K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2013, 21:22   #1
san123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2011
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
san123 er ny på vejen
Sygedagpenge

Hej alle sammen..

Min mands sygedagpenge udløber i november( om 2o dage)

Han har fået en ny socialrådgiver, og hun er ikke venlig,lytter slet ikke til det der bliver sagt.. Nu har han fået et brev fra hende hvor der står, at de har truffet afgørelsen at hans sygedagpenge stoppe og at han ikke opfylder krav at de bliver forlænget..

Jeg synes ikke det passer ,da han er i gang med afprøvning, og venter på en læger behandling..

Jeg synes at han opfyder nedenstående betingelse:
4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,men det endnu ikke er endeligt afklaret om den sygemeldte vil være beritiget til et flexjob eller førtidspension, således at sygedapenge forlænges i op til 26 uger

Hendes begrundelse: Denne betingelse er ikke opfyldt,jf.den konkrete individuelle vurdering efter 28. Der lægges vægt på:at tilstanden ikke er stationær

Jeg håber at der er nogen derude som kan hjælpe med gode råd..
san123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2013, 19:45   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.794
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Prøv at give lidt flere oplysninger

Kære San123

Hvilken dato begyndte din mand på sygedagpenge.

Er han under behandling og vilken?

Hvis han, når de 20 dage gået, har været på sygedagpenge præcis 52 uger, så husk at anke inden 28 dage præcis på minuttet, elles mistes retten.

Arbejder du normalt?

Hvad forventer din mand, flexjob eller pension?

Har han tilknytning til en fagforening?

Sygedagpengestop kender i formoder jeg.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Begynderråd
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28387 incl aktindsigt.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 09-11-2013 kl. 20:13.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-11-2013, 21:29   #3
san123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2011
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
san123 er ny på vejen
Kære Peter,

De 52 uger udløber sidst i november , han er under afprøvning hos CBR og han venter på behandling hos psykolog som er i begyndelse i næste år (2014)..
Jeg ville ikke rigtigt hvad han forventer. Nu er han sendt til afprøvning så kan de se hvad han kan klare.. Jeg prøver at støtte ham igennem hele forløbet( da han har det meget svært både fysisk og psykisk/ er også under behandling med antidepressive medicin..
Han er medlem af fagforening..

Jeg arbejder..

Tak fordi du læste
san123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 10:27   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Probelemet er, at hans tilstand ikke kan betegnes som stationær, da han jo skal starte behandling til jan.14.

Om dette vil give en forbedring af hans arbejdsevne, mener kommunen åbentbart, men hvad siger hans læger?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 11:06   #5
san123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2011
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
san123 er ny på vejen
Hej Popiae ,

Hans læge skriver:" er vurderet som havnde symptomer på både PTSD og depresion. Han har profiteret noget af antidepressiv behandling ,men vil formentlig kunne få det bedre ved videre samtaleforløb,hvilket han skal til fra januar 2014. Jeg vil forvente en vis remission af symptomerne herved,men samtidig vil jeg forvente en vis arbejdsevnereduktion på sigt.

Det har skrevet hans læge ,og plus er han i gang med en afprøvning..
Hvad kan vi gøre ?
Jeg ville tage hans papir til hans fagførening,men er det også andet jeg kan gøre??
Tak for I skriver..

Vh Sann
san123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2013, 11:16   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Fagforening bør i inddrage hurtigst mulig.

Problemet her er, at hans tilstand dermed IKKE er stationær.

Han kan derfor ikke forlænges via sygedagpengeloven, medmindre at han bliver fuld arbejdsdygtig indenfor 2år. Dette forhold opfylder han desværre ikke.

Vedr. stk 4; da tilstanden ikke er stationær, kan han ikke tildeles denne, da man jo ikke ved om han kan bliver selvforsørgende.
(Selvforsørgende skilles ved effektiv arbejdstid, beregnet til over 18.5 time.).

Selvom han nu er i afprøvning, kan forløbet ikke bruges som ENDELIG afklaring, da hans tilstand ikke er stationær. Dog kan det give en hint om, hvor han liger mht restarbejdsevne, men kun som status.

VH POpiae

Sidst redigeret af popiae; 10-11-2013 kl. 11:18.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension