K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2009, 22:28   #1
Gitte63
Føler sig hjemme på K10
 
Gitte63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
Gitte63 er ny på vejen
Question Fibromyalgi - Førtidspension

Hej

Jeg vil lige høre om hvor mange herinde er kommet på førtidspension pga. fibromyalgi?
Jeg har lige fået konstateret fibromyalgi og er visiteret til fleksjob, men har intet job fået, trods mange ansøgninger.
Men går og venter på at komme på jobkonsortiet til afklaring! Men har stået på venteliste 2 mdr nu
Gitte63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 23:00   #2
fillemusen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2009
Indlæg: 102
Styrke: 15
fillemusen er ny på vejen
fibromyalgi og førtidspension

Hej Gitte

Jeg er helt ny her

Vil lige anbefale dig at kigge på fibronet.

Har selv fibro plus en del mere...Jeg har haft flexjob i 8 år,gået længere ned i tid,men har nu søgt førtidspension.

Venligst fillemusen
fillemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 23:34   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har også fib og er ved at søge ftp men også jeg har en masse andet ud over fib og har først fået diagnosen for nylig men det var den diagnose der gjorde at kommunen jeg og reva syntes at nu måtte det være nok , nu var der ikke flere muligheder for at hive mere arbejde ud af mig

(har været flekser siden 03)
  Besvar med citat
Gammel 23-11-2009, 08:08   #4
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Fibromyalgien giver ikke i sig selv førtidspension, de tager også efter hvor meget arbejdsevne du har tilbage, som de finder ud af ved en arbejdsprøvning, som jeg regner med du har fået lavet, da du er viseteret til flexjob. For at se om du kan få førtidspension går de efter, din rest arbejdsevne, din resourseprofil, og dine læge udtalelser.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2009, 09:56   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Så er det godt du ikke bor i Frederikssund

http://www.laeger.dk/portal/page/portal/FAKL/Blog

Ejendommeligt nok er de sager, som går i hårdknude, og hvor borgerne skriver sidevis af klager sjældent sager om alvorlige syge borgere. Nej, det er gerne sager, hvor borgeren har lidt mere fredsommelige lidelser - som fx whiplash eller fibromyalgi - eller det der minder herom. Altså lidelser, hvor borgeren nok har smertegener, men hvor man i en del tilfælde heldigvis kan finde rette jobs med rette skånehensyn. Hvis viljen iøvrigt er tilstede. Eller modet. Eller noget helt tredje.

Samt den værste gang vrøvl hun kommer med, at en lægekonsulent ikke har nogen indfyldelse på pension.
de fleste sagsbehandler følger jo netop hvad en lægekonsulent skriver
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2009, 17:27   #6
Gitte63
Føler sig hjemme på K10
 
Gitte63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
Gitte63 er ny på vejen
Er ikke det eneste..

Nej nu er det ikke sådan at jeg kun har Fibromyalgi, men har nerveafklemming i begge arme, skuldrer og hals og nakke og slidgigt i nakkken og problemer med lænderyggen. så det gik hurtigt med visitation til fleksjob. Så det med fibro er nyt, men tror jeg har haft det i flere år.
Men synes at det inden for det sidste år bare er gået ned af bakken med helbredet og kan snart ikke kan hænge sammen og er dødtræt hele tiden.
Så nu vil jeg se om det kunne ende med en pension Men vente på afklaring, har ventet 2 mdr nu.. Skal på jobkonsortiet..
Gitte63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2009, 21:42   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja jeg tror også man har fib i mange år inden det opdages især hvis man har andre kroniske sygdomme også , jeg sygemeldte mig efter jeg havde mistet mit fleksjob , og så har jeg ellers ventet og ventet på afklaring mht sygdom og kommune, nu har jeg så været i arbejdsprøvning svar ikke noget arbejdsevne men det er reva læger og arbejdsgiver der siger det .. hvad kommunen siger ved jeg først fredag ...


Men jeg ved at da jeg i sin tid ventede på diagnosen og lægerne havde ytret sig om at jeg skulle undersøges for fib også spurgte min sagsbehandler hvad jeg ville , og sagde at hvis det viste sig at det var fib og dermed ikke mulighed for at det blev bedre så skulle det være pension, så jeg har været arbejdsprøvet mht pension lægekonsulent på reva center har udtalt at han ikke kan se nogen hindring for at jeg kan fortsætte i fleks evt med længere nedsat tid , lægekonsulent på kommunen har også foreslået fleks med nye skånehensyn og lavere tid end jeg havde nu .... men har så også skrevet at ingen kan sige noget reelt om hvad jeg kan i forhold til de diagnoser jeg har , og at det derfor er en arbejdsprøvning der skal til for at afklare det og den har jeg så været igennem .. men men intet er sikkert før man er indstillet og man står med godkendelsen i hånden ....
  Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 00:08   #8
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg vil....

....tænke på dig og krydse fingre for dig på fredag, Hejdien.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 04:29   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Takker spændingen er begyndt at melde sig , ikke nervøsitet syntes jeg er mere spændt kender heller ikke min nye sagsbehandler har kun mødt hende en gang og der virkede hun noget speciel

Hun siger hun er pargraf rytter det håber jeg er rigtigt
  Besvar med citat
Gammel 27-11-2009, 08:47   #10
Gitte63
Føler sig hjemme på K10
 
Gitte63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
Gitte63 er ny på vejen
Fibromyalgi - Førtidspension

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Ja jeg tror også man har fib i mange år inden det opdages især hvis man har andre kroniske sygdomme også , jeg sygemeldte mig efter jeg havde mistet mit fleksjob , og så har jeg ellers ventet og ventet på afklaring mht sygdom og kommune, nu har jeg så været i arbejdsprøvning svar ikke noget arbejdsevne men det er reva læger og arbejdsgiver der siger det .. hvad kommunen siger ved jeg først fredag ...


Men jeg ved at da jeg i sin tid ventede på diagnosen og lægerne havde ytret sig om at jeg skulle undersøges for fib også spurgte min sagsbehandler hvad jeg ville , og sagde at hvis det viste sig at det var fib og dermed ikke mulighed for at det blev bedre så skulle det være pension, så jeg har været arbejdsprøvet mht pension lægekonsulent på reva center har udtalt at han ikke kan se nogen hindring for at jeg kan fortsætte i fleks evt med længere nedsat tid , lægekonsulent på kommunen har også foreslået fleks med nye skånehensyn og lavere tid end jeg havde nu .... men har så også skrevet at ingen kan sige noget reelt om hvad jeg kan i forhold til de diagnoser jeg har , og at det derfor er en arbejdsprøvning der skal til for at afklare det og den har jeg så været igennem .. men men intet er sikkert før man er indstillet og man står med godkendelsen i hånden ....
Hejdien.. Jeg ønsker dig godt nok alt held og lykke med svaret fra kommunen idag.. Pyhaa, kan forstå vist du ikke har lukket et øje i nat
Gitte63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fibromyalgi. Migger Alt det andet 2 24-07-2012 22:34
Førtidspension og Fibromyalgi Dysis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 17-09-2011 07:53
Ny med Fibromyalgi frupastorinde Alt det andet 9 23-03-2011 11:53
Fibromyalgi zuza Et godt link! 8 03-06-2008 21:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension