K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2009, 10:27   #1
Lime
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
Lime er ny på vejen
Når man søger om førtidspension, hvordan fungerer det?

Min sagsbehandler har fået noget fra min læge og psykiater, og skal så snakke med sociallægen om det..

Hvad er næste "skridt"? og hvor lang tid kan sådan noget ta?
Lime er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 11:44   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, det er svært at spå noget om, da det kommer an på hvad sociallægen siger....

Der er jo mange ender der skal mødes, din ressourceprofil skal opdateres, du skal have den til partshøring, ved ikke om du har været i arbejdsprøvning, eller om du skal...

Hvis alt går efter bogen, så skal sagsbehandleren indstille dig til førtidspension, så skal sagen med på et teammøde, giver DE grønt lys, så skal sagen til socialudvalget - de har så 3 mdr til at afgøre sagen i osv.

Tiden kan man ikke spå noget om, det kan tage uger, måneder eller år før sådan en sag er færdig, alt efter hvor i sagen du står.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 12:14   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har du været i arbejdsprøvning?

det kommer helt an på om lægerne og sociallægen mener alle behandlingsmuligheder er udtømte. hvis du ikke har det på skift at de er det, er det stort set umuligt at få pension.

Men ingen kan svare på det, med de få oplysninger.

Men ja der kan gå fra uger til rigtig mange år.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 17:20   #4
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
For at få førtidspension skal arbejdsevnen være ubetydelig, og varig
og så skal alle behandlingsmuligheder være udtømte.

En eller evt. flere arbejdsprøvninger viser din arbejdsevne.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 01:13   #5
Lime
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
Lime er ny på vejen
Tak for jeres svar

Jeg har ikke været i rigtig arbejdsprøvning, men på sådan et "kursus" som jeg ikke kunne klare. Min psykiater har foreslået pension som en mulighed, i det han har sendt til min sagsbehandler.



Nu har jeg lige fået svar fra min sagsbehandler i dag, hun skriver:

"Jeg har drøftet din sag med sociallægen vedr. afklaring i fht pension.
Sociallægen vurderede, at din sag skal på pensionsteam møde. Dette på baggrund af, om der skal indhentes en speciallægeerklæring så din sag er tilstrækkeligt oplyst."

De har fået noget fra både min læge og psykiater, så hvilken slags speciallægeerklæring skal det mon være??
Lime er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 01:42   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er nok en mere uddybende lægeerklæring, oftest får kommunen kun statuserklæringer der bare lige beskriver her og nu situationen.
De mere uddybende omhandler somregl din barndom, ungdom, livserfaringer, sygdoms historie, hvilken medicin du har afprøvet, hvad der virkede og hvad der ikke gjorde, samt en konklusion mht din fremtid....

Sørg for at få lavet din speciallægeerklæring hos din egen psykiater hvis muligt. Kommunen har det med at selv finde nogen, der meget hurtigt kan lave rav i sagen ved at være uenig i hidtil udfærdiget rapporter og erklæringer.

Du kan roligt sige, at du er mest tryg ved dine egne læger fordi de kender dig bedst, og du føler dig tryg ved dem ect.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 02:18   #7
Lime
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
Lime er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er nok en mere uddybende lægeerklæring, oftest får kommunen kun statuserklæringer der bare lige beskriver her og nu situationen.
De mere uddybende omhandler somregl din barndom, ungdom, livserfaringer, sygdoms historie, hvilken medicin du har afprøvet, hvad der virkede og hvad der ikke gjorde, samt en konklusion mht din fremtid....

Sørg for at få lavet din speciallægeerklæring hos din egen psykiater hvis muligt. Kommunen har det med at selv finde nogen, der meget hurtigt kan lave rav i sagen ved at være uenig i hidtil udfærdiget rapporter og erklæringer.

Du kan roligt sige, at du er mest tryg ved dine egne læger fordi de kender dig bedst, og du føler dig tryg ved dem ect.
tak jeg skal huske det med jeg helst vil til min egen

synes egentlig det er det psykiateren skrev, men det vil måske ha endnu mere...
Lime er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 02:32   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, ellers er det dér hvor de sætter hårdt ind, og vil have lavet speciallægeerklæringen af en ny, så de får en second opinion.

Meeeen , lad os nu håbe at de på teammødet finder frem til at din arbejdsevne er rigeligt beskrevet, og at det ikke bliver nødvendigt med en ny erklæring. Det er alt det dér med ekstra erklæringer der gør det hele så anstrengende, og gør at sagen bliver trukket i langdrag...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan fungerer fleksjobordningen? Evaave Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 16 08-08-2012 16:56
Hvordan søger man § 17 Gizmomis Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-02-2009 15:49
Aktindsigt - hvordan fungerer det? Pussi83 Alt det andet 11 13-03-2008 16:04
Hvordan søger vi førtidspension til min mand? Andemor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 26-04-2006 17:57
Hvordan søger vi førtidspension til min mand? Andemor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 31-03-2006 08:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension