K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2012, 20:04   #61
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
@papaya

Der er rigtig langt fra rabatterne, til at komme op på det mellemklasse løntrin du taler om.

Eneste spisested jeg har set (nogensinde) der gav rabat til pensionister, er i medborgerhusene - det findes ikke på de restauranter jeg kender eller bor ved siden af.

Du får det bare til at lyde som om at vi kan mæske os i rabatter og igennem rabatterne kunne vride os op på højere løntrin. Det er desværre ikke korrekt.
De rabatter jeg kender fx fra museeum og biograf, handler ofte om en 5'er til forskel - og at deltage i et kulturarrangement er heller ikke billigt, selvom man måske kan spare en 10'er. Den slags aktiviteter giver i forvejen røde tal på bundlinjen, hvorfor de fleste fravælger dem.

Jeg bruger heller ikke svømmehal og/eller buskort mere. Så der er ingen mellemløn til mig.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 20:54   #62
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Pjat for dig - måske. Alvor for andre.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 21:06   #63
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Er i øvrigt enig med trådstarter.

Og så lige lidt mere tankespind:

Ftp-satsen følger dagpengesatsen. Er ca det samme beløb. Dagpenge er et beløb, der på en eller anden måde, er fastsat som et beløb, arbejdsduelige skal kunne leve for i en kort periode. Er det så rimeligt, at samfundet forlanger, at kronisk syge og uarbejdsduelige mennesker i 15, 20, 40 år skal leve og bygge sig et nogenlunde værdigt liv for et beløb, som arbejdsduelige mennesker kun forventes at leve for i en kort periode...?

Og med hensyn til at sammenligne løn og ftp: Er man utilfreds med sin løn har man mange muligheder for at forbedre den: skifte job, efter- eller videreuddannelse, forfremmelse, lønforhandling mv. Får man ftp er der ikke noget, der hedder ancinnitet eller individuel lønforhandling. Man må klare sig for det man får...


Sidst redigeret af Risa; 16-06-2012 kl. 21:09.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 21:08   #64
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Kære helenekr
Jeg har faktisk været rigtig ked af det med den tråd engang i december og reagerede helt dumt. Det må du undskylde - godt ord igen!

Jeg har jo lagt mærke til at du har holdt en pause (har du ikke) og jeg tænkte meget på, om det var fordi du havde det skidt.
Nå pyha, godt det kan glemmes

Jeg var herinde under navnet Ninja en periode, men har rigtig nok haft en dårlig periode først på året, hvor jeg igen blev manisk og nær havde frameldt pensionen i jagten på et job. Følte mig pludselig meget rask

Men jeg er rigtig glad for at læse, at du er okay og er kommet tilbage for fuld styrke - det synes jeg faktisk er RIGTIG dejligt, og det varmede utrolig meget, da du skrev du var den tidligere Hanna

Selvom man kan være uenige og bølgerne kan gå højt, så er det vigtigt for mig at understrege, at jeg ALDRIG ønsker nogen noget ondt, lige som jeg heller ALDRIG er okay med at nogen vil forlade debatten, og SLET IKKE hvis jeg fornemmer at det kan være min skyld. Det er helt uacceptabelt og det må simpelthen ikke kunne ske!!

Jeg forsøgte også at skrive en pb til dig med en uforbeholden undskyldning, men jeg fik den retur, da din bruger VAR blevet slettet, og så fik jeg det endnu værre

Sikke en gave at få lov til at undskylde igen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 21:17   #65
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Folmand Se meddelelser
en anden ting er, der blev skrevet at man som førtidspensionist er bundet på hænder og fødder og ikke kan påtage sig et arbejde, det kan man jo altså så godt lidt (alt efter sygdom selvfølglig)

Hvis du er enlig, kan du have andre indtægter op til 69.800 kr. om året (2012), uden at det påvirker din førtidspensions størrelse. Din førtidspension bliver sat 30 kr. ned, for hver 100 kr. din samlede indtægt er højere end 69.800 kr. om året (2012).
Inden jeg blev tilkendt fp havde jeg været på kh i ca. 13 år, så der var ingen opsparing, til gengæld var/er møbler o.l. godt slidt.

Jeg har ingen anden indtægt end min fp, og hvis jeg gik ud og fandt "et lille job", så ville jeg miste en del af min boligsikring, så jeg ville sandsynligvis ikke have en krone mere til mig selv og mine unger når regnskabet blev gjort op.

Ja, det er da muligt, at man kan få nogle pensionist-rabatter, men for at få dem er man nødt til, at have råd til, at rejse, deltage i kulturelle ting o.l.
Nææ, et par procenters rabat i Netto, det ville være til, at tage og føle på.

En af mine fornøjelser er, at nyde naturen, sammen med min hund og mine børn, men jeg har endnu aldrig mødt forretninger, der har givet pensionistrabat på tøj eller sko.

En anden af mine fornøjelser er, at sy på maskine, men el er der heller ikke pensionistrabat på.

Jeg har aldrig været misundelig på dem, der har mere end jeg, det er jer heller ikke nu.
Men det kan s'gi da godt være lidt trættende, at læse, at andre, der har deres på tørre (jeg skrev ikke noget om, at være millionær ell.l.) mener, at det er ok, at være fp'er i DK.
Det ville jeg måske også mene, hvis jeg havde en partner, der havde en indtægt, så han kunne stå for størstedelen af de faste udgifter, og var i stand til, at sørge for, at vi havde de ting, som jeg ellers ikke har råd til.


Noget lidt andet.

Jeg har for nylig været i banken, fordi jeg, langt om længe, fik tilbudt en anden lejlighed, som er en del billigere end den dyre vi bor i nu.

Det var ikke min sædvanlige bankrådgiver jeg fik denne gang, i første omgang sagde hun blankt nej til, at låne mig penge til flytte-omkostninger m.m.
Indskuddet har jeg fået et kommune-garanteret lån til.

Jeg mailede lidt frem og tilbage med hende, på et tidspunkt har hun så snakket med min "gamle" bankrådgiver, og nu kunne jeg godt låne nogle penge, og til samme ydelse som jeg betaler i forvejen.

Da jeg så er i banken for at aflevere nogle papirer til bankrådgiveren snakker vi lidt, hun er tilsyneladende ikke så gammel i gårde og fortæller, at det jo kan være svært for hende, at vurdere når det ikke var de sædvanlige regler der gjaldt.
Jeg sagde så, at jeg gik ud fra, at det handlede om (når man vil låne penge) hvad man har af indtægt og, om man plejer at betale sine ting m.m., og eftersom jeg aldrig har haft andre banker kan hun jo gå ind og se hele min "historie".

Men nej, der var også andre ting, der spillede ind. Jeg fik så ikke at vide hvad dette var for ting.

Men bagefter går jeg rundt og tænker, at der må da være mange, der ikke kan få lov, at låne i deres bank, når det er sådan tingene kører.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 21:25   #66
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Er i øvrigt enig med trådstarter.

Og så lige lidt mere tankespind:

Ftp-satsen følger dagpengesatsen. Er ca det samme beløb. Dagpenge er et beløb, der på en eller anden måde, er fastsat som et beløb, arbejdsduelige skal kunne leve for i en kort periode. Er det så rimeligt, at samfundet forlanger, at kronisk syge og uarbejdsduelige mennesker i 15, 20, 40 år skal leve og bygge sig et nogenlunde værdigt liv for et beløb, som arbejdsduelige mennesker kun forventes at leve for i en kort periode...?

Og med hensyn til at sammenligne løn og ftp: Er man utilfreds med sin løn har man mange muligheder for at forbedre den: skifte job, efter- eller videreuddannelse, forfremmelse, lønforhandling mv. Får man ftp er der ikke noget, der hedder ancinnitet eller individuel lønforhandling. Man må klare sig for det man får...

HVOR HAR DU BARE RET!!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 21:58   #67
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
...Jeg sagde så, at jeg gik ud fra, at det handlede om (når man vil låne penge) hvad man har af indtægt og, om man plejer at betale sine ting m.m., og eftersom jeg aldrig har haft andre banker kan hun jo gå ind og se hele min "historie".

Men nej, der var også andre ting, der spillede ind. Jeg fik så ikke at vide hvad dette var for ting.
...
http://www.denstoredanske.dk/Samfund...reditvurdering

http://www.denstoredanske.dk/Samfund..../kreditrisiko
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 22:21   #68
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
vovse

jeg haren bror der grundet 3 gange børnepenge ikke ha mange kr og havde hårdt for et lån...

og da fik han at videat det ikke kun kom an på indtægt.men ligeså meget om man er god til at betale tilbage - ved evt tidligere lån...el.om man er god til t styre dem man har...det var det de lagde vægt på - fik han at vide.

fordi folk har mange penge er det ikke sikker de ka styre det
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 22:35   #69
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig Stribe, jeg havde også på et tidspunkt enorme problemer med økonomien på trods af pengene var der. Min redning blev et budget lagt af min bankrådgiver, og så kom der lys over land og en eeeenoooorm lettelse......

Mit problem var, at mine kvartalsregninger kom i de måneder hvor jeg ingen penge havde - og de penge der kom ind hvert kvartal matchede ingen steder, så jeg hele tiden måtte låne for at betale mine udgifter - og så betale tilbage med fx børnechecken. Det smadrede HELE økonomien totalt.

Så da rådgiveren kom på sagen, kunne hun sprede alt ud, så kvartalsregninger og indkomster, blev omdirigeret til at blive nogle faste udgifter/indkomster pr måned istedet for. Og DET lettede.
Nu har jeg så bare et fast rådighedsbeløb, uanset om jeg har få regninger eller mange regninger. Jeg skal ikke længere selv styre det og stå med girokortet i hånden, nu sker det pr automatik.

Den blodtud jeg fik da min søn blev 18 år, var heller ikke så smertefuld, fordi hun lynhurtigt fik lagt budgettet om, så jeg kunne nøjes med almen ømhed efter slaget......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 09:28   #70
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Inden jeg blev tilkendt fp havde jeg været på kh i ca. 13 år, så der var ingen opsparing, til gengæld var/er møbler o.l. godt slidt.

Jeg har ingen anden indtægt end min fp, og hvis jeg gik ud og fandt "et lille job", så ville jeg miste en del af min boligsikring, så jeg ville sandsynligvis ikke have en krone mere til mig selv og mine unger når regnskabet blev gjort op.

Ja, det er da muligt, at man kan få nogle pensionist-rabatter, men for at få dem er man nødt til, at have råd til, at rejse, deltage i kulturelle ting o.l.
Nææ, et par procenters rabat i Netto, det ville være til, at tage og føle på.

En af mine fornøjelser er, at nyde naturen, sammen med min hund og mine børn, men jeg har endnu aldrig mødt forretninger, der har givet pensionistrabat på tøj eller sko.

En anden af mine fornøjelser er, at sy på maskine, men el er der heller ikke pensionistrabat på.

Jeg har aldrig været misundelig på dem, der har mere end jeg, det er jer heller ikke nu.
Men det kan s'gi da godt være lidt trættende, at læse, at andre, der har deres på tørre (jeg skrev ikke noget om, at være millionær ell.l.) mener, at det er ok, at være fp'er i DK.
Det ville jeg måske også mene, hvis jeg havde en partner, der havde en indtægt, så han kunne stå for størstedelen af de faste udgifter, og var i stand til, at sørge for, at vi havde de ting, som jeg ellers ikke har råd til.


Noget lidt andet.

Jeg har for nylig været i banken, fordi jeg, langt om længe, fik tilbudt en anden lejlighed, som er en del billigere end den dyre vi bor i nu.

Det var ikke min sædvanlige bankrådgiver jeg fik denne gang, i første omgang sagde hun blankt nej til, at låne mig penge til flytte-omkostninger m.m.
Indskuddet har jeg fået et kommune-garanteret lån til.

Jeg mailede lidt frem og tilbage med hende, på et tidspunkt har hun så snakket med min "gamle" bankrådgiver, og nu kunne jeg godt låne nogle penge, og til samme ydelse som jeg betaler i forvejen.

Da jeg så er i banken for at aflevere nogle papirer til bankrådgiveren snakker vi lidt, hun er tilsyneladende ikke så gammel i gårde og fortæller, at det jo kan være svært for hende, at vurdere når det ikke var de sædvanlige regler der gjaldt.
Jeg sagde så, at jeg gik ud fra, at det handlede om (når man vil låne penge) hvad man har af indtægt og, om man plejer at betale sine ting m.m., og eftersom jeg aldrig har haft andre banker kan hun jo gå ind og se hele min "historie".

Men nej, der var også andre ting, der spillede ind. Jeg fik så ikke at vide hvad dette var for ting.

Men bagefter går jeg rundt og tænker, at der må da være mange, der ikke kan få lov, at låne i deres bank, når det er sådan tingene kører.
Havde bankrådgiveren ikke nogen begrundelser, hvorfor hun i første omgang gav blankt nej?
Jeg spørger, fordi jeg også skal i banken for allerførste gang som 'alene voksen' her på onsdag, også pga en forhåbentlig snarlig flytning til en bedre og tryggere lejlighed.

Jeg er temmelig nervøs.
Ikke så meget for afslag på et lille lån til dobbelt husleje.
Ret lille fordi jeg på et tidspunkt kunne spare lidt op.
- Men netop det her med boligindskudslån?
Har du lånt af banken eller hos kommunen?

Der verserer flere historier om dette lån, her hvor jeg bor.
Nogle har kunnet låne til indskud hos kommunen over 5 år, hvoraf de 2 første er rentefrie.
Andre har ikke, selvom deres indtægt ikke overstiger den her 200.000 et eller andet.
Der har kommunen forlangt, at man skal anmode banken om lån og hvis den siger nej, så går de ind med en kommunegaranti.

Jeg vil selvfølgelig helst låne af kommunen, for ellers bliver det godt nok dyrt med evt. 2 lån i banken.

Her hos mig har jeg slet ikke regnet med flytteomkostninger, men de skal være nærmest ikke eksisterende og på et absolut minimum: flyttekasser, bensin til selv flytningen og helst ikke ret meget mere.

For nogle år siden flyttede en enlig mor her på gaden fra en lejlighed til en overfor - i en Super Best indkøbsvogn.
Beundringsværdigt, men det orker jeg bare ikke og den nye lejlighed ligger også temmelig langt væk ;-)

Håber, at du er glad for dit nye sted
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 17-06-2012 kl. 09:33.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension