K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2012, 16:30   #11
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Nå så fik jeg fat min sagsbehandler og nu er der styr det (i hvert fald indtil næste gang).
Jeg fik den "fine" undskyldning at hun ikke vidste hvornår jeg skulle til mødet med lægen. Det hænger da ikke sammen. At prøve at stoppe mine sygedagpenge fordi hun ikke ved hvornår hendes kollega har indkaldt mig til møde. I partshøringen kendte hun jo ellers godt datoen.
Den måde systemet kører på må da ende med at gøre en del folk endnu mere syge end de var inden de blev sygemeldt. Jeg synes systemet er hårdt at arbejde med. Folk i forvejen er sygemeldt med stress, depression eller lignede må det da virke helt håbløst for.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 16:37   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
...Den måde systemet kører på må da ende med at gøre en del folk endnu mere syge end de var inden de blev sygemeldt. Jeg synes systemet er hårdt at arbejde med. Folk i forvejen er sygemeldt med stress, depression eller lignede må det da virke helt håbløst for.
Og på trods det, hvis man ikke reagerer og ikke selv finder fejl i kommunens behandling, få man blot at vide at det er ens egen ansvar at holde styr på loven og paragrafer. Trist

Sidst redigeret af Karo; 19-06-2012 kl. 16:44.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 17:49   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
Får man noget ud af at klage over sagsbehandlingen?
Du får ihvertfald ikke noget ud af, at lade være.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2012, 23:56   #14
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Man SKAL klage hvis tingene skal ændre sig til det bedre.

Det er MEGET VIGTIGT at bruge 10 minutter på en klage, når sagsbehandlingen ikke er i orden.
(Ellers får vi ihvert fald aldrig rettet op på tingenes tilstand.)

ISÆR hvis det tilfældigvis er over Jobcenter Nyropsgade eller Jobcenter Musvågevej - begge København.

Borgerrådgiveren i Kbh. er ved at samle en gevaldig bunke sammen på netop de to steder, og ellers bør du straks undersøge, om der er en Borgerrådgiver i din egen kommune - deres job er netop at bistå i klager over sagsbehandling.

google på ordet: borgerrådgiver


Ellers skriver du blot et par linjer:

'Jeg vil gerne klage over mangelfuld sagsbehandling i forbindelse med min ansøgning om......
Diverse lovpligtige tidsfrister er ikke overholdt og jeg er ikke blevet informeret om dit og dat.'

Det behøver ikke være en roman.

Og send så til dem som Webmaster nævnte her ovenfor.

PS - HUSK: AL kommunikation med myndighederne på skrift - intet andet dur som bevisførelse!!!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 07:03   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Det er MEGET VIGTIGT at bruge 10 minutter på en klage, når sagsbehandlingen ikke er i orden.
(Ellers får vi ihvert fald aldrig rettet op på tingenes tilstand.)
Mit råd i forb. med klager, udelad div. føleri, hold det gerne lidt "forretningsmæssigt", de reagerer alligevel ikke på vores beklagelser.

Hvis man ikke kan formulere en klage, så er det min erfaring, at der er hjælp at hente her på K10.
Og når man så har skrevet et par stykker, så begynder man, at få en fornemmelse af hvordan det skal/kan gøres.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 09:33   #16
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har aldrig prøvet at klage over noget - skrifteligt...og ville desværre nok høre til dem der ville lade det ligge....hvis jeg ikke havde hjælp fra k1o
el.en advokat
så det med klager lyder indviklet for mig..hvad skal der skrives og hvorfor..
men klager man ikke - ja så får man jo heller aldrig ret..

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 13:28   #17
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Uha! Jeg hører til begge steder. Har helst bisidder med.
En gang har jeg klaget over for langsom sagsbehandling, og fiken undskyldning. En anden gan klagede jeg over, at man trak udleveringen af aktindsigt i langdrag. Der skyndte de sig frygteligt, men måtte opgive at finde mine gamle sagsakter.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 18:49   #18
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Tak for alle de fine svar.

Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Det er MEGET VIGTIGT at bruge 10 minutter på en klage, når sagsbehandlingen ikke er i orden.
(Ellers får vi ihvert fald aldrig rettet op på tingenes tilstand.)

ISÆR hvis det tilfældigvis er over Jobcenter Nyropsgade eller Jobcenter Musvågevej - begge København.

Borgerrådgiveren i Kbh. er ved at samle en gevaldig bunke sammen på netop de to steder, og ellers bør du straks undersøge, om der er en Borgerrådgiver i din egen kommune - deres job er netop at bistå i klager over sagsbehandling
Det er nu Jobcenter Baldersgade der giver problemer i mit tilfælde.
Borgerrådgivningen lyder som noget jeg skal have kigget lidt nærmere på.

For lige kort at springe til noget helt andet. Er der nogen her der har fået mærkelige opringninger i forbindelse med sygemelding? Fik en opringning fra nogen der påstod at de var fra dansk statistik som ringede i forbindelse med min sygemelding
Det var kun kommunen og arbejdsskadestyrelsen der burde have de oplysninger og de må ikke videregive dem.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 21:10   #19
Grethe Schmidt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2012
Lokation: Vejen
Alder: 67
Indlæg: 1
Styrke: 0
Grethe Schmidt er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
Får man noget ud af at klage over sagsbehandlingen?
Er på sygedagpenge, og jobcenteret har overhovedet ikke styr på deres papirer. I dag kom jeg hjem fra et møde med en af jobcenterets lægekonsulenter, og kort efter jeg kom hjem landede der et brev i e-boksen, hvor de vil stoppe sygedagpengene, fordi jeg ikke mødte op til mødet.
Jeg er også tidligere blevet rykket for et spørgeskema, som jeg aldrig har fået tilsendt. Da jeg ringede til jobcenteret, (måtte ringe mange gange) for at finde ud af hvad det var for et skema de ikke havde fået, var der ingen der kendte noget til det, men tilgengæld fik jeg at vide at jeg ikke havde været til et andet møde med sagsbehandleren, som jeg også havde været til, hvilket de jo også fandt ud af da de undersøgte det.

Jeg er ved at være godt træt af skulle kontrollere alt hvad jobcenteret laver, men får jeg noget ud af at klage over det?
Kender det selv alt for godt. Jo du kan klage over jobcentret, kan du os via din fagforening.

Hilsen Grethe.
Grethe Schmidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2012, 08:47   #20
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Fik en opringning fra nogen der påstod at de var fra dansk statistik som ringede i forbindelse med min sygemelding
Det var kun kommunen og arbejdsskadestyrelsen der burde have de oplysninger og de må ikke videregive dem.
Nogen har ønsket at vide, om du var hjemme.

Hvad blev du spurgt om ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stresset og angst over sagsbehandlingen MLT Dit og Dat 11 08-05-2013 20:40
god forvaltningsskik i sagsbehandlingen østerbro Den nyttige viden vi alle har 1 13-10-2012 16:56
Slidt om af sagsbehandlingen og afd. leder mijaja Alt det andet 12 11-11-2010 08:43
Hjælp ang. sagsbehandler og sagsbehandlingen Heart2breake Alt det andet 9 19-08-2010 14:21
fejl i sagsbehandlingen ann Spørgsmål ang fleksjob 4 09-03-2006 13:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension