K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2012, 21:35   #11
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Misundelse er åbenbart meget populært.
Det er egenligt sjovt at opleve hvor ofte den lille mand på gulvet forarges , når kontanthjælpsmodtageren på kreativ vis , snyder sig til lidt ekstra ydelser ( ofte af ren og skær nød ).

Når multimilliardæren på samme kreative vis undgår at bidrage til statskassen , er forståelsen straks langt større. Her er der dog sjældent tale om nød.


Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
selskabsskatten er 25 i dk...det lyde fin...men den dag du ska ha løn el.lukke firmaet ska du af med op til 6o procent...så ved ikke rigtig hvor fordelen er..

når firmaet kører er det måske en fordel...men også kun i den tid

det er bare lige værd at huske
Jeg kan nu godt se fordelen i at betale 5 pct , frem for 25 pct i selskabsskat.
Det kan Kjeld Kirk Kristiansen tilsyneladende også

Indkomstskatten har ingen betydning i den forbindelse.
Du skal tænke på at formuen ( i virksomheden ) bliver forrentet langt bedre med en lav årlig skatteprocent , end en høj.

Sidst redigeret af halse; 17-06-2012 kl. 21:44.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 22:23   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Gid jeg var Kirk Kristiansen, min vaskemaskine er lige stået af..............
Vil du købe min?

Jeg kan ikke have den i min "nye" lejlighed.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 00:33   #13
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Jeg undrer mig over, at der flere steder her i tråden tales om at snyde i skat. Jeg kan ikke se nogen steder, at lego snyder i skat, så er det fordi i antager at fordi lego ikke frivilligt kommer og smider flere millioner i statskassen end de gør i forvejen, så snyder de i skat?

Hvis jeg også kun betaler de % der står på mit skattekort og ellers benytter de legale måder der er, for at mindske min andel til statskassen, snyder jeg så også i skat?

Eller er det kun snyd når det er "de rige" (som jeg helt ærligt har svært ved at vurdere hvem egentligt er, når talen falder på dem her på k10, for det lyder mere eller mindre som om, alle der betaler topskat er rige og mere eller mindre pr definition kun er ude på at snyde)?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 00:44   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Vil du købe min?

Jeg kan ikke have den i min "nye" lejlighed.
Hvad er det for en???

- jeg har fået gang i min igen, min nabo kom og rensede den der ''mølle'' der sidder inden i - der var kommet 5 kr i klemme, så vandet ikke kunne komme ud på normal vis. Men min overbos kan ikke laves for en rimelig penge......så måske hun kunne bruge din??!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 01:12   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
...Hvis jeg også kun betaler de % der står på mit skattekort og ellers benytter de legale måder der er, for at mindske min andel til statskassen, snyder jeg så også i skat?
Næææ, det gør du ikke, præcis som alle disse multiinternationale selskaber som tjener formuer i DK men som ikke betaler en kr. i skat, de snyder jo hellere ikke.
Hvorfor har man så ond i vis sted af den grund, og det har man jo i DK, har man ikke det? Disse selskaber udnytte også kun disse lovlige muligheder som de har.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 03:23   #16
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@ Håber

Du har ret i Kirk Kristiansen ikke er en skattesnyder. Han er en skatteunddrager , at bedømme ud fra artiklens indhold. Der er en forskel.



Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser

Hvis jeg også kun betaler de % der står på mit skattekort og ellers benytter de legale måder der er, for at mindske min andel til statskassen, snyder jeg så også i skat?
Hvis du som Lego familien opretter et skuffeselskab et eksotisk sted i verden , for derved at unddrage dig dine skatteindbetalinger , ja så er du også en skatteunddrager.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser

er det kun snyd når det er "de rige"
Nej i Danmark er det pr. definition kun snyd og bedrag , når det er de fattige der ikke spytter i fælleskassen.
Når det er de rige , er det derimod udtryk for sund kreativitet.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 06:49   #17
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
vi ved jo ikke hvem der faktisk snyder og hvorfor....vil bare sige alle der betaler masser af topskat og har firma pr definition IKKE SNYDER....der er mange lovlydige små firmaer som kæmper bare for at overleve..og som måske føler staten æder det hele..

jeg tænker tit på mæersk også fik skyld for at snyde men jeg tænker på at han jo bare ku flytte sin virksomhed ud af dk - det hele - men blev - måske han følte for dk....og han LAGDE trods alt mange penge i den danske statskasse - men ku jo bare være skredet..

så jeg synes man skal passe på med at sige hvem der snyder--det med lego ved jeg ikke..men han har garanteret folk til den slags...

og selskabsskat er bare en stakket frist,hvor du sparer op i virksomhed den tid man har det

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 07:14   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvad er det for en???
Det er en AEG, model LN 69665L .

Den er 2 år gammel nu lige om lidt.

Den kostede 3.999 kr. fra ny.

A-energi.

Jeg har aldrig haft problemer med den, den kører bare.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 10:28   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Er ikke i tvivl om, at lovgivningen overholdes. Det er udformningen af lovene, man kan sætte spørgsmålstegn ved. Igen politikerne der må på banen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 10:34   #20
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
STAMPE

enig det ka altid diskuteres om vi har en korekt og fair lovgivning...det ka jeg kun give dig ret i...jeg ka også kun sige - at så længe der er love - er der altid nogen der vil bryde dem - desværre...

tænk alle de ekstra kr der ku være i statskassen - hvis ingen overhovedet snød i dk...så ville man ku give ældre,svage og syge et mere værdigt liv..dem der trænger...for der mangler der helt klart forbedringer
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At sige fra og sætte grænser Antoniette Accept fra vores omgivelser 18 01-07-2012 20:59
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v. helle4 Politik og Samfund 7 06-12-2008 16:43
ubehagelig...fordi ingen kender til ordningen. Stella Accept fra vores omgivelser 9 28-10-2005 17:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension