K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2011, 00:20   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Hvad betyder "ubetydelig"?

Jeg har kigget i min ressourceprofil, hvori der står, at min arbejdsevne er ubetydelig og at jeg ikke kan klare fleksjob fordi det foregår på det ordinære arbejdsmarked.

Der er bare noget her jeg ikke helt forstår. Hvad betyder "ubetydelig" og "ordinær"?

Jeg har nogle fritidsinteresser jeg dyrker nogle få timer om ugen (læsning og nogle produktive hobbyinteresser som andre har gavn af, tjener ikke penge på det) hvilket vel betyder at jeg i realiteten godt kan studere og arbejde, såfremt jeg ikke er lagt pres på mig og såfremt det foregår på mine specielle præmiser.

Det er meningen at jeg på sigt skal i ulønnet beskæftigelse for at få mit tankemylder væk. Ydermere har jeg fået noget medicin som har taget toppen af de værste psykiske symptomer (hallucinationer) men jeg præges desværre meget af de negative symptomer
Vil det betyde, at kommunen går ind og tager min pension fra mig?

Som jeg forstår "arbejdsevne = ubetydelig" så skal man vel være sengeliggende.
Men det er jo langt fra tilfældet med de fleste førtidspensionister.

Sidst redigeret af logikeren; 26-01-2011 kl. 00:25.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 01:05   #2
Tin64
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Odense
Indlæg: 49
Styrke: 15
Tin64 er ny på vejen
At din arbejdsevne er "ubetydelig" vil sige at den er så godt som ikke eksisterende. "Det ordinære arbejdsmarked" er det almindelige arbejdsmarked - altså jobs uden særlige skånehensyn.

Som jeg ser sagen på baggrund af den smule du gengiver fra ressourceprofilen oppebærer du sandsynligvis fortsat retten til din pension.
Tin64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 02:18   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Men fordi arbejdsevnen er ubetydelig behøves man altså ikke at være sengeliggende... -der kan jo være mange årsager til at den er ubetydelig, fx psykisk sygdom!

Og mange psykisk syge med en pt. ubetydelig arbejdsevne får det faktisk bedre over tid, ikke mindst pg.a. kompetent behandling og medicin der virker


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2011, 07:52   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis en læge vil fortælle kommunen, at en patient bør have pension må han jo ikke skrive dette direkte, i stedet for kan lægen skrive, at patientens arbejdsevne er nedsat til det ubetydelige.

Det betyder det samme.

For at få fp skal arbejdsevnen netop være nedsat til det ubetydelige.

Så det lyder som om, at du har en god sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Betyder dette at man er raskmeldt? "Praktikaftale" sane Jeg er kommet i praktik. 14 14-03-2010 21:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension