K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2012, 14:36   #201
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja det er svært at finde logikken...den ene siger det ene og en anden noget andet og INGEN ved rigtig hvad der foregår...

folk har snart brug for at få at vide hvad de har i morgen...
og ja hvor er johanne s.nielsen...hun har lovet at hun vil kæmpe for de svage -tror bare ikke hun tør hvis storebror blir sur - desværre
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 14:46   #202
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Stribe, du og mange andre har misforstået en fundamental del af Enhedslistens politik.
Den tegnes ikke af enkeltpersoner, men af partiets medlemmer i fællesskab. Johanne gør ikke andet end det hun har opbakning til af sit bagland. Derfor er det aldrig et spørgsmål om hvad hun tør eller ikke tør.
Jeg medgiver gerne at hun er et karismatisk talerør, men som udgangspunkt har hun hverken mere eller mindre at skulle have sagt end mig eller ethvert andet medlem af partiet.

Sidst redigeret af amaranth; 16-06-2012 kl. 14:50.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 14:52   #203
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det håber jeg så du har ret i...men hvad jeg kan læse mig til - er der mange andre der har den opfattelse...
jeg frygter hun bliver tvunget til at godkende storebrors foreslag - for hvad er alternativet----valg
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 17:18   #204
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Som jeg læser det agter regeringen at vedtage lovændringen , uanset der er indgået forlig på området. Men de vedkender ændringerne først kan træde i kraft efter næste valg.

Er det tilfældet er der ikke meget vundet. I øjeblikket stiger priserne nemlig mere end lønnen , og alt tyder på det vil fortsætte en tid endnu.

F.eks. har de statsansatte kun haft en lønstigning på 0,3 pct det seneste år.
Ansatte i kommuner og regioner har haft en stigning på 1,9 pct , og de privatansatte 1,8 pct.
Forbrugerpriserne steg i samme periode med 2,8 pct.

http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/ar...viklingen.html

Citat:
Finansministeriet bekræfter i en skriftlig kommentar, at "forligskredsen skal være enig, hvis der skal ske ændringer i satspuljeforliget her og nu. Ellers vil ændringerne efter de normale regler først kunne træde i kraft efter et kommende folketingsvalg".

http://borsen.dk/nyheder/politik/art...ndkomster.html
Citat:
Regeringen er opmærksom på, at den lavere stigning i overførselsindkomster først kan træde i kraft efter et valg, hvis Dansk Folkeparti blokerer.

http://www.information.dk/telegram/303663
Det er desværre regeringen der har fat i den lange ende her. Det er helt og holdent op til dem at fortolke hvad et forlig indebærer af forpligtelser i forhold til forligsparterne.
Forligsbrud er ikke lovstridigt.

Og denne regering har jo hidtil udvist en helt enestående lav moral. Så kan de flytte hegnspælene i forhold til tidligere praksis , gør de det nok.
Udtalelserne tyder på det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
det var også DF der fik gennemtruftet ældrechecken i sin tid...forstår ikke altid hvorfor folk kun SNAKKER DÅRLIGT om DF....
Hvis man kigger længe og grundigt , kan man selvfølgelig godt finde enkelte hjørner hvor den tidligere regering og støttepartiet DF gennemførte gode ting. Det kan man i øvrigt også med den nuværende.

Hvis man seriøst skal vurdere et parti ( eller regering ) skal man vurdere det samlede billede.

I de 17 år DF har eksisteret , har de samlet set gennemført forringelser både for folkepensionister , efterlønsmodtagere , kontanthjælpsmodtagere , dagpengemodtagere , sygedagpengemodtagere , lejere m.fl.
Jeg har helt sikkert glemt nogle ( listen er alen lang )
Omvendt har de forbedret vilkårene for boligejere og højtlønsgrupperne.

Ok , ældrechecken er da glimrende for de få der er berettiget til den.
( Man skal være ”særligt vanskeligt stillet økonomisk” for at kunne modtage den ).

Det hjælper bare fedt ;

Når man de facto samtidig har nedsat folkepensionens grundbeløb og pensionstillæg , med så vidt jeg husker samlet kr. 6000,.- årligt via satspuljeordningen.

Har hævet huslejerne i alment boligbyggeri , ved i 2 omgange at stjæle store milliardbeløb fra landsbyggefonden og ændret momsreglerne ( Mange pensionister bor i alment boligbyggeri ).

Har gennemført den ene afgiftsforhøjelse efter den anden , på varme , vand , el og fødevarer , så der blev råd til bl.a. topskattelettelser. Disse afgiftsforhøjelser rammer særlig hårdt lavindkomstgrupperne , herunder også folkepensionisterne.

Skattereformen fra 2009 som DF var en del af , medfører samlet set skatteforhøjelser til lavindkomstgrupperne i 2019 når alle afgiftsforhøjelser er rullet fuldt ud ( det er de ikke endnu ). Alle andre grupper vil samlet have fået lettelser , eller være holdt skadesløse.
( De fleste folkepensionister tilhører lavindkomstgrupperne , og vil altså også blive ramt ).

Har hævet folkepensionsalderen med 5 1/2 år – også overfor lavindkomstgrupperne , hvis middellevetid langt fra stiger tilsvarende , faktisk stiger den næsten slet ikke for denne befolkningsgruppe.

Når regnebrættet gøres op , mener jeg ikke man med nogen rimelighed kan påstå DF har været til gavn for folkepensionisterne...... tværtimod.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 09:06   #205
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Jeg synes, det er noget af en gyser med skattereformforhandlinger eller en samlet reformpakke og har svært ved at forstå, hvorfor og hvordan det kan komme så langt ud.

Har lige læst 'Regnemodeller blokerer alle røde bløde reformer'/Information

http://www.information.dk/303596

Nu ved jeg heller ikke, om der kan være 'røde bløde reformer'?
For mig løfter artiklen en anden flig af regeringens virke og hvorfor de hælder så meget til Venstre og ikke til Enhehdslisten.

Måske noget om det?
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 11:52   #206
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Jeg synes, det er noget af en gyser med skattereformforhandlinger eller en samlet reformpakke og har svært ved at forstå, hvorfor og hvordan det kan komme så langt ud.
...
Det mener mig om salget af cigaretter. ( abstraherer fra om det er sund eller usund at ryge ).

Man kommer med påstand om at flere er hold op med at ryge, alt mens der er kommet flere arbejdsløse / pensionister, førtidspensionister som ikke er underlagte rygeforbuddet på lige fod med dem med fast arbejde og som ikke står i statistiker som eks ryger… fordi de ryger hjemme.

Man setter skruen på, ved at sætte cigaretpriser op, ganske proportional til arbejdsløshedstal.
Dvs. der sælges forsæt samme antal cigaretter som altid men for en sky høj pris.

Det er regnestykke som vil noget…..

Hvis nogen skulle tro at den prisstigning er for at beskytte vores helbred, så kan de tror om igen.

Indtægter fra salget af tobakken i DK er en af de bedste forretninger for staten.

Ikke nok med det, så rygning er blevet en legal undskyldning for den elendige sundhedssektor som DK kan bryste sig med efterhånden.

Rygning skulle kvæles til fordel for medicin som give mere i statskassen. ( plaster, tyggegummi og anden bla…bla.., eller måske for at lancere endnu et produkt som staten kan lave kassen på.

Der regnes så det brager, men regnestykket kan ikke gå op alligevel men et løgn skal der til for at staten kan forsvare sit røveri.

Pris for en pakke cigaretter i DK har passeret 40 kr.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 12:07   #207
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, ville de borgerne det godt, så forbød de cigaretterne. Men som du skriver Karo, så vil de mægtig gerne tjene på det salg tobakken giver.....
Hash er heller ikke lovligt, men alle kiosker sælger jointpapir for staten. Hvis dét ikke er dobbeltmoralsk, hvad er så?

Nu ryger jeg så e-cigaret, men fordi salg af nikotin i Danmark er ulovligt, så må jeg købe mine nikotinvæsker i udlandet. Og det fortæller jo tydeligt, at man håber på at kunne fastholde sine rygere til fortsat at ryge, ved at forbyde et sundere alternativ.

Dog er det oppe og vende, om nikotinvæske skal være lovligt, så man kan købe den på apoteket som lægemiddel. Så nu skal de lige regne ud, om det kan betale sig, og om det vil betyde færre penge i statskassen. Kan det ikke betale sig, kan de jo altid håbe på at få stresset e-damperne så meget, at de falder til patten igen......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 12:22   #208
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Man må hellere ikke glemme at tobakken er ikke dyrket i DK. Det kunne være interessant at få sandheden om alle disse aftaler som Danmark har indgået med USA fks. som har sine plantager i Sydamerika og andre stader i verden.

Det er et stort mafia virksomhed som Danmark er medlem af og som har ikke en chance for at vride sig fri.

Det var blot et eksempel på hvordan USA fik godt fat i vores økonomi.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 15:04   #209
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Jeg synes, det er noget af en gyser med skattereformforhandlinger eller en samlet reformpakke og har svært ved at forstå, hvorfor og hvordan det kan komme så langt ud.

Har lige læst 'Regnemodeller blokerer alle røde bløde reformer'/Information

http://www.information.dk/303596

Nu ved jeg heller ikke, om der kan være 'røde bløde reformer'?
For mig løfter artiklen en anden flig af regeringens virke og hvorfor de hælder så meget til Venstre og ikke til Enhehdslisten.

Måske noget om det?
Bare ”pudsigt” finansministeriets regnedrenge når frem til præcis samme konklusion , som socialdemokratiet og det radikale venstre har plæderet for i årevis ( at arbejdsudbuddet skal øges , for at få arbejdsløsheden ned ).

Jeg tror mest af alt man kan udlede , at embedsmændene i finansministeriet er tro mod den siddende regerings politik.

Er det ikke også deres job ?
Jeg har aldrig betragtet finansministeriet som uafhængigt , men tværtimod en del af regeringen.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 18:12   #210
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har nu altid syntes, at finansministeriet har det med at regne bedre når der fx er Venstre. Når det er røde, så ser ALT umuligt ud - selv nu, hvor det ellers minder om Venstres regnestykker.....
- og der må åbenbart være flere der har lagt mærke til det, siden der nu er kommet en artikel om det.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Endnu et eks. på at over og under DK eksisterer og ikke mindst hvorfor der må spares gunvor Politik og Samfund 0 15-11-2010 10:10
9 millarder kroner - 9.000.000.000 ! zuza Det er da strengt ! 3 16-07-2010 11:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension