K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2012, 09:37   #71
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Måske en Troll????
Nej. Det tror jeg slet ikke.

Mere en vildfaren raket som forhåbentlig snart har fyret al brændstof af.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 09:50   #72
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Og så lige lidt mere tankespind:

Ftp-satsen følger dagpengesatsen. Er ca det samme beløb. Dagpenge er et beløb, der på en eller anden måde, er fastsat som et beløb, arbejdsduelige skal kunne leve for i en kort periode. Er det så rimeligt, at samfundet forlanger, at kronisk syge og uarbejdsduelige mennesker i 15, 20, 40 år skal leve og bygge sig et nogenlunde værdigt liv for et beløb, som arbejdsduelige mennesker kun forventes at leve for i en kort periode...?

Og med hensyn til at sammenligne løn og ftp: Er man utilfreds med sin løn har man mange muligheder for at forbedre den: skifte job, efter- eller videreuddannelse, forfremmelse, lønforhandling mv. Får man ftp er der ikke noget, der hedder ancinnitet eller individuel lønforhandling. Man må klare sig for det man får..." Citat.

ER FULDSTÆNDIG ENIG!

Da en førtidspension er en VARIG ydelse bør man IKKE sammenligne med dels minsteløn(som typisk kun er startløn) ej heller dagpenge elle lign.

Det skal man IKKE, fordi i pensionen, SKAL der også være plads til de mange udgifter, en førtidspensionist, mange gange har. Feks, Træning, kørsel, medicin, ekstra tandbehandling, ofte som følge af medicin, behandling o.lign.

Mange af disse udgifter, får de færreste idag økonomisk hjælp til.

Dertil kommer alm. slid, på møbler, maling, og andet vedligeholdelse.
Tøj, sko, oa.

Forsikringer er for en førtidspensionist absolut en nødvendighed, da man jo IKKE har en kinemands chance for dyrer nyindkøb, ved tab, af disse.
men de færreste har råd til dette, idag!

Så at sammenligne, og mene at man skal være tilfreds med en dagpengesats(med udsigt til yderligere tab, hvis regeringen får sin reform igennem) er helt absurd.

Man burde istedet regulere ud fra et gennemsnit, at alm. lønmodtagere løn.

Folk der får tildelt Førtidspension er jo fra alle samfundslag, men et er sikkert:
DER ER INGEN MULIGHED; FOR AT LIGE TJENE LIDT EKSTRA; !!

Det er netop hele forskellen, for de på arbejdsmarkedet.
(Iøvrigt får de der arbejder, jo også et betydeligt arbejdsmarkedfradrag, som ved udbetaling af lønnen giver noget mere, end samme sats, som pension)!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 10:07   #73
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
MELLA

hvor langt skal du flytte...1 ting er så pengene...men har du heller ingen til at hjælpre dig...

jeg synes det er en god ide - hvis man ka låne pengene af kommunen...

vores bankrådgiver sagde bare engang d.samme som min bror fik at vide...det handler ikke om hvor mange el.hvor lidt penge du har - men om du ka styre dem du har...der menes det f.eks har du ryttet din koonto midt på mdr el..overtrækker du hver mdr..
det er blevet svære at lånepenge i banken,men ka du opfulde de ting og evt har haft den samme bank i flere år...ja så burde det ku lade sig gøre
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 10:38   #74
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
"Og så lige lidt mere tankespind:

Ftp-satsen følger dagpengesatsen. Er ca det samme beløb. Dagpenge er et beløb, der på en eller anden måde, er fastsat som et beløb, arbejdsduelige skal kunne leve for i en kort periode. Er det så rimeligt, at samfundet forlanger, at kronisk syge og uarbejdsduelige mennesker i 15, 20, 40 år skal leve og bygge sig et nogenlunde værdigt liv for et beløb, som arbejdsduelige mennesker kun forventes at leve for i en kort periode...?

Og med hensyn til at sammenligne løn og ftp: Er man utilfreds med sin løn har man mange muligheder for at forbedre den: skifte job, efter- eller videreuddannelse, forfremmelse, lønforhandling mv. Får man ftp er der ikke noget, der hedder ancinnitet eller individuel lønforhandling. Man må klare sig for det man får..." Citat.

ER FULDSTÆNDIG ENIG!

Da en førtidspension er en VARIG ydelse bør man IKKE sammenligne med dels minsteløn(som typisk kun er startløn) ej heller dagpenge elle lign.

Det skal man IKKE, fordi i pensionen, SKAL der også være plads til de mange udgifter, en førtidspensionist, mange gange har. Feks, Træning, kørsel, medicin, ekstra tandbehandling, ofte som følge af medicin, behandling o.lign.

Mange af disse udgifter, får de færreste idag økonomisk hjælp til.

Dertil kommer alm. slid, på møbler, maling, og andet vedligeholdelse.
Tøj, sko, oa.

Forsikringer er for en førtidspensionist absolut en nødvendighed, da man jo IKKE har en kinemands chance for dyrer nyindkøb, ved tab, af disse.
men de færreste har råd til dette, idag!

Så at sammenligne, og mene at man skal være tilfreds med en dagpengesats(med udsigt til yderligere tab, hvis regeringen får sin reform igennem) er helt absurd.

Man burde istedet regulere ud fra et gennemsnit, at alm. lønmodtagere løn.

Folk der får tildelt Førtidspension er jo fra alle samfundslag, men et er sikkert:
DER ER INGEN MULIGHED; FOR AT LIGE TJENE LIDT EKSTRA; !!

Det er netop hele forskellen, for de på arbejdsmarkedet.
(Iøvrigt får de der arbejder, jo også et betydeligt arbejdsmarkedfradrag, som ved udbetaling af lønnen giver noget mere, end samme sats, som pension)!

VH Popiae
Godt skrevet, godt fortalt. Dejligt, at nogen endnu har overskud til at forsvare"os", der er af en eller anden grund, er havnet i underste heraki.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 12:22   #75
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
jeg var desværre til sølvbryllup igår, undskyld stribe for at lade dig i stikken, kan se du har haft det hårdt, overfor det jeg nu vil kalde den frådende horde...

I snakker om hvor hårdt i har det, og det er jeg også sikker på i har, og i snakker om alt det i ikke kan få som lønnede kan få.... men nu skal i få en lille newsflash hvis i ikke er klar over det... DER ER LØNNEDE ARBEJDER SOM FÅR MINDRE END 17000 FOLKENS, og ved i hvad... de betaler skat, til jer, så i kan have lidt velfærd.

Jeg kom herind fordi jeg troede at jeg ville hjælpe, med det man nu kunne, men i virker utaknemlig, og iiiih hvor har i det meget hårdere end alle andre fordi i er syge... men der er også enlige mødre der må tage 2 jobs for at opnå det samme som dig smækkerlækker, og så sidder du fandeme og skyder ud hvor hårdt du har det.... det her er bare ikke i orden... utaknemlige, det er hvad i er.

så kan i kalde mig hvad i vil, jeg har tømmermænd, jeg er halvtræt, og jeg synes simpelthen ikke det er i orden at i forlanger mere fordi i jo skal kunne få en ny sofa... det er sku de færreste der bare kan gå ud og købe det.

en hel anden ting, fordi man går på arbejde, betyder det da heller ikke, at man får mere til tandbehandling, medicin, og hvad i ellers kæfter op om at i har, det er sku da også noget andre bliver nødt til at få fat i, og det er da heller ikke noget andre får tilskud til, ja i skal have mange piller HVER dag, men så vidt jeg ved, så har man da altså mulighed for at søge tilskud hvis man har medicin forbrug på over 500,- om måneden. så det er jo noget *** at sige at man ikke kan få noget hjælp, for det kan man altså godt.

I sidder og snakker om alle de ekstra udgifter i har, og om alt det i ikke kan få, men det er i fandeme ikke de eneste der ikke kan, det er godt en stor del af den danske befolkning der ikke kan, også selvom de har et arbejde, jeg er rystet over den utaknemlige MIG tanke gang der er her.. virkelig rystet.
__________________
Socialrådgiver

Sidst redigeret af Folmand; 17-06-2012 kl. 12:29.
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 12:32   #76
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Føj, stakkels dem der får dig til socialrådgiver med sådan en tankegang.....

Det undre mig bare - at du på fjerde semester - endnu ikke har fundet ud af, at ALLE, også dem der arbejder, på lige fod med førtidspensionister OGSÅ kan søge både boligsikring, hjælp til medicin, tandbehandling, hjælp til ekstra varmeregning mm....

Du er jo HELT væk!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 12:39   #77
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Føj, stakkels dem der får dig til socialrådgiver med sådan en tankegang.....

Det undre mig bare - at du på fjerde semester - endnu ikke har fundet ud af, at ALLE, også dem der arbejder, på lige fod med førtidspensionister OGSÅ kan søge både boligsikring, hjælp til medicin, tandbehandling, hjælp til ekstra varmeregning mm....

Du er jo HELT væk!!!
Det er jo netop det jeg siger, i er ikke bedre stillet end andre der ligger i samme samfundslag, men i er godt nok heller ikke dårligere stillet, og du mener måske, at fordi at man har et arbeje, så skal man ikke have lov til at søge boligsikring og andet, for det er jo det du giver udtryk for... så det er da dig og din mig mig mig, jeg er syg, jeg skal hjælpes mentalitet der er helt væk

du kan kalde dem stakkels, eller hvad du vil, men jeg hjælper faktisk hvor jeg kan, og har fået blomster, og anbefalinger for de borgere jeg har haft med at gøre, så din mening betyder intet for mig.

jeg siger bare, stakkels Danmark, og dem der arbejder hårdt, for at du kan sidde her, og mene du skal have mere end dem.
__________________
Socialrådgiver

Sidst redigeret af Folmand; 17-06-2012 kl. 12:42.
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 12:45   #78
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og HVOR skriver jeg, at jeg skal have mere end dem?????

Jeg har skrevet, at jeg endda GERNE ville MISTE penge, blot jeg fik retten til at være syg og en nødvendige ro til at komme videre.

Du læser jo ikke engang hvad man skriver.

Gider ikke at diskuterer med dig, for du er simpelthen så ækel i din formulering og nedgørelse af andre, at jeg har anmeldt dig.

Dette er et site for SYGE mennesker. Hvorfor så banke os i knolden med, hvad alle de raske får og gør. Hvad kan vi bruge det til.


Over and out.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 12:52   #79
Folmand
Elsker at være her på K10
 
Folmands avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2012
Indlæg: 75
Styrke: 12
Folmand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Og HVOR skriver jeg, at jeg skal have mere end dem?????

Jeg har skrevet, at jeg endda GERNE ville MISTE penge, blot jeg fik retten til at være syg og en nødvendige ro til at komme videre.

Du læser jo ikke engang hvad man skriver.

Gider ikke at diskuterer med dig, for du er simpelthen så ækel i din formulering og nedgørelse af andre, at jeg har anmeldt dig.

Over and out.
nu snakker jeg jo tilfældigvis ikke kun om dig, men mit punkt er, at man ikke skal sidde og sige lommepenge om 17000 kroner, når der er nogen der skal have 2 arbejde og også er enlige for at komme op på samme løntrin, så er det bare ikke iorden.

og den her:

Det skal man IKKE, fordi i pensionen, SKAL der også være plads til de mange udgifter, en førtidspensionist, mange gange har. Feks, Træning, kørsel, medicin, ekstra tandbehandling, ofte som følge af medicin, behandling o.lign.

Mange af disse udgifter, får de færreste idag økonomisk hjælp til.

Dertil kommer alm. slid, på møbler, maling, og andet vedligeholdelse.
Tøj, sko, oa.

Forsikringer er for en førtidspensionist absolut en nødvendighed, da man jo IKKE har en kinemands chance for dyrer nyindkøb, ved tab, af disse.
men de færreste har råd til dette, idag!


Det er jo ikke kun FP der har det sådan, KH modtagere, lavtlønnede arbejdere, som er en stor del af DK har det jo netop også sådan, jeg har da heller ikke råd til det, lige nu har vi 2 personer 2200 til en måned, så jeg har ikke været til tandlæge, vi har også en nedslidt sofa, min forlovede skal stadig har sine depressionspiller, vi har haft den samme tapet og maling på væggen i 6 år.... og det er bare sådan at det er....

Jeg er alt for at syge skal have ro, til at komme videre, og igen, vi to kender ikke hinanden, men jeg har fået skældud, fordi jeg netop har givet mange af de borgere jeg har, mere ro (end hvad min ledelse mente jeg skulle have givet dem), og at jeg gjorde lidt for meget for dem, så jeg havde nær ikke bestået min praktik på grund af det.

men anmeld mig bare, det er helt ok, det har du din ret til. men før du mener jeg nedgør andre.. kig her: Føj, stakkels dem der får dig til socialrådgiver er det ikke at nedværdige mig? anmeldes? nej, det er en diskussion, jeg siger min mening, du siger din.. og det er ok.
__________________
Socialrådgiver

Sidst redigeret af Folmand; 17-06-2012 kl. 12:59.
Folmand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 12:58   #80
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Folmand Se meddelelser
nu snakker jeg jo tilfældigvis ikke kun om dig, men mit punkt er, at man ikke skal sidde og sige lommepenge om 17000 kroner, når der er nogen der skal have 2 arbejde og også er enlige for at komme op på samme løntrin, så er det bare ikke iorden.
...
Du bliver en elendig socialrådgiver fordi du kan simpelthen ikke se hvad sagen drejer sig om i den tråd.

Læs mit barn tråden igen og igen og please hold op med at kompromittere dig.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension