K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2011, 11:04   #1
Storm67
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
Storm67 er ny på vejen
A-kasse

Jeg er netop godkendt til flexjob og kan heldigvis fortsætte i mit gamle job fra før jeg blev syg, men naturligvis på nedsat tid. Nu er mit spørgsmål: kan jeg bare melde mig ud af min A-kasse? Jeg har valgt flexydelse fra, da jeg i forvejen ikke havde valgt at spare op til efterløn, men er der en ydelse, jeg skal betale, som svarer til A-kassen?
Storm67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 11:17   #2
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 15
maruus er ny på vejen
Tillykke med bevillingen og dit fleksjob . Du kan roligt spare de penge - du kan ikke modtage understøttelse fra A-kasse som ledig fleksjobber. Men mit råd vil være at du beholder medlemskabet af fagforeningen , kan blive til stor gavn senere i dit fleksjob liv.
Se reglerne i folderen fleksjob 19 udgave. ligger under nyttige links her på K10
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 11:19   #3
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Tillykke med flexjob.
Du skal melde dig ud af a-kassen,da der ikke optjenes dagpengeret i et flexjob.Du kan jo være medlem af en fagforening.
Hilsen Isabel
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 11:26   #4
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Lad være med at melde dig ud - A-kassen hjælper dig (hvis du spørger dem) med at blive overflyttet til en anden ordning der svarer til en A-kasse for fleksjobbere. Så kan du modtage ledighedsydelse (er ikke sikker på det er det det hedder) hvis du bliver ledig.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 12:01   #5
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 15
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Lad være med at melde dig ud - A-kassen hjælper dig (hvis du spørger dem) med at blive overflyttet til en anden ordning der svarer til en A-kasse for fleksjobbere. Så kan du modtage ledighedsydelse (er ikke sikker på det er det det hedder) hvis du bliver ledig.
Solnedgang - jeg ved ikke hvad du mener med A-kasse for fleksjobbere ?? Jeg kender ikke til den - har været fleksjobber i mange år, men reglerne fremgår klart af fleksjobfolderen. Er man i job - overgår man ved ledighed til ledighedsydelse - der udbetales af kommunen.

Er selv nyledig fleksjobber - fyldt 63 år og dømt kontanthjælp på grund af 60,5 års reglen.
Havde en sådan ordning været til stede havde jeg meldt mig ind mens jeg stadig var i fleksjob.

Tænker du på fleksydelse ? - storm 67 skriver netop at hun ikke har indbetalt til ordningen -

Sidst redigeret af maruus; 07-11-2011 kl. 12:10.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 13:14   #6
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Ok, så er det mig der er fejlinformeret. Jeg troede kun man kunne få ledighedsydelse ved ledighed hvis man betalte til det ala A-kasse.

Jeg ville alligevel nok lige rådføre mig med A-kassen før jeg meldte mig ud.
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 14:35   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Ok, så er det mig der er fejlinformeret. Jeg troede kun man kunne få ledighedsydelse ved ledighed hvis man betalte til det ala A-kasse.

Jeg ville alligevel nok lige rådføre mig med A-kassen før jeg meldte mig ud.
Ja, jeg tror også du er fejlinformeret... håber ikke at det er fra din a-kasse du har den information..

Og der er ingen grund til at være i a-kasse.. som de andre skriver så kan du ikke få en dyt fra den som flexvisiteret...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
A-kasse Dancer Alt det andet 29 18-06-2012 16:38
A-kasse Timmy Politik og Samfund 3 29-02-2012 02:08
SDP / ret til DP fra A-kasse? imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-02-2012 16:59
A-kasse Bassemanden Alt det andet 12 13-08-2010 11:48
A kasse CasperR23 De Unge 3 28-04-2010 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension