K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2011, 13:11   #1
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
Angsten ved ventetiden

Jeg har læst mange beretninger herinde, fra personer som næsten er gået i panik over at skulle vente på svaret om de får tilkendt eller afslag på deres førtidspension.

Og nu forstår jeg virkelig den angst der følger med at skulle vente på svaret.

At skulle vente på den sidste og afgørende afgørelse, med en sag som for mange mennesker har taget evigheder - kan jo næsten tage livet af en.

Det er en meget ubehagelig følelse om man er købt eller solgt - med noget som handler om ens grundlag for fremtiden.

Så ventetiden på ja eller nej - den har i hvertfald givet mig endnu flere spekulationer.

Måske hænger det også sammen med, at jeg ikke har fået nogen dato på hvornår min sag skal afgøres (som jeg gang på gang kan se andre har fået oplyst i brevet fra kommunen) - kun at den skal op på møde i nærmeste fremtid, og hvis jeg har noget til sagen skal de have mine kommentar senest 28. juni.

Men måske jeg skal ringe og spørge om sagen er sat til en dato, for at få lidt ro.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 13:20   #2
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Der sker jo ikke noget ved at kontakte din sagsbehandler og spørge, om h*n ved, hvornår den skal op på mødet. Men man kan jo håbe, at det er ret hurtigt efter d. 28. juni, hvor de skal have dine kommentarer.

Jeg har/får det rigtig dårligt, hvis jeg ikke ved, nærmest lige nøjagtigt, hvornår jeg skal forskellige ting, og hvis der er ting, der ikke helt er styr på dato-mæssigt. Jeg går næsten i panik over det.

Jeg har brug for den kontrol, kan slet ikke magte, at jeg ikke har kontrol over tingene. Det har min psykiater også skrevet i papirerne, og det var noget af det første, hun sagde til mig, da jeg var hos hende første gang.

Så jeg er virkelig glad for, at min sag kom hurtigt til og igennem. Og jeg fik dato med det samme på, hvornår min sag skulle op for pensionsteamet. Det var så også kun en uge efter, jeg havde godkendt RS-profil, så der var heldigvis ikke så lang tid at gå og være nervøs i.

Så skriv og spørg, så ved du måske, hvor langt de er kommet.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 13:25   #3
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
ja, du har ret. Skal måske ringe og spørge - for pt. kan det jo blive alt indenfor 3 måneder.

Jeg er også en poerson som ikke kan holde ud ikke at vide hvad jeg har at forholde mig til
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 13:29   #4
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Og man bare ikke samle sig om noget andet - det kan jeg i hvert fald ikke.

Jeg går lige nu og venter på, om Hamlet må operere mig eller det skal være Hvidovre - og Hamlet skulle have ringet til mig i fredags, når de vidste mere, men det gjorde de ikke. Og det kan selvfølgelig godt være, fordi de ikke har fået tjek på det med Hvidovre - men det irriterer mig!!

Jeg HADER ikke at vide besked med det samme.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 15:15   #5
Kålpølser
På vej til at lære K10
 
Kålpølsers avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Kålpølser er ny på vejen
Hej. Jeg genkender udmærket denne problem stilling, min egen sag kommer op i slutningen af denne måned. Ventetiden ER rædselsfuld, man føler det som en gang psykisk tortur.
Kålpølser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 16:05   #6
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
ja, en omgang psykisk totur er vist den rette beskrivelse.

Men i det mindste ved du hvornår din sag skal op på møde..............føler lidt at jeg er den eneste som ikke har fået en dato, hehe
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 16:29   #7
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Du er ikke den eneste der ikke har en dato - den klub er jeg også havnet i !
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 16:36   #8
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
Vibbe - i hvilken kommune?
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 17:37   #9
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
Jeg venter også på en afgørelse,
min sag kommer op inden for 3 dage..
venter.... venter... ik sjov, nej, men kan ikke gøre/sige mere..
så veeeennter..
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 20:28   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg vidste heller ikke hvornår min sag skulle for, men p.g.a. div. diskussioner, klager m.m. p.g.a. sb's nøl kom det som en overraskelse, da sb mailede til mig, at jeg var tilkendt fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Angsten æder sjæle. Hvornår får vi nok? Indiansummer Politik og Samfund 9 09-12-2012 14:46
Ventetiden er dræbende..... PiaTT Dit og Dat 3 29-11-2011 23:01
ventetiden er overstået Pipper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 25-11-2011 23:58
Ventetiden på pensionsnævnet.... Pip Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 30-10-2011 16:46
Ventetiden gør mig trist Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 5 12-06-2008 08:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension