K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2012, 18:26   #41
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
12.000 efter SKAT!!

Og ville hellere ''ligge over et arbejde'' og tjene det dobbelte.

Min søn arbejder på MacDonalds og er lavt lønnet, og han har 19.000 udbetalt EFTER SKAT.

Så ikke engang dér matcher førtidspensionen med en almen lav løn set med netto-brillen på.

- de jobs jeg selv har haft på hånden (som jeg desværre ikke kunne tage pga sygdom) har pga manglende uddannelse heller ikke været høje, og der lå jeg mellem 24.000 og 26.000 BRUTTO.

Man kan vel også sælge sig selv for billigt???
Din søn arbejder nok på MCD, men det er ikke en alm løn han har der. Beløb efter Skat, kan man ikke bruge til så meget, det er brutto der er interessant.
Din søn arbejder mere end 37 timer i ugen, ellers kan det ikke lade sig gøre, det er 100 % sikkert.

Med 19000 udbetalt i løn/måned netto, har han over 30000 netto/måned. Kan du godt se at det ikke holder med at være alm. ansat som bøf-over-disken-leverer?

Hos MCD har de overenskomst med HK-handel. Der er mindstelønnen for ufaglærte ca 110 kr i timen. De får så lidt ekstra, når de arbejder aften/weekend og helligdage.

Det er under 18000 brutto/37 timer.

Min søster tjener 50.000 i måneden ved 37 timer, hvad kan vi bruge det til?
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 18:35   #42
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Tænk på alle de dejlige rabatter man kan få på førtidspension, i sidste ende går det nok lige op med et mellemklasse job hvad økonomi angår.
Vær så venlig at præcisere de rabatter som førtidspensionister/dem efter 2003 er berettige til.
Personligt kender jeg ikke til en eneste, ud over bus/tog kort, som jeg ikke bruger.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 18:39   #43
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Vær så venlig at præcisere de rabatter som førtidspensionister/dem efter 2003 er berettige til.
Personligt kender jeg ikke til en eneste, ud over bus/tog kort, som jeg ikke bruger.
´Den var sørme gó Karo! Jeg ka´sateme heller ikke få øje på nogle af de omtalte goder.
Jeg søgte økonomisk bistand til betaling af mine tænder, der er ved at gå i stykker én efter en. Nul kroner ku jeg få. Jeg har 11726 netto pr måned, og ingen forsikringer eller erstatninger af nogen art.
Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 18:43   #44
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Læs tråden MRTV1.

Men nej, jeg er som nævnt tidligere ikke misundelig. Mine værdier i livet er nogle andre, og jeg er også rig, hvor andre er fattige.

Jeg skyder netop også skylden på regeringen, hvor har du det andet fra. Du har jo ikke læst tråden.

Jeg er cand. phil. og har tjent mange penge i mange år og jeg har også en forsikring gennem mit tidligere arbejde.

Jeg har bare også evnen til at se verden uden at have hovedet langt oppe i min egen røv.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 18:45   #45
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
At brokke sig over at ha 17075 kr/måned som enlig førtidspensionist, synes jeg er fornærmende over for de mennesker der hver dag arbejder for ca den samme løn.

Mennesker der brokker sig over det, kan ikke ha' stor indsigt i samfundet, men kan kun se egne behov, ej heller ha' særlig stor erfaring på arbejdsmarkedet.

Tænk lige på at de oven i skatten betaler 8% i arbejdsmarkedsbidrag + har transportudgifter.

Jeg er selv gift førtidspensionist (1/3-12). Gift med en førtidspensionist fra før 2003. Vi har et fint rækkehus, scooter, 2 cykler, motorcykel og en fin Volvo S80, alt betalt og ingen gæld. Vi klarer os fint og rejser tit på ferie.

At man har gæld mv. og derfor ikke kan få det til at hænge sammen, er jo ens eget problem, det er i hvert fald ikke noget jeg har ondt af.

Selvfølgelig kan man da sammenligne med andre lande der ikke har den gode, at man kan førtidspensioneres og endna få et beløb der kan række.

Og nej, jeg er ikke blå, tværtimod ligger jeg til venstre for midten.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 19:01   #46
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Læs tråden MRTV1.

Men nej, jeg er som nævnt tidligere ikke misundelig. Mine værdier i livet er nogle andre, og jeg er også rig, hvor andre er fattige.

Jeg skyder netop også skylden på regeringen, hvor har du det andet fra. Du har jo ikke læst tråden.

Jeg er cand. phil. og har tjent mange penge i mange år og jeg har også en forsikring gennem mit tidligere arbejde.

Jeg har bare også evnen til at se verden uden at have hovedet langt oppe i min egen røv.
du har lavet 9 indlæg og tror du ved alt om brugerne på k10

men kan godt se du er uden for pædagogisk rækkevidde
på den måde du skriver
så slut her fra
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 19:08   #47
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sådan er Danmark i dag - får du overførselsindkomst, så må du ikke brokke dig. 12.000 kr er mange penge, forhold til hvad man har på Afrikas horn eller i Uganda - og hér er det MEGET VIGTIGT at man sammenligner sig med de lande, og måler forskellen ud, så ligningen bliver passende.......

Hvad er det man siger, at der er lunt og trygt under tøflen??

Hvorfor ikke bare kalde en spade en spade og indrømme, at der simpelthen IKKE er plads til førtidspensionister???

Får vi noget der ligner en mindsteløn, så er det synd for dem der får mindste løn, fordi de arbejder. Hårdt.

Får vi mindre end en mindsteløn, så er det synd for dem der pga sygdom ALLIGEVEL formår at tjene det samme ved et deltidsjob.

Altså, må vi være her????

Sidst redigeret af Ninja; 16-06-2012 kl. 19:14.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 19:23   #48
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
smækkerlækker

90 procent af det vi-jeg har - havde vi også inden jeg blev ftp-er...og sådan er det og du smækkerlækker forventer vel ikke at vi skal sælge vores hus og sende dig pengene...det lyder som misundelse i min verden

men vi har selv knoklet og betalt det vi har...og at jeg har advokat i min sag skyldes at jeg er medlem af en landboforening m.hovedsædde i århus..kontigentet er dyrt ,men det betaler vi grundet min mands firma...til gengæld er advokat timelønnen så ikke så høj og de har folk kun til skadesager

men gider ikke diskutere med dig..det er dig der bringer ufred og dårlig stemning på k1o - i den korte tid du har været her...
meningen med livet er jo mig bekendt ikke - at får man ftp - ja så skal man sælge alle sine værdier..så har jeg ihvertfald misforstået noget...
jeg ka skam godt unde nogen noget og sviner aldrig andre mennesker til...hver må høste som de har sået..det er jeg ikke herre over

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 19:25   #49
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Måske en Troll????
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2012, 19:26   #50
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Jeg har været på k10 i mange år, men skiftede navn efter en pause på sitet og ny computer. Så jeg ved godt, hvad der rør sig. (Måske du husker Hanna - måske ikke).

Der rør sig gode råd om, hvordan man får pengene til at slå til, hvordan man kan lave mad af rester, hvor svært det er at få noget billigere at bo i.
Hvor der er billige tilbud, henvisninger til Den Blå Avis brugtmarked, hvor trist det er at skille sig af med ting, man ikke længere har råd til, når man går fra indtægt over sygdom til førtidspension eller endnu værre kontanthjælp.
Hvor fortvivlede folk er, når sygedagpengekassen klappes i og hvor desparat man kan blive, når man ikke kan give sine børn det, som andre børn har. osv osv osv.

Og så er der nogen, der synes, at 17.075 kr. er en formue og andre synes, at de får for lidt penge, men der er aldrig nogen, der synes de får for mange, det synes andre på deres vejne ha ha ha ha.

Det er meget muligt, jeg er uden for pædagogisk rækkevidde, men det tror jeg nu ikke. Min erfaring siger mig noget andet.


God lørdag aften til alle
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension