K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2015, 13:18   #1
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
vedr fleksjob

Hvis jeg bliver fyret fra mit fleksjob, hvordan er mulighederne for revalidering for mig? Jeg har fundet en 2 årige uddannelse, som vil styrke mine muligheder for arbejde og fastholdelse. Er der nogen der kender den ydelse jeg vil få tildelt hvis jeg bliver fyret.
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2015, 15:09   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du bliver fyret får du ledigheds ydelse

satsen er efter hvor længe du har været ansat og om du lommer fra sygepenge

hvis du kommer fra sygepenge og har været ansat over 9 mdr ligger den på 15400

ellers er den på kh sats.

revaldering er ikke for folk i fleks
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2015, 15:54   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
hvis du bliver fyret får du ledigheds ydelse

satsen er efter hvor længe du har været ansat og om du lommer fra sygepenge

hvis du kommer fra sygepenge og har været ansat over 9 mdr ligger den på 15400

ellers er den på kh sats.

revaldering er ikke for folk i fleks
Jo det er det faktisk ifølge Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik kapitel 6

Citat:
§ 46. Revalidering er erhvervsrettede aktiviteter og økonomisk hjælp, der kan bidrage til, at en person med begrænsninger i arbejdsevnen, herunder personer, der er berettiget til ledighedsydelse, fastholdes eller kommer ind på arbejdsmarkedet, således at den pågældendes mulighed for at forsørge sig selv og sin familie forbedres. En person, der er berettiget til sådan hjælp, kaldes en revalidend. Aktiviteter, som revalidenden gennemfører, før det erhvervsmæssige sigte er afklaret, kaldes forrevalidering. Det er aktiviteter med et erhvervsmodnende eller afklarende sigte for revalidenden.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2015, 09:33   #4
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Tusind tak. Jeg har været i fleksjob i 4 år (har aldrig været på sygepenge) overgik til fleks direkte fra fuldtids arbejde. Jeg er blevet fyret og mit heldred er forværret, jeg mener derfor at en tillægsuddannelse til min nuværende uddannelse vil bidrage positivt til at jeg kan varetage et fleksjob på flere timer. Men vil det have en betydning i kommunens øjne? eller vil de blot heller sætte mig ned i timeantal? jeg mener at det handler om at kunne arbejde mest muligt og være så meget som muligt en del af samfundet hvilket betyder meget for min livskvalitet men der ligger vel også en besparelse i det for kommunen hvis jeg kan arbejde 20 timer frem for 12? Kender I nogen som kan hjælpe mig med at formulere et brev om dette? jeg tænker jeg har brug for hjælp således det bliver tydeligt (med § mm) og lige nu er jeg total drænet efter længere tids uheldigt arbejdes miljø...

jeg kunne godt tænke mig at danne et netværk (fysisk) med andre der er i fleksjob, kan jeg bruge k10 til at skabe det?

Jeg har siddet og læst herinde og jeg synes der er så mange søde og hjælpsomme mennesker. Jeg bliver helt rørt over det støttende netværk som er lige her. Og på samme tid finder jeg det trist at læse om alle dem som bare kæmper og kæmper imod systemet..
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2015, 10:02   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Den egentlige hensigt med en revalidering er, at man bliver selvforsørgende.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2015, 10:14   #6
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
ok @stampe tak for info.

jeg aner ikke om jeg kan blive selvforsørgende, da jeg ikke har prøvet at varetaget sådan et job før.

Så er det nok ikke en mulighed for mig.
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension