K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2013, 00:35   #1
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Så meget for det rummelige arbejdsmarked, del 2

http://www.handicap.dk/nyheder/virks...l-minifleksjob

Det er jo det folk har sagt hele tiden, men vil nogen lytte?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 09:37   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Det er utroligt sørgeligt at dem der sidder og laver reglerne... altså politikerne...og jeg mener alle politikere... ikke har nogen som helst indsigt i virkeligheden...

Det her er jo ikke noget nyt, det bliver bare værre efter de nyeste reformer...
Der er lavet et jobcenter cirkus der koster kassen af den anden verden...een stor mølle der maler alle der uheldigvis kommer i den til partikler, der bliver spyttet ud i den anden ende som nedbrudte mennesker...

Arbejdsgivere og virksomheder lægger jo aldrig skjul på at de ingen interesse overhovedet har for at ansætte ældre eller og/eller syge... eller bare har været uheldige at ryge et par år ud af systemet...
De løfter kun stemmen når der kan spares eller de ledige kan bruges som løntrykkere... ikke engang de unge mennesker kan de opsuge og hjælpe til med at de kommer i gang...

Resultatet bliver at reformerne koster endnu mere kassen... jobcenter møllen bliver endnu større... og flere mennesker bliver nedbrudte i det system...

Det er sørgeligt man bare fortsætter i samme skure som aldrig har virket og aldrig vil komme til at virke...

Skal syge og ældre på arbejdsmarkedet skal der tvang og pres på virksomhederne til... i ret stor stil...... og hvis man ikke er parat til det så glem alt om at de nogensinde kommer i arbejde... man kan så lige så godt nedlægge det jobcenter cirkus og spare de penge...


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 12:59   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det siger jo næsten sig selv, at ingen gider have folk i et mini fleksjob på de der 1-3 timer, der er ingen der gider bøvlet. Og alle ved jo også, at de ved at tage een ind, faktisk løber kommunens ærinde og flere er faktisk i mod de der korte jobs, som ofte skaber spild hos kollegerne.....

Der var en fyr på et tidspunkt på News som ejede et af de større firmaer, og han sagde, jeg kan ikke lige se hvad vi skal med førtidspensions materiale i firmaet, og at de 1-3 timer, faktisk ville gå fra nogle ansatte, der var glade for at få lidt overarbejde som blev udbetalt i reel løn eller som afspadsering.

Og sådan tror jeg mange tænker.

Det er jo KUN for at få folk væk fra førtidspensionerne, at de nu bliver visiteret så lavt. Og så kan de holdes på de laveste ydelser indtil folkepensionsalderen, som økonomisk ligger på nøjagtigt på samme niveau som en enlig forsørger på kontanthjælp, med de der ca 10.500 kr udbetalt om måneden.

Sidst redigeret af Ninja; 08-04-2013 kl. 13:02.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2013, 20:59   #4
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
De burde tage sig sammen og få folk ordenligt igennem systemet uden alt den spare iver..
Jeg var selv for 15år siden rask nok til et fleks job..
Men nej det måtte jeg ikke den hed fuld forsørgelse selvom alt viste min arbejdsevne lå lige på grænsen til min fleks...
Idag er jeg så helt nede på nul.. Så hurra vi har sparet penge ved at nægte mig fleks men kun kigge på min alder og give afslag...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 09:42   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Virksomhederne gider ikke engang have et menneske til at læse ansøgninger fra de arbejdssøgende de ikke er interesserede i .... de bliver sorteret fra ulæste af en robot...

Det kan vist ikke siges tydeligere... vi er ikke interesserede hvis du ikke passer ind...

Citat:
Diskrimination bliver nemmere
Som jobsøger støder du først og fremmest ind i sorteringsprogrammet, når du søger job via et firmas hjemmeside eller via jobportaler. Mange opslag linker direkte til et elektronisk ansøgningsskema, hvor du som ansøger skal indtaste dine informationer og kvalifikationer.

Robotten kan derefter automatisk frasortere de ansøgere, der ikke lever op til virksomhedens krav. Deres ansøgninger når enten ikke frem - eller ender nederst i bunken.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1950254.ece




....

Dermed kan firmaer for eksempel sortere ansøgere fra, som ikke har den uddannelse, jobbet kræver. Men hvis de vil, kan de også med et enkelt klik sortere ansøgerne efter alder.
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 10:43   #6
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Jeg snakkede med en som er med-ejer af et firma for et stykke tid siden, hvor de har folk i fleks på den gamle ordning.

Hun sagde til mig at efter de nye regler var kommet var der alt for meget bøvl og ting de skulle sætte sig ind i hvis de ville ansætte en ny i fleks og det var et værre cirkus så de ville ikke ansætte folk i fleks fremover i deres firma.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 13:26   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Birket-musen. Ja det burde jo være lettere for virksomhederne. Håber mange kommuner får orienteret virksomhederne om de nye regler på en let gennemskuelig måde. Selvfølgelig godt, de unge kommer i arbejde, men der skal jo også gerne være plads til flexere og ældre.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 15:01   #8
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Ude ved os er alle skiftet ud og de bruger praktikanter istedet.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 15:03   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Virksomhederne gider ikke engang have et menneske til at læse ansøgninger fra de arbejdssøgende de ikke er interesserede i .... de bliver sorteret fra ulæste af en robot...

Det kan vist ikke siges tydeligere... vi er ikke interesserede hvis du ikke passer ind...



http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1950254.ece




....

Dermed kan firmaer for eksempel sortere ansøgere fra, som ikke har den uddannelse, jobbet kræver. Men hvis de vil, kan de også med et enkelt klik sortere ansøgerne efter alder.
Her kan man se hvordan man snyder den robot der sortere i ansøgninger http://www.avisen.dk/jobsoeger-saada...en_203582.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 19:11   #10
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Man skal vist kunne generere en IQ-score under 100 for ikke at have fattet, at al det snak om "mini-fleksjob" dybest set bare handler om at spare på udgiftssiden til førtidspension.

Som der er nævnt her i tråden: ingen er reelt interesseret i at ansætte fleks/mini-fleksjobbere ... det kan være ustabil arbejdskraft (mennesker bliver visiteret til fleks fx pga. sygdom) og bøvlet hos arbejdsgiver og medarbejdere overstiger måske værdien.

Det er alt i alt en sang om at snakke udgifterne ned ... ikke ret meget andet.

Skaf nu for h...... først alle de arbejdsparate i arbejde under overenskomstmæssige forhold før alt andet forvrøvlet sludder bliver smidt ud i det offentlige rum ... med tilhørende "lovgivning".
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så meget for det rummelige arbejdsmarked Abraxus Politik og Samfund 2 17-03-2013 21:05
Hvor rummelige er danske virksomheder? Florken Politik og Samfund 2 18-11-2012 20:38
Det rummelige arbejdsmarked rykker længere væk Stella Politik og Samfund 3 21-11-2009 00:04
Det rummelige arbejdsmarked? Retssag :( Morgause Politik og Samfund 0 24-09-2009 08:38
EU om det rummelige arbejdsmarked, fattigdom osv. zuza Et godt link! 0 22-02-2008 02:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension