K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2013, 16:18   #1
moster0208
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
moster0208 er ny på vejen
Fejl i rehabiliterings teamets afgørelse

Hej..
Har idag fået min afgørelse af rehab.teamet.. De mener jeg er rask nok, til at vare tage et ordinært arbejde, hvis bare jeg ikke gør nogen af mine praktiske opgaver i hjemme.. Rengøring, tøj vask, madlavning el. Indkøb og lektier m. Ungerne. ( Gør rent i vores 4 v. over en uge, vasker kun 1 vask om dagen, da jeg ikke kan holde til at lægge tøj sammmen, og indkøb er 1 gang ugentligt, og familien bærer varerne, og madlavning er uden sovs, da jeg ikke kan holde til at rører længere tid og får kun nemme kartofler der ikke skal skrælles. )Og så skriver de jeg kun har smerter når jeg gør oven stående, da dette ikke er korrekt, jeg udtalte til dem at jeg tog medicin til natten og efter behov, og at jeg igennem smerte psykolog, fysioterapi, har lært at holde mit funktions niveau så det er passende, sådan så det ikke er nødvendigt at leve af medicin hele døgnet rundt, da min mave ikke kan holde til det. Er der ingen steder man kan klage over deres skrivelse, min sagsbehandler er en der bare hele tiden siger, det ved hun ikke og at det er sådan det er.. Håber virkelig der er nogen derude som kan komme med et godt råd, der kan hjælpe mig. Og et nyt resorceforløb blev jeg heller ikke godkendt til, så skal leve på kontanthjælp resten af året og til januar ingen penge da jeg har en samlever.. Er virkelig fortvivlet da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre nu!
moster0208 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 16:30   #2
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Hej moster...Jeg tror desværre kun du kan anke afgørelsen til Ankestyrelsen. Men der er sagsbehandlingstiden desværre fuldstændig vanvittig! Næsten et år mener jeg...
Er selv røget på kontanthjælp fra sygedagpenge. Er gift så får ikke meget - kun suppleret op så vi har svarende til 2xkontanthjælp. Det kan ikke hænge sammen når vi begge havde job før jeg blev syg, og vi har hus og bil og tilhørende afdrag og forsikringer, samt 2 mindre børn.

Mht selve din sag, har du så været i arbejdsprøvning? Og hvad viste den evt.?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 16:45   #3
moster0208
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
moster0208 er ny på vejen
Har været i 3 arb. Prøvninger, den sidste sagde 4 t, hvor de 2 var ordinære, var ude i 9 mdr, men den mener rehab.teamet så ikke kan være rigtig, da de siger at jeg ikkenhar smerter og derfor er den så også afvist. De vil ha mig til en ny psykologisk vurdering, da den sidste er fra 2011, og endnu engang forældet. Og så bagefter i et nyt forløb. Kan ikke forstå de siger jeg ikke har smerter, når det står i mine papirer, kan da ikke være rigtig at de mener jeg ikke fejler noget når jeg ikke tager medicin hele døgnet, det er da deres egen smerte psykolog der lærte mig at fungere uden medicin, så meget som muligt. Jeg går jævnligt til fysioterapi, for at holde mine spændinger nede, så jeg slipper for at ryge helt ned på bunden pga. Smerter, hvilket der også blev fremlagt på mødet..
moster0208 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 16:47   #4
MadsHansen1321
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
MadsHansen1321 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af moster0208 Se meddelelser
Hej..
Har idag fået min afgørelse af rehab.teamet.. De mener jeg er rask nok, til at vare tage et ordinært arbejde, hvis bare jeg ikke gør nogen af mine praktiske opgaver i hjemme.. Rengøring, tøj vask, madlavning el. Indkøb og lektier m. Ungerne. ( Gør rent i vores 4 v. over en uge, vasker kun 1 vask om dagen, da jeg ikke kan holde til at lægge tøj sammmen, og indkøb er 1 gang ugentligt, og familien bærer varerne, og madlavning er uden sovs, da jeg ikke kan holde til at rører længere tid og får kun nemme kartofler der ikke skal skrælles. )Og så skriver de jeg kun har smerter når jeg gør oven stående, da dette ikke er korrekt, jeg udtalte til dem at jeg tog medicin til natten og efter behov, og at jeg igennem smerte psykolog, fysioterapi, har lært at holde mit funktions niveau så det er passende, sådan så det ikke er nødvendigt at leve af medicin hele døgnet rundt, da min mave ikke kan holde til det. Er der ingen steder man kan klage over deres skrivelse, min sagsbehandler er en der bare hele tiden siger, det ved hun ikke og at det er sådan det er.. Håber virkelig der er nogen derude som kan komme med et godt råd, der kan hjælpe mig. Og et nyt resorceforløb blev jeg heller ikke godkendt til, så skal leve på kontanthjælp resten af året og til januar ingen penge da jeg har en samlever.. Er virkelig fortvivlet da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre nu!
Hej.

Først af alt. ANK. Jo før jo bedre.

Noget andet er, har du ingenting der kan tilbagevise deres påstande og argumenter? Udtalelser fra dit og dat, og - hvis Jeg var dig, ville Jeg interessere mig for, om de MÅ sige, at: hvis du ikke laver noget hjemme, kan du arbejde.

ALLE holder sku da deres hjem, pænt og rent. Nu må du ikke tage mig det her ilde op, men det svarer lidt til at: Nåh ja, men hvis du har ondt i ryggen, kan du vel heller ikke gå i seng med din mand/kone - underforstået : Lad være med at gå i seng med hinanden, og pas dit arbejde om dagen. (lidt sat på kanten, det ved Jeg - men kan I se sammenligningen?)
MadsHansen1321 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 16:53   #5
moster0208
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
moster0208 er ny på vejen
Har tænkt mig at anke, men hvor ved jeg ikke, og har allerede sendt afgørelsen til fagforeningen, så nu må de på banen med juridisk hjælp, har fået af vide man ikke kan klage over rehab.teamet skrivelse.. Undre mig bare meget???
Jeg kan kun klage over min sagsbehandlere afgørelser..
Har papirer fra flere læger over at jeg har kroniske smerter. Men dem ser de så bort fra af en el. Anden grund fordi jeg kan "gøre rent osv".
moster0208 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 17:02   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal bede om at få afgørelsen skriftligt...hvis ikke du har fået det....

Der skal følge en klagevejledning med som beskriver hvordan du skal klage...

Det er kommunen du skal klage til over deres afgørelse...de har så op til 4 uger til at genvurdere din sag....

Hvis de fastholder deres afgørelse....ja så skal de sende den videre til Ankestyrelsen....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 17:12   #7
moster0208
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
moster0208 er ny på vejen
Har fået den skriftlig, fik af vide jeg ikke kan klage, og der var heller ikke en klage vejledning med da rehab.teamet afgørelse kun er en indstilling til kommunen og derfor ikke kan klages over, så det er kun den afgørelse min sagsbehandler, så vælger jeg kan klage over, snakkede med hende og hun sagde bare at jeg måtte i et nyt forløb, på kontanthjælp, og så var det det.
moster0208 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 17:24   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja okay...det er korrekt at man ikke kan klage over en indstilling..

Nu kender jeg ikke til din sag og hvad du evt selv mener du er berettiget til....

Men du har jo muligheden for at selv søge på det foreliggende grundlag...for der SKAL de komme med en afgørelse...som du så kan klage over...

Men det er svært at råde dig når man ikke kender sagen bedre...

Du skriver heller ikke hvilken ydelse du er på nu...går ud fra at det ikke er kontanthjælp når du skriver at det er det du bliver smidt over på...

Man har desuden også en mulighed for at klage over selve sagsbehandlingen.....hvis man mener den har mangler....

Der skal man klage direkte til borgmesteren og kommunalbestyrelsen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 19:21   #9
MadsHansen1321
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2013
Indlæg: 13
Styrke: 11
MadsHansen1321 er ny på vejen
Hvilken diagnose har du helt præcist? Det at ha' kronisk ondt - det er ikke nogen diagnose jo? Men slap a for en killer kommune det der er sagsbehandler i min kommune ku ikke sende mig ud fordi lægerme og rygcentret frarådede det
MadsHansen1321 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2013, 22:04   #10
moster0208
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
moster0208 er ny på vejen
Angry

Jeg har en skadet skulder, først en arb.skade og oveni blev jeg fejl opereret. Og endnu en operation har ikke kunne genoprette skaden, udover at sætte en skue i det knogle stykke som den første læge, skar over som han ikke måtte skære over. Har et men på 25 %, har været hos mange læger der nu siger de ikke kan gøre mere for mig, kan idag kun løfte 1 kg uden at få smerter, min skulder skade har ført til smerter ud til fingrene, nakken og ryggen. Har gået til fysioterapi i 4 år samlet, de 2 1/2 år på Vejle sygehus. Og ellers ved kommunens og så hos private.
Er blevet sendt rundt til 6 skulderlæger, af kommunen, arb.skade styrelsen og patientforsikringen. De vurdere alle at min tilstand er kronisk og mine smerter også. Og oveni er jeg blev psykologisk vurderet, og selv gået til psykolog da jeg endte med at få en depression af kommunens behandling efter 3 år, har ingen depression længere og tager kun smertestillende. Og oveni det så har jeg gået til en smerte psykolog, efter henvisning fra kommunen, som også vurderede at jeg ikke psykisk fejlede noget, kun fysisk. Jeg har haft sygedagpenge, indtil de smed mig på kontanthjælp, fik så noget tabt arb.løn som jeg så har levet Af de sidste par år, og nu er pengene så sluppet op, skal ned og søge igen imorgen, da kassen er Tom, men kan jo kun få det året ud, da min kæreste tjener penge. Så er ikke ret stolt af at bo i Kolding kommune lige nu.

Og jeg mener at jeg burde være berettiget til flexjob, da jeg har været i arb.prøvning der viste jeg kun kunne klare 4 t ugentligt. Men den mener rehab.teamet ikke er sand, da jeg jo åbenbart ikke fejler noget. Selvom alle læge papirer, psykologer og arb.prøvninger viser andet. Er så træt, af at en lille gruppe mener andet end alle de andre vurderinger.
moster0208 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Møde med rehabiliterings team Relm87 Alt det andet 9 16-07-2013 22:26
BAN faktuelle fejl i afgørelse Peter-K Spørgsmål ang fleksjob 3 02-07-2013 03:51
rehabiliterings mødet?? superman Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 61 15-06-2013 21:01
Rehabiliterings team FibroMcs Alt det andet 8 25-02-2013 17:41
rehabiliterings ydelse? Cecilie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 10-01-2013 22:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension