K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2015, 21:08   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Har du tilfældigvis noget på skrift hvor de har godkendt at du kunne være under uddannelse imens du fik uddannelseshjælp?

Som udgangspunkt kan man nemlig ikke få uddannelseshjælp/kontanthjælp når man er under uddannelse, men der er undtagelser. F.eks. så kan uddannelsesforløbet være en del af ens beskæftigelsesindsats, altså hvor uddannelsen er ens aktivering, hvis man kan sige det sådan
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2015, 21:12   #12
dullemarc
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
dullemarc er ny på vejen
Hej MistyMiss

Det var det jeg blev gjort opmærksom på i torsdags.

Men jeg har som sagt skrevet under på uddanelsepålæg og uddanelseplan. Hvilket må være i mine sagsakter.

/Marc
dullemarc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2015, 21:16   #13
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det væsentlige her, er om du er berettiget til uddannelseshjælp selvom du er under uddannelse. Hvis det er en alm su berettiget uddannelse, er man som udgangspunkt ikke.

Hvis ens uddannelse derimod er et tilbud i "lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.", så er uddannelsen din aktivering i forbindelse med din uddannelseshjælp, og så er du berettiget til hjælpen.
Der er en principafgørelse her om en lignende sag:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=152989
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2015, 22:21   #14
dullemarc
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
dullemarc er ny på vejen
Tak for jeres råd og vejledning

I morgen er planen at jeg dog tager telefonen når hun ringer, det har jeg lovet. Ved godt det slet ikke gælder med kommune men har altid fået at vide: Sagt er som skrevet står.

Jeg beder om at få lavet en ny aftale(evt partshøring) inden den 18jan.

Går ned på kommunen og aflevere det aktindsigts papir der er en herinde der har været så flink at udforme.

Jeg tager kontakt med den mobile retshjælp. Og ser hvad de har at sige. Fandt også ud af jeg har ret til at tale med SIND.dk for at få en privat socialbehandler i telefonen.

Jeg lader jer vide hvordan det går, sagen er nok ikke helt slut endnu.

/Marc
dullemarc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension