K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-06-2019, 11:02   #1
Kennethchr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2018
Indlæg: 22
Styrke: 6
Kennethchr er ny på vejen
førtidspension - og hvad så?

Jeg er bevilliget førtidspension fra 1-7-19, grundet stress. og sidder nu og bruger mit begrænsede overskud på at finde ud af alt det praktiske, og alt andet.

Er der nogle gode hjemmeside (udover borger.dk og star), hvor jeg kan læse mere om det at være førtidspensionist pligter/rettigheder/muligheder?

Er der nogle gode/fornuftige foreninger at kigge på (er 51 år)?

Det næste lange stykke tid kommer til at handle om at få balance i mit liv igen, men vil gerne have styr på alt det praktiske, så jeg kan ligge det til side i hovedet. men må indrømme at lige på dette spørgsmål, der er google ikke min ven. der kommer simpelthen for mange og for forskellige info på, hvor jeg har svært ved at gennemskue relevansen.
Kennethchr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2019, 12:24   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du benytter offentlig transport bør du henvende dig i en seven-eleven og for lavet et legitimationskort, så du kan benytte 65-billetter.

Hvis du vil benytte et pensionist-rejsekort, skal du også have et legitimationskort, som ovenfor.

https://www.dsb.dk/find-produkter-og...spensionister/

Jeg har anmeldt din anden tråd med samme emne, og bedt en admin om, at slette den.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2019, 10:21   #3
Kennethchr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2018
Indlæg: 22
Styrke: 6
Kennethchr er ny på vejen
tak for svar :-) det skal jeg lige overveje, ved du om der er rabatter at hente andre steder

jeg har nu kontaktet fagforening og a-kasse for at melde mig ud
søgt om at starte udbetaling fra udbetaling danmark
søgt førtidspension på PKA
søgt præmiefritagelse fra min livsforsikring
givet min bank besked
forsøgt at rette selvangivelsen til (er lige lidt forvirret over hvad der skal stå i hvilke rubrikker)
ringet til udbetaling danmark for at høre om varmetillæg (det er åbenbart kun dem under gammel ordning, det står ingen steder)

Er der noget jeg har glemt?

Det kan godt være det er vores eget ansvar at søge information, når man bevilliges en førtidspension. men f... det er en jungle at finde rundt i, omkring hvad skal man have styr på, og hvad bør man have styr på ;-)
Kennethchr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2019, 10:47   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Vil foreslå dig at kontakte Skat og få hjælp til at udfylde de korrekte tal i de rigtige rubrikker.

Der findes også forsikringsselskaber hvor man kan få billigere præmie på indboforsikringen når man er pensionist, måske du også skal undersøge det.

Ikke at det er noget du skal gøre her og nu men der findes desuden oplevelsessteder som eksempelvis Zoo hvor du kan komme billigere ind hvis du beviser at du er pensionist, her vil ID kortet som Vovse omtaler kunne bruges som identifikation.
Jeg har læst at der også findes kommuner som tilbyder et identifikations kort der viser at du er pensionist.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2019, 11:33   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Ikke at det er noget du skal gøre her og nu men der findes desuden oplevelsessteder som eksempelvis Zoo hvor du kan komme billigere ind hvis du beviser at du er pensionist, her vil ID kortet som Vovse omtaler kunne bruges som identifikation.
Jeg har læst at der også findes kommuner som tilbyder et identifikations kort der viser at du er pensionist.
For nogle år siden er der, her på K10, skrevet om både DSB-kortet, og det som kommunen kan udstede. Min konklusion var, at hvis man har DSB-kortet, så har man ikke noget at bruge "kommune-kortet" til.
Og DSB-kortet skal man have hvis man viol have pensionistrabat i offentlig transport.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2019, 22:09   #6
Succubus
Elsker at være her på K10
 
Succubuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2017
Indlæg: 96
Styrke: 8
Succubus er ny på vejen
Er det virkeligt muligt at få pension udelukkende grundet stress som er en folkesygdom?

Ikke for at bagatellisere dine gener men troede der skulle mere til i dagens Danmark.

Vedr. rabatter kan du få som turist eksempelvis hos Scandic. Held og lykke med dit nye liv!
Succubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2019, 12:32   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Succubus Se meddelelser
Er det virkeligt muligt at få pension udelukkende grundet stress som er en folkesygdom?

Ikke for at bagatellisere dine gener men troede der skulle mere til i dagens Danmark.

Vedr. rabatter kan du få som turist eksempelvis hos Scandic. Held og lykke med dit nye liv!
Man får ikke fp på grund af en specifik sygdom/lidelse, men fordi arbejdsevnen er nedsat i en grad, så man ikke kan klare et fleksjob.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension