K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2009, 16:02   #1
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Hjælp.

Hej alle..

ER der nogen der kan hjælpe mig..

Jeg har en kassekredit på min lønkonto. Igår fik jeg penge fra min forsikrings
selskab, som jeg har ventet på i 3 måneder. Det er tabt arbejdsfortjenste
og svie og smerte, jeg får udbetalt en gang imellem. En hård kamp.
Jeg bor i ejerlejlighed, enlig med 2 børn, og skulle betale regninger for de penge.
Jeg ringede til min bank igår, da jeg kunne se at pengene var kommet ind på min ertstatnings konto. Min bank rådgiver havde fri, og til min stor skuffelse kom jeg til at snakke med en meget flabbede kunderådgiver, som påstoda t jeg skulle først indfri mi kassekredit. Kassekredit skal først indfries til juli.09.
Hun lovede at så ringe tilbage, men hørte ingenting.
Jeg tænkte at hun nok skulle snakke med min bankrådgiver først på mandag.
Men, NEJ... Jeg ha´r lige været på netbank, og de har taget penge fra min erstatnings konto, og indfriet min kassekredit. UDEN AT SPØRGE MIG.
Det er en erstanings konto, som er kreditor beskyttet. Så hvordan kunne de gøre det?
Nu sidder jeg med regninger og har ingen penge....
Må banken godt det? Må de godt flytte min erstatnings penge uden at spørge mig, og indfri min kassekredit kontrakt uden at spørge mig. ???

Hjælp.....

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 19:56   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Uden at jeg kan give dig en §, vil jeg mene at banken under ingen omstændigheder har ret til at røre en erstatning der vedrører tort og svie ... og da SLET ikke når du, i følge aftale med banken, først skal indfri din kassekredit i juli måned!

Hvis ikke din normale bankrådgiver fører de penge tilbage på mandag, ville jeg kontakte en advokat, for at høre, hvordan du står rent juridisk, for jeg mener at banken udnytter sin position, som formidler af de penge, der ER en erstatning

De bedste ønsker fra Hyanna.

PS: Min kæreste mener at du bør melde din bank til politiet for bedrageri, subsidiær mandatsvig!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 20:16   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tilstået, hvis ikke de penge OMGÅENDE var ført tilbage på kontoen ja, da ville jeg først gå i banken, højlydt spørge til om pengene var returneret.
I tilfælde af nej, ja så ville jeg saft susme højlydt proklamere at jeg nu ville gå DIREKTE til politiet, basta.

En bank har selvfølgelig pligt til at overholde spille regler præcis som alle andre.

ps: går selvfølgelig udfra at du har aftalen på skrift, uanset hvad og så er det jo som sagt en erstatningssum!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 20:18   #4
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
politianmeldelsen

Hej Sonia.

Som min kæreste skrev, råbte jeg til hende at banken var inde at røre ved lovovertrædelser af bedrageri- og mandatsvigs §§. Jeg nåede desværre ikke at sige til hende at jeg vil foreslå dig følgende fremgangsmåde;

Få fat i en god ven eller et familiemedlem der vil gå med dig straks banken åbner på mandag. Så går i hen til kassen og forlanger at få filialchefen i tale omgående. Siger de at det ikke kan lade sig gøre, gør DU dem opmærksom på at de bør gøre det STRRRAKS, da de ellers vil blive politianmeldt inden for den næste halve time for bedrageri subsidiært mandatsvig, samt at der ryger en klage af til banktilsynet.

Det skulle være meget mærkeligt om du så ikke fik chefen i tale omgående.

Herefter gør du opmærksom på at din følgesvend fungerer som bisidder og vidne for dig, hvorefter du fortsætter med at gøre rede for sagen det drejer sig om. Hvis han/hun derefter nægter at føre pengene tilbage på din konto omgående eller udbetale dem omgående, siger du ganske enkelt "tak for idag, Du kan imødese besøg af politiet og banktilsynet".

Og så går du og din følgesvend til politiet og foretager formel anmeldelse af banken med specifik reference til filialchefen Husk kreditaftalens papirer med forfaldsdatoen der ikke er overskredet eller nået.

En rigtig god ide er hvis I kan optage samtalen på en telefon eller diktafon, hvor I for guds skyld ikke gør opmærksom på at I optager den.

Det var skide godt (undskyld mit franske ) at du hurtigt skreg om hjælp herinde.

Pøj pøj med sagen og masser af til dig og dine. Viper

PS. Du kan være uheldig at det er en skrankepave der sidder ved politistationens ankomstskranke. vær derfor også inde med en tændt optager der, og forlang at se hans tjeneste ID hvis han ikke vil vise jer hen til en der skal optage rapport. læs så navn og tjeneste nummer op så I kan klage over vedkommende.

Vær sød at skrive hvordan det går, for så må vi se om vi kan hjælpe. Det er ikke gangbart i byretten hvad du her er udsat for. Vil du fortælle hvilken by eller landsdel du bor i, for som du kan se bor vi i Odsherred ved Sjællands odde?
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 18-04-2009 kl. 20:29.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 20:39   #5
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Det er godt nok en svær én, den her.

Banker har det med at lave nogle meget finmaskede ensidige/egenrådige kundebetingelser, som du sikkert har skrevet under på. - Det samme gælder sikkert kassekredit-aftalen.

Før du går videre med nogen klage vil jeg råde dig til at gennemlæse alt dette, samt holde det op mod om du skulle have misholdt aftalen eller om du har trukket flere penge på kassekreditten end oprindelig aftalt.

Hvis du ikke har overholdt din del af aftalen... ahhhhh så er jeg bange for du får svært ved at o.s.v.

Hvis du har overholdt din del af aftalen, så mener jeg overhovedet ikke du skal finde dig i det! - Klø på. Følg nogle af de andre råd ovenfor.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 21:34   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
En bank må 'ikke bare' tømme én konto, for at afdrage eller indfri på en anden konto!!

Du SKAL tages med på råd! Og du skal have notis INDEN de trækker beløbet...

I øvrigt er det ekstrem dårlig service at den slags tiltag ikke foregår DIREKTE mellem dig og din rådgiver....din rådgiver er der jo udelukkende for at, ja...rådgive dig!!!!!!

Håber virkelig du får udredet trådene her på Mandag, hvor er det synd for dig, jeg forestiller mig at det bliver en lang weekend for dig, suk.


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 22:21   #7
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Tak

Hej alle.

Først og fremmest vil jeg sige tak for jeres støtte og råd.
Det var rigtig dejligt at læse at jeg ikke er den eneste der synes at banken
var forkert på den.
Jeg vil så starte med at fortælle at jeg selv er en x- danske bank bankrådgiver. Og jeg har en bror der er souchef i danske bank pt.
Jeg er selv kunde i jyske bank. Jeg har ikke haft nogen form for misligeholdelse
på kontoen, der har ikke været overtræk på kontoen, andet and min kredit.
Jeg er en god kunde i banken, overholder altid mine aftaler, det er sjældent jeg er i overtræk. Selvom man er på sygdagpenge.. smil.

Jeg har læst min kassekredit kontrakt flere gange nu, og halvdelen af kassekrediten skal indfries d1.juli.09, og resten af kassekredit skal indfries først i 2011. Og jeg har ikke fået en eneste rykker eller indfrielses tid. Der var ingen aftaler, om den skal indfries. Tværtimod det hele forløb godt, og jeg havde lige talt med min rådgiver og hun sagdeat jeg skulle sige til hvis jeg havde brug for hjælp.
Sikke en hjælp!!!!! Men ok, min egen rådgiver havde fri, så det må være hende jeg talte med der har lavet det her. Jeg forstår bare ikke hvordan, og hvorfor???
Jeg ringede blot for at overføre dem til min lønkonto, så jeg kunne betale min kvartals regninger, som jeg skulle have betalt d. 1 april. Så i forvejen er jeg lidt bagud. Og nu har jeg slet ikke nogen penge.

Jeg bor i kbh. Og jeg glæder mig til på mandag, fordi der tager jeg sammen med min bror til banken. Jeg vil bare ønske at det var imorgen, og jeg ikke skulle vente en hel søndag.
Jeg havde lovet min børn en tur til bonbon land imorgen, men jeg har grædt så meget hele dagen, så jeg blev nød til aflyse det imorgen. Jeghar simpelthen så mange nakkesmerter, hovedpine lige nu.. at jeg intet kan kapere lige nu. Jeg er så træt af det hele.
Livet er så hårdt.

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 22:29   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mange banker har mulighed for at opsige deres lån med kunderne, og de gør det i stor stil, fordi de er bange for at miste endnu flere penge.

Mange banker mener også, at folk på overførselsindkomster er "dårlige kunder", så det er måske der, årsagen også skal findes.

Måske du kan læse mere om bankens kreditter og opsigelse af dem på bankens hjemmeside.

Men det er åbenbart forkert at tage dine erstatningspenge, går jeg ud fra efter at have læst de andre indlæg.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 22:57   #9
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Og banken er måske i finanskrise panik.

Synes ikke ligefrem det lyder som en kundevenlig fremgangsmåde. Men kunne det tænkes at det er gjort i en god mening for at spare dig for nogle skyhøje kassekreditrenter?
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 23:19   #10
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
din rådgiver er der jo udelukkende for at, ja...rådgive dig!!!!!
Forkert en bankrådgiver er en sælger og skal varetage bankens interesser. Det synes jeg tit folk glemmer, fordi det netop hedder bank rådgiver.

Desuden har der været tonsvis af eksempler på bankrådgiver er sælgere i diverse programmer kontant,penge osv. Det må og skal man aldrig glemme. En bank rådgiver er en sælger

Lone
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension