K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2012, 15:38   #1
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Gode nyheder til folk med rygsmerter

Stamcellebehandling er netop taget i brug på Aarhus Universitetshospital.

Citat:
To små stik kan blive vejen væk fra belastende kroniske smerter for en 18-årig kvinde med nedslidt ryg.

I stedet for en lang og krævende rygoperation har kvinden netop på Aarhus Universitetshospital fået to indsprøjtninger med et par millioner stamceller.

Indgrebet tog blot 20 minutter. Stamcellerne går nu i gang med at genopbygge to ødelagte båndskiver i den nederste del af kvindens ryg.

http://borsen.dk/nyheder/generelt/ar...ygsmerter.html
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 15:50   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det lyder jo helt fantastisk,og herligt hvis det bare er det der skal til får at få et liv uden smerter.

Jeg skal bruge mere end båndskiver,da skroget er ned slidt flere stæder.

Men glædeligt er det da når der kan ske "mirakler"
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 15:55   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, hvis dét virker, vil det jo virkelig gøre mange mennesker lykkeligere (ved udsigten til måske færre smerter).....

Synes selv det er meget forfærdeligt i de perioder hvor jeg har problemer med ryggen, det tære voldsomt på psyken og gør mig SÅ trist og modløs.....og så er mit endda kun periodisk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 16:19   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jep der skal en stærk psyk til en dårlig ryg.

Mine ryg smerter er kroniske og jeg dygger psykisk i perioder.

Og i guder hvor er jeg træt af det...

Jeg vil næsten være forsøgs kanin til hvad som helst,men man vil ikke andet end fylde en mad piller.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 16:26   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg vil også gerne i kø for dette. Har en del, der skal repareres.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 16:41   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Kan de ikke lige skynde sig og lave noget tilsvarende mod hold i ryggen??

Er ved at få pip i kasketten af bare at side her, så tis med at det gør ondt, det er de forbandede jag der kommer som vinden den blæser, jeg kan aldrig vide mig sikker, kan lave en bevægelse hvor der intet sker og 1 min senere lave den samme igen og så står jeg og stønner sjove lyde som en anden bordelmutter, hvilket får ungerne til at skrald grine, og det smitter altså, så kan jeg få lov at stå der i lige så lang tid som "mutter" ligger på ryggen og lyde "spændende"

Ej super fedt hvis det virker for flertallet med de stamceller, hvis det kan opbygge på den måde som det beskrives, vil det jo også kunne hjælpe de som døjer med hold i ryggen i mange tilfælde, og vil kunne mindske sygedage og føre folk hvis ikke helt så delvist tilbage til arbejdsmarkedet, det er da fedt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 16:44   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det var da på tide, at sunhedsvæsenet i DK endelig gør noget for folk med dårlig ryg...!
De har holdt for meget fast i samme vaner.... Og ikke har turdet at bryde dem og prøve noget nyt og følge udviklingen.

De andre lande såsom Tyskland er da længere fremme....

Vil bringe nyheden videre til min mors mand, han har hele 3 diskoprolapser, så jo han har ONDT! Og slidgigt oveni....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 16:46   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det var da på tide, at sunhedsvæsenet i DK endelig gør noget for folk med dårlig ryg...!
De har holdt for meget fast i samme vaner.... Og ikke har turdet at bryde dem og prøve noget nyt og følge udviklingen.

De andre lande såsom Tyskland er da længere fremme....

Vil bringe nyheden videre til min mors mand, han har hele 3 diskoprolapser, så jo han har ONDT! Og slidgigt oveni....
Måske vil de også snart finde frem til et mirakel mod gigt. Jeg lider så meget….
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 16:51   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Når jeg har bøvl med ryggen hedder det som regel Panodil, Ibuprofen og Dolol, og alligevel tager de kun toppen. Men til gengæld smadre de min mave totalt, så jeg både render med smerter i ryggen OG ekstrem dårlig mave......problemet er ofte, at jeg ikke engang kan sidde på toilettet når mine rygsmerter topper, og jeg kan heller ikke vridde mig til en stilling hvor man kan tørre sig. Så det er et leben, med bad og alle mulige tiltag og ekstra opgaver.

Dog skal det nævnes, at jeg får hjemmehjælp i perioderne, og hjælp til bad og indkøb.
Da ungerne var mindre fik jeg også hjælp til de blev afleveret og hentet. Men nu er de heldigvis så store, at de selv kan gå frem og tilbage.

Sidst havde jeg en okay periode, hvor jeg ikke behøvede nogen hjælp. Men jeg måtte låne underboens rollator når jeg skulle ud og handle, og det tog flere timer selvom supermarked ligger 10 minutter herfra. Nej nej nej, bare tanken om at nogen har sådan et bøvl dagligt, kan gøre mig helt forfærdet....

De jag som LUM nævner får jeg også - fandeme som elektrisk stød, så man er ved at ryge ned af sofaen i et skrig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 16:58   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det værste er at man har smerter ikke kun i ryggen, men faktisk i hele kroppen. Jeg har værste smerter om natten...
Jeg husker faktisk ikke hvornår jeg har sovet 6/7 timer i træk.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp mig med at råbe op! Rygsmerter! ajka Din historie 3 19-09-2013 10:42
Kom nu med nogle gode nyheder til os førtidspensionister! andersand10 Politik og Samfund 2 03-07-2012 20:25
DR efterlyser nyheder sun-lady Et godt link! 7 04-10-2009 15:09
Kroniske rygsmerter Mikail Spørgsmål ang fleksjob 6 11-12-2008 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension