K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2011, 00:05   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Flexjob, frivilligt arbejde?

Hvis en person har fået bevilget flexjob på 20 timer, og der indløber en anonym anmeldelse om social bedrageri, fordi personen bestrider en formandspost i en frivillig organisation.

Kan kommunen tillade sig at gå i dialog med borgeren, om ikke de timer der bruge på det frivillige arbejde, kunne bruges bedre i flexjobbet?

Har vi nogen konkret viden om dette spørgsmål?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 01:42   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Peter

Ja, selvfølgelig kan kommunen gå i dialog omkring en fleksjobbers "arbejde" i en forening... -de skal jo bare overholde forvaltningsloven
Problematikken er vel; -at der måske(måske ikke) kan findes en enkelt fleksjobber der bruger rigtig mange arbejdstimer og ennorm meget energi på fx en formandspost ???
Og vi syntes vel alle sammen, at det er godt hvis kommunen påtaler en uanstændig adfærd hos os med overførselsindkomst

Men nej, der står jo IKKE noget i fleksloven omkring "hyggejob" i fritiden...

Og når det så er sagt, skal der jo også være plads til lidt frivilligt arbejde i fritiden som fleksjobber... -de kan jo heller ikke forbyde en fleksjobber at gøre hovedrent hver lørdag, selv om det koster meget energi


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 08:12   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg vil tro, at det kommer an på hvor omfattende arbejdet med denne formandspost er.

Man kan jo også forsvare sig med, at dette "arbejde" oftest foregår om aftenen, hvor flekseren har haft mulighed for at hvile efter jobbet.

Fleksere har vel også lov at have interesser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 09:45   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Og når det så er sagt, skal der jo også være plads til lidt frivilligt arbejde i fritiden som fleksjobber... -de kan jo heller ikke forbyde en fleksjobber at gøre hovedrent hver lørdag, selv om det koster meget energi
.
Ja det er så ikke alle SB der synes det!! jeg har lige fået en mindre "påtale" om at jeg har et aktivt familieliv, hvor jeg burde lære at bruge de ressourcer på et aktivt arbejdsliv på det rummelige arbejdsmarked.
Det aktive familieliv bestod i de 1½ mdr. vi "kendte" hinanden, en 2 timers fødselsdag hos min søster, min egen søns 18 års fødselsdag som kun bestod af kaffe og lagkage, samt at bringe og hente min datter i skolen.....
Skal siges jeg er sygemeldt flekser, som er i ny afklaring, men som åbenbart ikke må have et liv.....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 09:46   #5
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Husk at frivilligt arbejde ofte betyder, at man kan arbejde når man vil, eller rettere når man kan... der er sjældent deadlines mv, hvorimod et job som oftest skal udføres et bestemt sted og på et bestemt tidspunkt. Derfor vil nogle flexjobbere og fp'ere godt kunne lave lidt frivilligt arbejde, som ikke kan konverteres til job.

Formandsposter er meget meget forskellige. Det er noget helt andet at være formand for en fodboldklub end formand for en lille lokalafdeling af f.eks. en patientforening.
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 09:57   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg mener altså at fast frivilligt arbejde,skal godkendes tror der står noget om det i de der Flex brugsyre - det hedder noget andet,men det kan jeg heller ikke skave
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 10:57   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Hvis en person har fået bevilget flexjob på 20 timer, og der indløber en anonym anmeldelse om social bedrageri, fordi personen bestrider en formandspost i en frivillig organisation.

Kan kommunen tillade sig at gå i dialog med borgeren, om ikke de timer der bruge på det frivillige arbejde, kunne bruges bedre i flexjobbet?

Har vi nogen konkret viden om dette spørgsmål?

Hilsen Peter

Peter man kan arbejde op til fire timer om ugen i frivilligt arbejde når man er flekser (var den besked jeg fik da jeg var i fleksjob )

Der findes ingen regler eller love inden for området , jeg fik selv at vide at jeg kunne droppe K10 og så lægge nogen flere ressourcer i arbejdet , men da jeg bad om at få det på skrift så trak kommunen i land ...

Der er en himmelvid forskel på om man sidder i et møde et par gange om måneden når man kommer fra jobbet og har hvilet sige , eller om man skal blive på arbejdet en time mere ...

Vedkommen skal bede om at få på skrift fra kommunen at vedkommen ikke må have frivilligt arbejde, og at vedkommen skal omsætte det i ressourcer i jobbet samt bede om en forklaring på hvordan det skal kunne lade sig gøre ..

Ved at de droppede alt om K10 da jeg bad om det, for selvfølgelig er det noget pjat ikke alt kan omsættes i job, selvfølgelig kan kommunen have en pointe hvis det er sådan at man fiser direkte fra jobbet til sit frivillige arbejde i feks en røde kors butik , men fordi man i weekender eller aften timer laver lidt ved siden af (ergo har et liv ) så er det jo ikke noget man kan omsætte medmindre kommune og virksomhed er villig til at sætte en hjemmearbejdsplads til rådighed så man kan arbejde på sine egne præmisser og når man har overskuddet til det ....
  Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 11:01   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Ja det er så ikke alle SB der synes det!! jeg har lige fået en mindre "påtale" om at jeg har et aktivt familieliv, hvor jeg burde lære at bruge de ressourcer på et aktivt arbejdsliv på det rummelige arbejdsmarked.
Det aktive familieliv bestod i de 1½ mdr. vi "kendte" hinanden, en 2 timers fødselsdag hos min søster, min egen søns 18 års fødselsdag som kun bestod af kaffe og lagkage, samt at bringe og hente min datter i skolen.....
Skal siges jeg er sygemeldt flekser, som er i ny afklaring, men som åbenbart ikke må have et liv.....

Hvis en sagsbehandler lukker sådan noget ud så ville jeg bede om at få det på skrift og bede om at få at vide hvor i loven der står at man ikke må have et liv, fleksjob er netop baseret på at man også skal have mulighed for at leve efter jobbet...

Mener endda at der er en sm afgørelse på det, skal prøve at finde den senere, jeg har også mødt sådanne udtaler men altid fra jobkonsulenter og ikke sagsbehandlere ....

Skal vi vædde på at hvis du beder om aktindsigt fra det møde hvor "påtalen" fandt sted så er det ikke skrevet ind i din sag ...

Og klart de ville jo selv bortadoptere deres børn og glemme alt om fødselsdage osv hvis de så kunne blive på arbejdet et par timer længere... (nej vel for så ville de jo kunne nå at behandle alle sagerne inden for tidsfristen )
  Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 12:31   #9
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hvis en sagsbehandler lukker sådan noget ud så ville jeg bede om at få det på skrift og bede om at få at vide hvor i loven der står at man ikke må have et liv, fleksjob er netop baseret på at man også skal have mulighed for at leve efter jobbet...

Mener endda at der er en sm afgørelse på det, skal prøve at finde den senere, jeg har også mødt sådanne udtaler men altid fra jobkonsulenter og ikke sagsbehandlere ....

Skal vi vædde på at hvis du beder om aktindsigt fra det møde hvor "påtalen" fandt sted så er det ikke skrevet ind i din sag ...

Og klart de ville jo selv bortadoptere deres børn og glemme alt om fødselsdage osv hvis de så kunne blive på arbejdet et par timer længere... (nej vel for så ville de jo kunne nå at behandle alle sagerne inden for tidsfristen )
Det er faktisk skrevet i afslutningen fra Reva jeg fik i lørdags.....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2011, 12:42   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ja Peter, det er 4 timer ugentligt som Heidien siger. Det står i en vejledning.

Svaret findes også i en tråd her på K10, da jeg selv har undersøgt det engang og har besvaret det til en, der stillede spørgsmål om frivillig job.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob - frivilligt arbejde Storm67 Spørgsmål ang fleksjob 1 30-10-2012 11:12
Frivilligt arbejde. Lotus1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-12-2011 20:28
Frivilligt arbejde. Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 2 07-02-2011 14:26
frivilligt arbejde Pial41 Alt det andet 5 13-08-2010 11:23
Frivilligt arbejde.. Hejdien Spørgsmål ang fleksjob 4 13-12-2005 21:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension