K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2010, 16:40   #11
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Jeg har selv svært ved at "agere udenfor hjemmet", bare gå udenfor døren. Lokal psyk. har sagt, de gerne vil pege på pension i deres ordlyd. Jeg er ikke meget for det, men det revurderes vist efter et par år. Jeg har slet ikke råd til at være på pension, men skal så lige lære at kunne komme udenfor igen

Jeg håber ikke, nogen er trætte af, jeg anbefaler lokal psyk. Jeg har bare virkelig fået hjælp derfra, de har sygemeldt mig, været med på kommunen etc. Synes der er meget handlekraft at hente i forhold til at få en udtalelse fra psykiater jævnligt. Men kun et forslag.
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 17:50   #12
Bomfru
Ved at vænne sig til K10
 
Bomfrus avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2006
Alder: 70
Indlæg: 18
Styrke: 0
Bomfru er ny på vejen
takker

Tak for jeres svar Jeg har set den artikel før og også fortalt mit forbund om den. De siger at den ikke er ret meget værd , jeg tror det er noget med den forkerte ret den har været i Jeg ved ikke om det er fordi det skal i landsretten eller måske højesteret for at virke ??
Bomfru er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2010, 19:09   #13
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hej Bomfru

Kender du denne dom:

http://avisen.dk/syge-danskere-kan-f...ng_117054.aspx

http://www.avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf

Desværre er der stadigvæk sagsbehandlere der ikke har læst den , hvilket selvfølgelig er løgn... -måske den kan hjælpe dig/jer fremad i sagerne
Jeg kendte faktisk ikke til den dom (nope, det er ikke løgn), men jeg undrer mig over, at der slet ikke henvises til A-38 (den principafgørelse om, hvis man ikke ved om det er enten fleks eller pension, så skal man have ledighedsydelse indtil det er fastlagt). Men det er jo fint nok, at det nu er blevet slået fast, at man ikke kan lande mellem to stole, hvis man ved, at det som minimum er fleksjob!
Samtidig så siger dommen faktisk også, at det er ok kun at have en arbejdsevne på 7 ½ time effektivt om ugen i et fleksjob (ift. spørgsmålet i en anden tråd), og det er i sig selv også ganske interessant!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 17:01   #14
Bomfru
Ved at vænne sig til K10
 
Bomfrus avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2006
Alder: 70
Indlæg: 18
Styrke: 0
Bomfru er ny på vejen
Det må være skønt Andersine at sidde på den rigtige side . Hvad er det for en principafgørelse du mener ?? Min kommune siger at den Helingør sag ikke vedrører dem, det siger mit fagforbund også :::::
Bomfru er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 23:09   #15
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Uh, jeg mener den helt fuldt hedder A-38-02 (det er årstallet jeg ikke er helt sikker på).
Som sagt handler den om, at hvis man ved det er enten fleksjob eller pension, men man ved bare ikke hvilken, så skal folk på ledighedsydelse indtil det er afklaret...

Det kan faktisk godt være at sagen ikke direkte har noget med dem at gøre, for den skaber ikke lovpræcedens (som en pricipafgørelse gør), men stadig, den sender jo nogle signaler, og synes godt, at man f.eks. ville kunne indkludere den i en klagesag, for så ville ankestyrelsen jo skulle kigge på den, og så kunne der måske komme en principafgørelse ud af det!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dato-problem Nucca Spørgsmål ang fleksjob 2 09-05-2011 15:21
Kan være et problem jcdk Accept fra vores omgivelser 25 20-08-2007 18:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension