K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2012, 17:29   #1
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Får man noget ud af at klage over sagsbehandlingen?

Får man noget ud af at klage over sagsbehandlingen?
Er på sygedagpenge, og jobcenteret har overhovedet ikke styr på deres papirer. I dag kom jeg hjem fra et møde med en af jobcenterets lægekonsulenter, og kort efter jeg kom hjem landede der et brev i e-boksen, hvor de vil stoppe sygedagpengene, fordi jeg ikke mødte op til mødet.
Jeg er også tidligere blevet rykket for et spørgeskema, som jeg aldrig har fået tilsendt. Da jeg ringede til jobcenteret, (måtte ringe mange gange) for at finde ud af hvad det var for et skema de ikke havde fået, var der ingen der kendte noget til det, men tilgengæld fik jeg at vide at jeg ikke havde været til et andet møde med sagsbehandleren, som jeg også havde været til, hvilket de jo også fandt ud af da de undersøgte det.

Jeg er ved at være godt træt af skulle kontrollere alt hvad jobcenteret laver, men får jeg noget ud af at klage over det?
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 17:36   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når man skal klage over sagsbehandlingen...så er det til borgmesteren og kommunalbestyrelsen man skal klage til...

Det er lidt forskelligt om man får noget ud af det....

Det kommer jo an på borgmesteren og kommunalbestyrelsen og på hvor meget ballade man laver....

Det lyder ihvertfald til at du fremover kun skal lade al kommunikation forgå skriftligt og at du skal huske at optage alle møder du skal til...

Det er altid nemmere at klage og få medhold hvis man har noget dokumentation på det man klager over...

Man forstår godt hvorfor folk er ved at være trætte af denne slags behandling...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 17:42   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den jeg lige ser jobcenterets lægekonsulenter

en lægekonsulent må ikke undersøge en borge, så det er meget underligt du har været til møde

en lægekonsulent er ansat til at oversætte andres læger erklæringer
ikke andet

hvis du vil, må du godt skrive lidt om hvad der sket på det møde
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 17:51   #4
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Det kan godt være at han ikke betegnes som lægekonsulent. Han er en del af det der TTA projekt og er betalt af jobcenteret. En læge fra arbejdsmedicinsk afd.

Han skulle stort set bare høre den samme historie som alle de andre om hvordan jeg kom til skade, lidt om hvad jeg har arbejdet med og lave en kort undersøgelse af bevægeligheden i benet.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 17:56   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Når man skal klage over sagsbehandlingen...så er det til borgmesteren og kommunalbestyrelsen man skal klage til...

Det er lidt forskelligt om man får noget ud af det....

Det kommer jo an på borgmesteren og kommunalbestyrelsen og på hvor meget ballade man laver....
Jeg kan skrive under på, at det er kun spild af energi. Min klage over kommunens elendig vejledning, som jeg har sent til borgmesteren ( sagen er forsat hos det Sociale Nævn og drejer sig om flere tusinde kroner), blev undersøgt af ledelsen med det resultat at de kan ikke gøre noget ud over at give mig ret i, at behandling af min sag har været under alt kritik.

Kommunen kom med stak af løgne og en del af undskyldninger i sine svar til borgmesteren/ledelsen.

Jeg har klaget til boremesteren over kommunens manglende svar på mine klager og over en bestemt medarbejder som har haft min sag.

Jeg har klaget til Social Ministeriet over det Sociale Nævn, fordi de kommer hellere ikke med afgørelsen i min sag og på den måde blokere for sagens videre forløb. ( efter min mening ganske bevist ).

Jeg fik svar fra Social Ministeriet i hvilket blev jeg orienteret om, at det Sociale Nævn har ingen tidsfrister og bestemmer selv farten, men politikere er opmærksomme på de lange sagsbehandlings tider og bestræber sig på….bla…bla…bla.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 18:07   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
Det kan godt være at han ikke betegnes som lægekonsulent. Han er en del af det der TTA projekt og er betalt af jobcenteret. En læge fra arbejdsmedicinsk afd.

Han skulle stort set bare høre den samme historie som alle de andre om hvordan jeg kom til skade, lidt om hvad jeg har arbejdet med og lave en kort undersøgelse af bevægeligheden i benet.
ok
desværre ses det mere og mere
at de henviser til arbejdsmedicinsk afd, for at undersøge en borge

men du kan godt se at den samme myndighed som udbetaler sygedagpenge
også skal vurdere ens skade.
den holder alså ikke, at en læge kan vurdere en skade mindre end den er
for at man bliver frataget sine sygedagpenge og i den sidste ende måske også fleks eller pension

et hul i loven som jeg ser det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 18:13   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
KARO

det er heller ikke fair..at man ikke ka klage og få ret...el.bare blive taget alvorligt...

klager man over et håndværker job..sidder der nogen uvildige og kigger på det - har prøvet at få ret i byggeankenævn...

men klager over det offentlige - det er jo næsten umuligt..tænker også på ham herinde - ka ikke huske hans navn..ham der har afstemning på EB..i ved godt hvem det er..tænkt alt det han har klaget..og han får ikke megen hjælp..

det burde laves om - så folk følte de fik en fair behandling

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 18:20   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det skulle næsten være en dansk eksportvare: A. snakken uden om, B. trække tiden ud i langdreg og C. blokkere for sagens videreforløb, dvs.ren politiske manøvrer….
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 18:45   #9
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Kan godt se at hvis det er sådan det går når man klager så er det nok ikke besværet værd.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
ok
desværre ses det mere og mere
at de henviser til arbejdsmedicinsk afd, for at undersøge en borge

men du kan godt se at den samme myndighed som udbetaler sygedagpenge
også skal vurdere ens skade.
den holder alså ikke, at en læge kan vurdere en skade mindre end den er
for at man bliver frataget sine sygedagpenge og i den sidste ende måske også fleks eller pension

et hul i loven som jeg ser det
Ja det er nok ikke til borgerens fordel.
Har da også fået at vide at min eneste mulighed er at begynde at arbejde igen (eller leve for kontanthjælp) da min skade ikke burde give så mange gener som den gør. Så er det jo helt ligegyldigt hvordan det egentlig går. Den samme begrundelse bruger arbejdsskadestyrelsen også til at begrunde at jeg skal have en lav erstatning.
De har virkelig tænkt over hvordan man kan undgå at give folk noget som helst.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 23:10   #10
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
Kan godt se at hvis det er sådan det går når man klager så er det nok ikke besværet værd.



Ja det er nok ikke til borgerens fordel.
Har da også fået at vide at min eneste mulighed er at begynde at arbejde igen (eller leve for kontanthjælp) da min skade ikke burde give så mange gener som den gør. Så er det jo helt ligegyldigt hvordan det egentlig går. Den samme begrundelse bruger arbejdsskadestyrelsen også til at begrunde at jeg skal have en lav erstatning.
De har virkelig tænkt over hvordan man kan undgå at give folk noget som helst.
jo det er altid værd at klage over dårlig sagsbehandling, hvad enten den er dårlig fordi sb sjusker eller de manipulerer bevidst- en dårlig sagsbehandling bliver bare en dårlig sag.

lige nu prøver sb, at få dig selv til at raskmelde dig for så er du ude af systemet og må klare dig selv evt. få dagpenge som ledig.

de stresser dig indtil du i panik raskmelder - læs sygedagpengestop her øverst til venstre på forum forsiden.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stresset og angst over sagsbehandlingen MLT Dit og Dat 11 08-05-2013 20:40
god forvaltningsskik i sagsbehandlingen østerbro Den nyttige viden vi alle har 1 13-10-2012 16:56
Slidt om af sagsbehandlingen og afd. leder mijaja Alt det andet 12 11-11-2010 08:43
Hjælp ang. sagsbehandler og sagsbehandlingen Heart2breake Alt det andet 9 19-08-2010 14:21
fejl i sagsbehandlingen ann Spørgsmål ang fleksjob 4 09-03-2006 13:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension