K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2009, 18:13   #1
dorthe76
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Indlæg: 60
Styrke: 15
dorthe76 er ny på vejen
Fleksjob/prøvetid

Hejsa.
Kan man når man bliver ansat i et fleksjob, aftale en prøveperiode på eks. 3 måneder?
Hilsen Dorthe
dorthe76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 20:09   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det kan man sagtens!

Før en person ansættes i fleksjob, kan vedkommende begynde med en prøveperiode, som giver mulighed for at skrue de rigtige arbejdsfunktioner sammen, og for at arbejdsgiver og fleksjobberen kan se hinanden an. Denne periode er gratis for arbejdsgiver.

http://www.det-angaar-os-alle.dk/Default.asp?ID=71

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 21:15   #3
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Du kan også sætte prøvetiden lavere..Det er du selv er med til at bestemme, men er faget helt nyt..er det måske meget godt med 3 mdr., og husk du også kan/ skal, sige fra, hvis du ikke magter så mange timer, som du evt .starter med.

Husk at, dine skånehensyn skal overholdes, det hænder desværre for nogle, at der ikke tages alle hensyn.



Held og lykke med jobbet fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 21:21   #4
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Hej

Jeg havde "kun " 1 md. prøve tid, men jeg pressede selv på, da jeg var på kontanthjælp, og betragter det som "gratis" arbejdskraft for kommunen.

Susanne
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 21:29   #5
dorthe76
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Indlæg: 60
Styrke: 15
dorthe76 er ny på vejen
Okay, men det er ikke så meget en ændring i arbejdsfunktion, blot en ny arbejdsplads. Men må prøve at snakke med min rådgiver, mener bare han sagde man ikke havde mulighed for at lave en prøveperiode for fleksjobbere..hmm..
Tusinde tak for svar:-)
dorthe76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 21:48   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Hvor står det henne, at man har ret til prøvetid på 3 måneder i fleksjob??

Jeg er i 2. fleksjob og har aldrig haft prøvetid, så jeg forstår ikke rigtig, at man må.
Men mange herinde har været i ulønnet praktik i et par mdr. inden, de kunne vælge, om fleksjobbet var noget for dem.

Kunne egentlig godt tænke mig at høre det fra nogen, om de har haft de 3 mdrs prøvetid? Har ofte tænkt på det, om man havde ret til det...

Man skal også lige huske, at man skal være i jobbet 9 mdr. for at få ledighedsydelse, hvis man bliver arbejdsløs igen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 21:50   #7
dorthe76
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2009
Indlæg: 60
Styrke: 15
dorthe76 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej

Hvor står det henne, at man har ret til prøvetid på 3 måneder i fleksjob??

Jeg er i 2. fleksjob og har aldrig haft prøvetid, så jeg forstår ikke rigtig, at man må.
Men mange herinde har været i ulønnet praktik i et par mdr. inden, de kunne vælge, om fleksjobbet var noget for dem.

Kunne egentlig godt tænke mig at høre det fra nogen, om de har haft de 3 mdrs prøvetid? Har ofte tænkt på det, om man havde ret til det...

Man skal også lige huske, at man skal være i jobbet 9 mdr. for at få ledighedsydelse, hvis man bliver arbejdsløs igen.

Okay vil det sige hvis nu jeg bliver opsagt i løbet af eks. 6 måneder så kan jeg ikke få ledighedsydelse??
dorthe76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 22:22   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, man skal være der mindst 9 mdr! Dog inden for 18 mdr.

Kender en enkelt der blev fyret (virksomheden lukkede) efter 8 mdr og røg tilbage til nulpunktet - han kunne simeplthen ikke opdrive et nyt fleksjob inden for den 18 mdr lange periode

Sidst redigeret af Ninja; 08-09-2009 kl. 22:38.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 22:25   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvad menes der , er det tre måneder i ulønnet praktik (hvor man får tilpasse job mht funktioner, arbejdstider osv ) eller er der tale om prøvetid på tre måneder som man også kan have på arbmarkedet (almindelig )

Jeg har prøvet begge dele og endda i samme job ...

Man skal huske at den gratise praktik tid er til at få det hele til at gå op i en højre enhed , det vil sige at i løbet af de tre måneder kan man selv sige fra og sige det går ikke men arbgiver kan også sige fra ..

Dertil er det værd at protestere hvis det feks er et job man kender til i forvejen og der ikke er nogen tvivl om hvorvidt man kan klare det enten fra dag et eller efter 14 dage, der er mulighed for en praktik op til tre måneder men det er bestemt ikke et krav men mange kommuner sælger deres flekser ved at love arbejdstgiver tre måneder gratis arbejdskraft ..

dorthe76 hvis du kommer fra kontanthjælp og bliver fyret efter 6 mdr så er du ikke berettiget til ledighedsydelse...

Men kommer du fra ledeighedsydelse eller sygedagpenge så er du berettiget til ledighedsydelse
  Besvar med citat
Gammel 08-09-2009, 22:27   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej igen, du kan læse det på et forståeligt sprog i HK-pjece om fleksjob. Der står noget om ledighedsydelse på side 40 og om de 9 måneder, hvis man kom fra kontanthjælp (som Heidien har nævnt):

http://www.hk.dk/www/servicenavigati...r/job/fleksjob

Kig endelig rundt i Nyttige links, her er mange gode informationer samt love og regler mv.:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Prøvetid/graviditet maltheemily Spørgsmål ang fleksjob 3 02-03-2011 21:05
Gallojob PrøveTid iceb Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 29-11-2009 21:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension