K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2007, 23:18   #1
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
baldurs forsikring lang ,langeeeeeeeeeeeee

Selskab Nordea Tab af erhvervsevne forsikring tegnet i 1995 ,og giver et beløb på 108000 kr om året oveni førtidspensionen (min løn før skade 285000 kr +45000 kr i pension om året)
Så den lange (må godt slettes) : Ret til fuld ydelse ved tab af erhversevne eller præmiefritagelse intræder, når forsikredes erhversevne pågrund af sygdom eller ulykkestilfælde er nedsat til en tredjedel eller derunder af den fulde erhversevne.

En sådan nedsættelse af erhversevnen forligger ,når den forsikrede efter selskabets skøn ikke længere er i stand til-bedømt under hensyn til forsikredes nuværende helbredstilstand, uddannelse og tidligere beskæftigelse- at tjene mere end en tredjedel af, hvad der er sædvanligt for fuldt erhversdygtige personer med lignende uddannelse og alder.

Bedømmelsen sker på grundlag af en helbredsvurdering under hensyn til forsikredes tidliger og nuværende helbredstilstand og tidligere beskæftigelse.

Er erhversevnen på grund af sygdom eller ulykkestilfælde nedsat til halvdelen, udbetales halv ydelse ved tab af erhversevne, hvis dette fremgår af forsikringsoversigten. Den anden halvdel af forsikringen kan videreføres med halv præmiebetalling.

Selskabet kan gøre forsat udbetaling af ydelser ved tab af erhversevne eller forsat pæmiefritagelse betinget af ,at forsikrede tilkendes helbredsbetinget offentlig pension, der svarer til nedsættelse af erhversevnen til halvdelen respektive en tredjedel eller derunder .Selskabet kan endvidere stille krav om, at forsikrede, underkaster sig lægelig behandling, omskoling, optræning eller uddannelse med henblik på generhversvelse af errhversevnen.

For at engangsbeløb ved tab af erhversevne kan udbetales, skal erhversevnen være nedsat til en tredjedel eller derunder, og nedsættelsen skal efter selskabets skøn værer varig. Det skal være overvejende sandsynligt, at erhversevnen-trods lægelig behandling, omskoling,optræning eller uddannelse- er og forsat må anses at ville være nedsat til en tredjedel eller derunder.

Ovenstående er ikke noget for en håndværker ,men måske købte jeg katten i sækken dengang ?

Jeg sender lige en hilsen til søens folk ,mennesker med stærke smerter og uafsluttede sager og afprøvninger hos deres kommune
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2007, 09:25   #2
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
RE: baldurs forsikring lang ,langeeeeeeeeeeeee

Hej baldur

ja der er mange der har købt katten i sækken , selv har jeg forsikring hos top danmark og venter på afgørelse derfra har lige været i gennem 3mdr krans som slutter her d. 24 feb.
Venter spænt på om de finder en udvej for at undgå at betale, har måtte aflever ny lægeattest selvom at de havde fået journal fra hospitalet.
Det er desværre sådanne at vi først finder ud af om vi har forsikret os godt når skaden sker, men skal man fremover tegne en forsikring kan man gå på nettet og tjekke om hvilket forsikringsselskab der har flest klager og om de har fået medhold eller ej, har selv lige tjekket da jeg står over for at skifte mine forsikringer ud, og kan sige at der er er nogen forsikringer jeg ikke vil have da de har for mange klager og de har ikke fået medhold, så måske de bevist afslår skader i håb om at folk ikke klager. derfor til alle klag altid hvis du har fået afslag fra din forsikring.

Rigtig god sne weekend til alle


Mai-Britt
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forsikring Pixeline Spørgsmål ang fleksjob 6 18-10-2012 12:40
fuldtidsulykkes forsikring /u erhvevsevnetabs forsikring Indiansummer Alt det andet 3 30-05-2012 16:48
tae - forsikring bmp24 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 05-01-2012 01:15
forsikring davsdavs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 14-09-2011 07:37
For at gøre en lang historie kort...eller lang... chico Din historie 5 12-02-2010 10:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension