K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2010, 11:57   #1
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
nyt problem

hej til alle

ja nu har jeg så fået svar på min partshøring fra 6/8. jobcentret har på baggrund af psyk.erklæring besluttet at jeg ikke er til rådighed for et givent flexjob, hvorved de ikke mener at jeg er berettiget til ledighedsydelse.

psykologen skriver at jeg ikke på noget tidspunkt vil kunne få en funktion udenfor hjemmet.

Jobcentret skriver i samme brev, at afgørelsen ikke ændrer min status som flexer, jeg skal bare selv finde et job og optjene retten til ledighedsydelse igen.

Hvordan gør man det, når man ikke kan få en funktion udenfor hjemmet.?

Nu har min sagsbehandler indenfor sygedagpenge lovet at deres lægekonsulent ser på om der kan søges pension. får svar på torsdag.

P.S inden jeg blev bevilget flex, havde jeg 3 psyk.erklæringer som sagde det samme som den sidste attest. men da mente man at jeg var rask nok til flex.

Hjælp mig jeg er forvirret.
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 12:23   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hold kæft en svada.. fra jobcenteret..

hvordan kan de få det til at passe med at du ikke står til rådighed for et givent flekjob, og mister din ledighedsydelse.. men alligevel skal beholde din fleksstatus, og søge nyt job for at få den igen??
bedømmer de det på at du var for syg til at passe det fleks du havde eller mener de at du ikke gad at passe det du havde?
hvis du var for syg, og er for syg til at kunne stå til rådighed for det job du havde, så må du da være oplagt til pension.
ja undskyld jeg har ikke styr på de §§ og det.. men jeg er også farvet af mistillid til det jobcenter..
Håber der kommer andre og ser på det..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 12:36   #3
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
ja, det er en speget affære, jeg ringede også til F.P. min jobkonsulent. og fik vist nok sagt et par grimme ting om hans hjernefunktion, efter at han på fem-seks simple spørgsmål bare svarede at det kunne han ikke forholde sig til.

bla. spurgte jeg om hvordan det hang sammen med at han startede med at sige at jeg var selvforskyldt ledig pga. mangel på vilje. nu dømte de mig pga. helbredet, som ikke har ændret sig i de 3 år.

jeg spurgte også om han sad og sagde at jeg var for syg til flex men for rask til pension, og det sagde han ja til. jeg fortalte ham at det ikke var muligt ifølge loven. ( det kan jeg ikke forholde mig til ) var igen hans standard svar.
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 13:02   #4
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Har lidt travlt, Sparkongefre, men den skal der klages over ... Vi må mødes, få orden i dine papirer og så bygger vi en klage op .... og vi går også til Borgmesteren! Hvornår har du fået den afgørelse? ..... Du må jo have 4 ugers ankefrist! Så vi får travlt. ringer til dig i eftermiddag, når jeg får lidt tid, og så må vi se, hvad jeg kan hjælpe dig med

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 13:03   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af sparkongefre Se meddelelser
hej til alle

ja nu har jeg så fået svar på min partshøring fra 6/8. jobcentret har på baggrund af psyk.erklæring besluttet at jeg ikke er til rådighed for et givent flexjob, hvorved de ikke mener at jeg er berettiget til ledighedsydelse.

psykologen skriver at jeg ikke på noget tidspunkt vil kunne få en funktion udenfor hjemmet.

Jobcentret skriver i samme brev, at afgørelsen ikke ændrer min status som flexer, jeg skal bare selv finde et job og optjene retten til ledighedsydelse igen.

Hvordan gør man det, når man ikke kan få en funktion udenfor hjemmet.?

Nu har min sagsbehandler indenfor sygedagpenge lovet at deres lægekonsulent ser på om der kan søges pension. får svar på torsdag.

P.S inden jeg blev bevilget flex, havde jeg 3 psyk.erklæringer som sagde det samme som den sidste attest. men da mente man at jeg var rask nok til flex.

Hjælp mig jeg er forvirret.

Det er en klar anke der skal laves der, sjovt nok har vi gået og ventet på at en sag af denne karekter ville dukke op for tror mange kommuner vil sætte pris på hvis de kan lukke for ledighedsydelsen når de ikke kan finde job til borger og de ikke vil have dem på pension , men jeg tager lige loven her og hvad der står , men du skal være helt sikker på¨at du på intet tidspunkt har nægtet at arbejde ...

Hvis ikke du har det så skulle de ikke kunne lukke for din ledighedsydelse men jeg tvivler ikke på at de vil prøve har du fået på skrift fra jobcenteret hvorfor de lukker for din ledighedsydelse og at de gør det og efter hvilke paragraf det gør det ?

og har du fået at vide hvornår ?

Her er hvad loven siger ...


§ 74 b. Det er en forudsætning for udbetaling af ledighedsydelse,


1) at modtageren opfylder betingelserne for at få et fleksjob,


Og det gør du så i kraft af at du jo er visiteret til fleksjob


2) at modtageren ikke har et rimeligt tilbud om ansættelse i fleksjob,

Og det har du jo så ikke

3) at modtageren tager imod et rimeligt tilbud om aktivering eller andre tilbud, der kan forbedre mulighederne for at få et arbejde,


Du har ikke sagt nej til noget vel ?

4) at modtageren ikke er selvforskyldt ledig efter et fleksjob.

Og det kan du jo så ikke være for så ville de have stoppet dem for længe siden


Stk. 2. Stk. 1, nr. 2, 3 og 4, gælder dog ikke, hvis den pågældende har en gyldig grund til ikke at udnytte sine arbejdsmuligheder, jf. § 13, stk. 3 og 4.

Og i denne står der

§ 13. Det er en betingelse for at få hjælp efter § 11, at ansøgeren og ægtefællen ikke har et rimeligt tilbud om arbejde, og at de aktivt søger at udnytte deres arbejdsmuligheder.
Stk. 2. Kommunen har pligt til at vurdere, om en person, der har ansøgt om eller får hjælp efter § 11, fortsat opfylder betingelserne for hjælpen ved at udnytte sine arbejdsmuligheder, hvis personen

3) udebliver fra en opfølgningssamtale i kommunen,
4) undlader at give meddelelse til jobcenteret, kommunen eller arbejdsgiveren om sygdom i tilfælde, hvor den ledige er givet et tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller skal møde til jobsamtale hos en arbejdsgiver,

Men det er jo så ikke tilfældet for dig heller



Stk. 3. Opstår der tvivl om modtagerens rådighed, skal kommunen afprøve modtagerens rådighed. Dette kan ske ved arbejdsprøvning, arbejdspraktik m.v. Hvis kommunen vurderer, at den pågældende ikke er til rådighed for fleksjob, mister den pågældende retten til ledighedsydelse.


Denne kan de så bruge men ikke uden at de har lavet en plan for hvordan du så skal blive selv-forsørgende hvis de mener at du kan bevare din fleksbevilling hvis du selv finder et job så er det jo i erkendelse af at du stadig er fleksberettiget og er du stadig det ja så kan de jo ikke sige at de stopper din ledighedsydelse , derfor hedder det enten fleks eller pension

Stk. 4. Afslår modtageren et rimeligt tilbud om fleksjob, kan der ikke udbetales ledighedsydelse til modtageren i 5 uger. Hvis modtageren 2. gang inden for en periode på 12 måneder afslår et rimeligt tilbud om fleksjob, mister modtageren retten til ledighedsydelse. Stk. 2 finder tilsvarende anvendelse.

Og disse har jo så ikke noget med dig at gøre heller

Det var de udgangspunkter jeg ville bruge i en anke hvis det var mig ...
Men mon ikke du vil blive indstillet til førtidspension bliver du det ikke så skriv hvis du har brug for hjælp til en anke for slipper de igennem med den her så er vi rigtig mange flekser der kan komme galt afsted for så er det jo bare for kommunen at sige, vi kan ikke finde fleksjob til dig så du skal på kontanthjælp.

Men jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved at se at de skulle kunne slippe godt fra det men man skal aldrig sige aldrig ...

så bedre at være forberedt men i og for sig er det kun en mirakel helbredelse eller en pension der kan gøre at du mister ledighedsydelse du har jo ikke nægtet noget som helst men dit helbred er for dårligt og så er det fp som udgangspunkt
  Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 13:33   #6
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
hej heidie.

dit punkt 4. de stoppede min ledighedsydelse i august. og jeg er på sygepenge, men det kan jeg jo ikke blive ved med.

jeg forstod på jobkonsulenten, at det lille ord GIVENT flexjob havde den betydning at de ikke kunne finde et job til mig.

Helt nøjagtigt skriver han.
for at modtage ledighedsydelse skal modtageren være til rådighed for et givent flexjob, med de skånehensyn der fremgår iaf ressourceprofilen.
jobcenter Odsherred mener ikke at du er til rådighed for et givent flexjob når ovennævnte speciallægeerklæring skriver "det ses derfor ikke sandsynligt at patienten vil kunne klare en funktion uden for hjemmet " og derfor mener jobcenter Odsherred ikke at du er berettiget til at modtage ledighedsydelse.


afgørelsen er truffet i henhold til Aktivloven § 74

ovenstående afgørelse har ingen indflydelse på din ret til flexjob. Du er
således fortsat berettiget til flexjob og vil kunne optjene retten til ledighedsydelse igen når du har været i flexjob i 9 mdr.

ps. hvordan sætter jeg noget ind som citat

Sidst redigeret af sparkongefre; 08-01-2010 kl. 13:42.
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 13:56   #7
sparkongefre
Elsker at være her på K10
 
sparkongefres avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2007
Lokation: odsherred
Alder: 63
Indlæg: 65
Styrke: 18
sparkongefre er ny på vejen
aktivloven § 74

Stk.2. stk. 1, nr. 2, 3, og 4, gælder dog ikke, hvis den pågældende har en gyldig grund til ikke at udnytte sine arbejdsmuligheder, jf. § 13, stk. 4 og 5.
Stk.3. Opstår der tvivl om modtagerens rådighed, skal kommunen afprøve modtagerens rådighed. dette kan ske ved tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsindsats. hvis kommunen vurderer, at den pågældende ikke er til rådighed for flexjob, mister den pågældende retten til ledighedsydelse. ledighedsydelsen kan fortsat udbetales, hvis kommunen har påbegyndt behandling af en sag om pension
sparkongefre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 15:25   #8
Bomfru
Ved at vænne sig til K10
 
Bomfrus avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2006
Alder: 70
Indlæg: 18
Styrke: 0
Bomfru er ny på vejen
Thumbs down Tak for KAFFE siger jeg bare...

Det er ganske forfærdelig at sidde og læse om din situation....Jeg mærker den på egen krop lige i øjeblikket Føj .
Jeg er ansat i fuldtids fleksjob på 20 t. med rigtig mange skånehensyn. Jeg er så uheldig at jeg har temmelig mange sygeperioder (13 Det sidste år ) ikke så mange dage ad gangen, for ligesåsnart jeg kan kravle afsted , møder jeg op igen. Jeg er rigtig glad for mit job, og jeg ved at jeg gør det godt ( fra kolleger) . Jeg har fået 2 mdr til at få mit sygefravær bragt markant ned Ellers ... fyring...Den er svær , jeg kan ikke styre min krop så det er mig der bestemmer at jeg ikke må være syg - for så gjorde jeg det selvfølgelig. Jeg har været til et møde, hvor også fagforening var med, der blev jeg truet med at hvis jeg ikke kunne passe og beholde mit job, ville de tage min fleksjob bevilling, og jeg kunne ryge på kontanthjælp , hvilket er = 0 kr da jeg er gift. De siger : jeg er for dårlig til fleksjob og for rask til pension. Det går mig rigtig meget på, jeg har ikke selv valgt denne situation. Jeg har arb i det offentlige i mere end 30 år fik min skade der , og er nu i fleksjob der, men får at vide :"DUER ikke VÆK" . Utroligt at der ikke gælder andre regler for sygedage og fyring når man er i fleksj, der er da trods alt en årsag til at man får den bevilget....
Bomfru er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 15:56   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Bomfru

Kender du denne dom:

http://avisen.dk/syge-danskere-kan-f...ng_117054.aspx

http://www.avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf

Desværre er der stadigvæk sagsbehandlere der ikke har læst den , hvilket selvfølgelig er løgn... -måske den kan hjælpe dig/jer fremad i sagerne
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 16:13   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bomfru Se meddelelser
Jeg har været til et møde, hvor også fagforening var med, der blev jeg truet med at hvis jeg ikke kunne passe og beholde mit job, ville de tage min fleksjob bevilling
Hvis du ender med at blive fyret vil jeg tro at de vil have dig rådighedsvurderet, sådan at du kommer i en praktik, typisk 3 mdr., for at vurdere din arbejdsevne, og se om der evt. er kommet nye skånebehov til.

Og hvis/når det kommer dertil vil jeg anbefale dig at søge, her på K10, på "dagbog", "arbejdsprøvning" og "praktik".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dato-problem Nucca Spørgsmål ang fleksjob 2 09-05-2011 15:21
Kan være et problem jcdk Accept fra vores omgivelser 25 20-08-2007 18:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension