K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2009, 13:15   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Penge i bankboks registreres det?

Hejsa,

Vil kommunen kunne se at man har penge i bankboks og er ens bank forpligtiget til at opgive dette ?. Hvad hvis man har lånt penge til en i familien, hvornår kan man så evt. blive kontanthjælp berettiget, er der noget med at der skal gå et år.

Har børneopsparinger indflydelse på ens berettigelse til kontanthjælp, de låste såvel som de ulåste.

Ja en masse spørgsmål, som nogen måske ligger inde med svar på.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 13:47   #2
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg kan svare på den med penge i B-boks.... banken kan ikke indberette hvad der er i din bankboks...... af den simple grund at de ikke aner hvad du har liggende af mønt deri.... det andet er lidt mere spidsfindigt og der tror jeg at klogere folk end undertegnede vil melde ind, men hvad der er i din boks ved kun du ...
mvh ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 16:35   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
blot en lille notabene ang b-boks, du skal være opmærksom på hvad kontrakten lyder på.
fx står der-som regel- at kommunen(oftest skatteafd) KAN forlange at få åbnet bankboksen når/hvis de for det første får oplysninger(fra banken) om at du betaler boksleje -men det er vist kun i tvivls tilfælde.
Men banken SKAL oplyse udlejning af bokse, hvilket tror jeg mange ikke er klar over.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 17:08   #4
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
istedet for en bankboks så invester i et lille pengeskab og gem det i en mørk afkrog kun du selv ved hvor er... ingen får ondt i måsen, og ingen oplyser noget som helst

Jeg er sikke rpå de ulåste altså hvis du kan hæve penge på den børneopsparing så har det noget at sige, men jeg tvivle rpå at de må medregne en låst, men måske nogen er lidt mere sikker i §§ end jeg er
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 18:26   #5
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hejsa,

1) Vil kommunen kunne se at man har penge i bankboks og er ens bank forpligtiget til at opgive dette ?.

2) Hvad hvis man har lånt penge til en i familien, hvornår kan man så evt. blive kontanthjælp berettiget, er der noget med at der skal gå et år.

3) Har børneopsparinger indflydelse på ens berettigelse til kontanthjælp, de låste såvel som de ulåste.

Ja en masse spørgsmål, som nogen måske ligger inde med svar på.

EE
Jeg har tilladt mig at give dine spørgsmål numre, så er det lidt lettere at give et svar der er til at overskue.

1) Kommunen kan kun kigge på den formue de "kan se". De kan ikke se hvad du har gemt i madrassen eller hvad der ligger i en bankboks.

2) Som udgangspunkt svarer et lån til et familiemedlem til at sætte pengene i banken (når du sætter penge i banken, "låner" du jo banken dine penge). Forskellen er så at hverken du eller dit familiemedlem har pligt til at oplyse til kommunen hvad i har lånt ud rundt omkring. Derfor vil kommunen ikke kunne "se" din formue og den kan derfor ikke tælle med.
Du skal dog lige være opmærksom på at hvis du f.eks. har 50.000 kr. på en bankkonto og så låner dem ud til et familiemedlem, så kan kommunen se at du for ikke så længe siden havde de 50.000 kr. og så vil du nok kunne få problemer med at kunne få kontanthjælp.

3) Hvis du som forældre indbetaler til en børneopsparing til et eller flere af dine børn, så tæller de ikke med i din formue.
Hvis du har en børneopsparing som stadig er spærret, så tælller den ikke med i din formue.
Hvis du har en frigivet børneopsparing, så tæller den som udgangspunkt med i din formue. Kommunen kan dog vælge at se bort fra den.

Jeg fandt det her, som fortæller lidt om hvad for noget formue, der ikke tæller med når der skal beregnes kontanthjælp.

Citat:
Andre former for formue, der skal ses bort fra
Der skal tillige ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade efter bl.a. lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser, lov om erstatningsansvar, lov om patientforsikring, lov om erstatning for lægemiddelskader, lov om erstatning for vaccinationsskader eller lov om forsikring mod følger af arbejdsskade. Der skal heller ikke ske fradrag for godtgørelse for varigt mén og godtgørelse for ikke-økonomisk skade, samt indtægter, der hidrører herfra. Efter § 14, stk. 5 skal kommunen se bort fra formue, som skyldes beløb, der er udbetalt som godtgørelse for varigt mén og ikke-økonomisk skade samt ydelser fra godkendte sociale fonde, stiftelser, foreninger m.v., der er fritaget for beskatning hos modtageren, jf. ligningslovens § 7, litra z. Der kan være tale om godtgørelser efter lov om forsikring mod følger af arbejdsskade, erstatningsansvarsloven og anden tilsvarende lovgivning.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 22:12   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak for jeres svar og specielt til Hr. Luko for uddybningen.

Hvad hvis man laver opsparingskonti til ens børn der blot er låst for nogle år, kan kommunen tælle dem med som formue ?.

Eller hvis man overfører penge til ens eksmand som indbetaling til tilsvarende børneopsparing/ forbrug hos ham. ?

EE

Mht. bankboks, vil det da sige, at her kan kommunen ikke se eller forlange at få den checket hos banken hvis det er der man har den ?.

Hvor langt tilbage vil kommunen gå i ens "regnskab" for at se om man har penge eller trukket beløb ud af ens konti !!? Jeg mener at man på kontanthjælp skemaet bla. skal svare på om man inden for de sidste 12 mdr. har lånt penge ud.

Ved godt det er kryptiske spørgsmål, men det er dælme heller ikke sjovt at være blevet kastet for løverne de sidste 3 år efter at være røget ud af sdp. Heldigvis for jeg tab af erhvervsevne ellers var mine penge da forlængst væk. Nu må jeg se hvad jeg gør for med afvisning på ftp. vil jeg være tilbage til nul og det holder jeg ikke til.

EE

Sidst redigeret af Stezu; 16-09-2009 kl. 22:42. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 22:38   #7
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Skattefar !

Du skal altid opgive kontanter der opbevares i en bankboks.

Det er ulovligt ikke at oplyse dette.

Henvend dig til skattekotoret og spørg om regelsæt vedrørende bankboks og indhold.

Det hører under socialt bedrageri at gemme penge uden at oplyse det til kommunen.

Du må bo i en rig kommune siden du har råd til at låne familien penge mens du er på overførselsindkomst
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 23:16   #8
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Undskyld havedam, men hvis du nærlæser hvad Enteneller har skrevet, vil du se at der står "Heldigvis for jeg tab af erhvervsevne ellers var mine penge da forlængst væk" som for mig ser ud som om at der enten er tale om en engangs erstatning, som kommunen intet har noget at gøre med, eller et fast månedligt beløb.

Jeg har ikke meget til overs for Staten, Kommunerne osv.. de har kostet mig mere end 250.000 kr, pga, smøl, snyd og "særfortolkninger"
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 00:59   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Ja det er ved at gå samme vej for mig Stones.. Jeg har intet fået fra det offentlige i 3 år og inden da var jeg i beskæftigelse hvor jeg i over 20 år har betalt min skat og i 5 år ejendomsskat. Jeg skylder ikke staten eller kommunen noget, men når de ikke vil tilkende mig hvad der er ret og rimeligt ja så må det med tiden vise hvad vej det skal gå.!!

Jeg tror desværre, at rigtigt mange ender på førtidspension idet reglerne for kontant hjælp er sindssyg strenge. Løsnede man lidt op for de regler ville vi alle kunne se lidt lysere på vores fremtid, det er jeg ikke i tvivl om.

Nå men det var vel nok for dette indlæg, klart at der skal opstå en lille debat om et så ømtåleligt emne, men det er jo derfor at vi har K10.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 01:33   #10
odiedog
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2008
Indlæg: 15
Styrke: 17
odiedog er ny på vejen
flere ?

Ved ikke om jeg kan tillade mig at stile ekstra spørgsmål her i en andens tråd, men synes det er her det hører til og ikke i en ny tråd om samme emne.
Vedr. de beløb som der skal ses bort fra f.eks en erstatning, er det alle former for erstatning for erhvervsevnetab?
Vil disse beløb skulle fratages i årene fremover, og skal de så stå på en særskilt konto.
Hvis en person får udbetalt et beløb i år xx skal det samme beløb så ikke tælle med næste år ( nærmere ikke tælle med) og fremover eller gælder det kun i det man får beløbbet udbetalt, eller skal personen, årene efter kontakte kommunen og fortælle hvor meget man har brugt af beløbbet. Det er jo ret vigtigt at vide. Jeg tænkte at så kan det være afgørende hvornår på året man får udbetalingen, hvis det kun er i en begrænset periode, på den anden side kan det vel blive vanskeligt at styre i årene fremover.
odiedog er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til bankboks eskemand Alt det andet 29 03-06-2013 15:40
Så er der Penge Dorah Politik og Samfund 9 27-05-2009 00:43
Penge i bankboks MHH Midlertidig Førtidspension 16 29-12-2008 19:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension