K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2010, 00:13   #1
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
A-kasse

ville I blive som medlem af a-kassen såfremt i skulle ud i over 3 års revalidering ved uddannelse?

ved endt uddannelse, har personen ret til a-kasse grundet gennemførelsen af studiet.

Men er der nogle regler? jeg tænker sådan at personen er stationær osv. så personen vil vel ikke kunne få a-kasse alligevel, er der så en grund til at blive?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 00:43   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det ville jeg spørge a kassen om, især fordi der jo kommer eller er kommet nye regler i forhold til optjeningsretten osv..
men umiddelbart vil jeg måske mene at 3 års betaling er dyrt i forhold til måske ikke at skulle bruge det til noget.
men det er ikke sådan at svare på, jeg aner ikke om det har nogen betydning med stationær. det er jo ligemeget sålænge du får en revalidering, så er det jo til noget du forventes at kunne forsørge dig med på trods af sygdommen..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 00:57   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
A-kasse, kan du får nedsat, men selve fagforeningen er vigtig, for
Hvad nu hvis du ikke gennemfører uddannelsen, pga forværing af sygdom?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 08:11   #4
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Jeg beholdt min a-kasse under et revalideringsforløb i tilfælde af at jeg ikke kunne gennemføre. Jeg gennemførte med store omkostninger, og blev sygemeldt 1½ md. efter endt revalidering. Det var så det jeg fik ud af at kæmpe som en sindsyg....men jeg kan da med god samvittighed sige, at jeg kæmpede!
Min gl . fagforeningen droppede jeg under revalideringen. Derimod meldte jeg mig ind i fagforeningen for det fagområde jeg blev revalideret til - det var på yderst fordelagtige vilkår.

Efter endt uddannelse har du ret til dagpenge på dimittendsats. For mig betyder det at jeg nu får sygedagpenge på dimittendsats=endnu mindre penge end alm. sygedagpenge.

Sidst redigeret af Solen; 13-08-2010 kl. 08:16. Årsag: forglemmelse
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 08:45   #5
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Mit bud er, at personen forbliver i A-kasse.

Hvis der skulle opstå problemer undervejs, f.eks. længerevarende sygdom, er personen kun berettiget til sygedagpenge, hvis medlemsskabet bibeholdes.

Mange uddannelser medfører desuden nedsat kontigent i studieperioden.

Det samme gælder for fagforeningsdelen.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 09:33   #6
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Tak.


Fagforening ville blive beholdt hele vejen igennem og er sat ned i ydelse.

Det er kun a-kassen der tænkes på, jeg for står ikke rigtig for hvis personen er i revalidering og ikke kan klare det har personen vel ikke ret til sygedagpenge eller ?

Der tænkes sådan at personen kan ikke være til rådighed for arbjedsmarked på ordinære vilkår idag, grundet sygdom. derfor = ingen a-kasse støtte.

Når revalidering startes= reva ydelse og derfor = ingen ret til a-kasse støtte og såfremt forløbet må afbrydes = ingen a-kassestøtte for så er personen vel ikke berettiget grundet sygdom, og gennemføres studiet = ret til a-kasse støtte på demitens sats.

Derfor kan jeg ikke se nogen fordele ved at betale til a-kassen mens revalidering foregår, nogen der evt. kan fortælle mig hvorfor den klogest bibeholdes under studiet.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 09:43   #7
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:
Når revalidering startes= reva ydelse og derfor = ingen ret til a-kasse støtte og såfremt forløbet må afbrydes = ingen a-kassestøtte for så er personen vel ikke berettiget grundet sygdom, og gennemføres studiet = ret til a-kasse støtte på demitens sats.
Helt rigtigt, men hvis man er medlem af a-kasse og de generelle betingelser for sygedagpenge i øvrigt er opfyldt, kan man således være berettiget til sygedagpenge, hvis man bliver syg i længere tid under et revalideringsforløb og må afbryde forløbet.

Hvis der er tale om kort sygdom, der ikke ændrer på revalideringsplanens mål og indhold, forbliver man på revalideringsydelse.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 09:45   #8
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
ja det sådan jeg også tænker men bliver man kan man ikke gennemfører udd. og må sygemelde sig så ryger man vel på kontanthjælp og ikke sygedagpenge for det er der vel ikke ret til?
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 09:52   #9
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Hvis de generelle betingelser for sygedagpenge er opfyldt, så kan man godt få udbetalt sygedagpenge, hvis man sygemelder sig under et revalideringsforløb.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 10:04   #10
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Altså såfremt personen var rask, ville han have ret til dagpenge ved ledighed, men har det ikke idag grundet sygdom. Muligvis jeg er lidt langsom, men vil det sige at personen da ved afbrydelse af revaforløb vil være berettiget til sygedagpenge igen, også selv om det er med samme sygdom som personen blev sygemeldt pga. i tidernes morgen.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
A-kasse Dancer Alt det andet 29 18-06-2012 16:38
A-kasse Timmy Politik og Samfund 3 29-02-2012 02:08
SDP / ret til DP fra A-kasse? imzadi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-02-2012 16:59
A-kasse Storm67 Spørgsmål ang fleksjob 6 07-11-2011 14:35
A kasse CasperR23 De Unge 3 28-04-2010 21:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension