K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2016, 08:59   #1
Mynthine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mynthine er ny på vejen
Hjælp sygedagpenge forlængelse.

Hej. Jeg er på sygedagpenge og nyuddannet. Det her sygedagpenge system er virkelig kaotisk. Jeg har været til samtale hos SB og idet jeg har 7 psykiatriske diagnoser mener de og psykiater, at jeg ikke vil kunne varetage et job i fremtiden. Jeg er kun 23 år og ønsker virkelig at komme i arbejde med min profession. Jeg kan ikke få forlænget min sygedagpenge, selvom jeg gerne vil på arbejdsmarkedet med støtte fra dem. Jeg har aldrig fået undersøgt min arbejdsevne(aldrig været i jobcenter system eller haft et job) og jeg ønsker ikke førtidspension eller resourseforløbsydelse.. Hvilket punkt under forlængelses punkterne kan jeg argumentere med? Håber i vil hjælpe. Jeg er på barbund og har ingen til at hjælpe mig
Mynthine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2016, 09:49   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Har du prøvet at tænke i fleksjob?
Der arbejder man de timer man kan, arbejdsgiver betaler for ens effektive tid, og så supplerer kommunen med et flekslønstilskud
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2016, 09:50   #3
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Det handler om

at du overbeviser kommunen og behandlere om, at du kan klare, at være på arbejdsmarkedet.
Her slipper du ikke udenom diverse afprøvninger, der skal overbevise dem om din erhvervsevne,
Hvordan skulle de ellers forsvare, at de bevilliger dig offentlig ydelse,

Skulle det ende med en førtidspension, på grund af psykisk lidelse, er du ikke afskåret fra arbejdsmarkedet af denne grund.
Prøv at google KLAP-job. Det er en ordning, der tillader førtidspensionister, at arbejde med de skånehensyn man har.

imens du følger deres forløb, så husk at få alle deres bestemmelser på skrift.
Der kan ske udskiftning af sagsbehandlere undervejs.
Landsforeningen Sind kan stille bisidder til rådighed eller tilbyde socialrådgiverbistand.
held og lykke!

Sidst redigeret af Kisser1; 03-09-2016 kl. 09:53.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2016, 11:49   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mynthine Se meddelelser
...og jeg ønsker ikke førtidspension eller resourseforløbsydelse..
Det bliver nok vanskeligt at undgå ressourceforløb, en forlængelse af sdp vil næppe være lang nok til at du kan afklares helt.

Hvordan har du klaret din uddannelse når du er i en situation hvor du næppe kan klare et job.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2016, 13:14   #5
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
http://sygeguide.dk/hvis-du-er-bleve...re-end-54-uger
Citat:
Sygedagpengeperioden kan forlænges når:
Du skal til arbejdsprøvning eller lignende for at få klarlagt din arbejdsevne. Kan forlænges med 69 uger
Spørgsmålet er om du kan overtale kommunen til at sende dig i arbejdsprøvning for at undersøge om du kan blive visiteret til flex som MistyMiss foreslår.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2016, 13:21   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Vil også lige tilføje:
Ressourceforløb kan jo være første skridt til et fleksjob. Så ressourceforløb er jo ikke nødvendigvis en "dødsdom"
Hvis de kan finde ud af at argumentere for noget fornuftigt indhold, kan ressourceforløb godt være en god ting

(Er selv 24 år, og i et 2-årigt ressourceforløb, der forhåbentligt ender i fleksjob)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 00:43   #7
Mynthine
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2016
Indlæg: 4
Styrke: 0
Mynthine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det bliver nok vanskeligt at undgå ressourceforløb, en forlængelse af sdp vil næppe være lang nok til at du kan afklares helt.

Hvordan har du klaret din uddannelse når du er i en situation hvor du næppe kan klare et job.
Jeg kan godt klare et job.. Bare ikke fuldtid. Ingen lytter til mig eller vil give mig en chance. Jeg har klaret min uddannelse trods mange indlæggelser men jeg har gennemført de 3.5 år og endda praktiker. Jeg vil bare ønske, at de kunne forlænge mine Sdp under punkt 2.

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Vil også lige tilføje:
Ressourceforløb kan jo være første skridt til et fleksjob. Så ressourceforløb er jo ikke nødvendigvis en "dødsdom"
Hvis de kan finde ud af at argumentere for noget fornuftigt indhold, kan ressourceforløb godt være en god ting

(Er selv 24 år, og i et 2-årigt ressourceforløb, der forhåbentligt ender i fleksjob)
Jeg føler mig ikke så syg, som de egentlig beskriver mig. Jeg har vanskeligheder men at jeg aldrig vil kunne varetage et arbejde er hårdt at høre, når man er så ung. Min ydelserne falder bare utrolig meget, hvis jeg kommer over på ressourceforløb og ønsker heller ikke flexjob i fremtiden. :/
Mynthine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 08:51   #8
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Du hører vel ind under at din arbejdsevne skal afklares ? Har du talt med din a-kasse de har soialrådgivere ansatte ? Kan ikke helt forstå at du har kunne gennemføre 3.5 års uddannelse med praktik perioder og det så er deres vurdering, at du ikke kan varetage et job? Har du fået 7 diagnoser af samme psykiater eller forskellige ? Det er rigtigt mange og folk kan jo opfatte patienten forskelligt. Det er ikke nødvendigvis det samme som, at du rent faktisk har 7.

Svær situation du er i, men sandheden er at du ikke nødvendigvis bliver hjulpet af jobcenteret bare fordi du evt. får forlænget dine sygedagpenge.

Ville tage imod et kort ressourceforløb mhp. fleksjob hvis det overhovedet er muligt. Hvis du ikke kan arbejde fuldtid da du ikke ønsker dette, kan du da forsørge dig selv med de timer du nu engang kan arbejde ? ( Og ved du hvor meget du kan når du ikke har prøvet det før ?)

Det er en super svær erkendelse at skulle have hjælp og være anderledes men prøv at se på det som en mulighed istedet for en begrænsning.

Held og lykke !
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 08:56   #9
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Du hører vel ind under at din arbejdsevne skal afklares ? Har du talt med din a-kasse de har soialrådgivere ansatte ? Kan ikke helt forstå at du har kunne gennemføre 3.5 års uddannelse med praktik perioder og det så er deres vurdering, at du ikke kan varetage et job? Har du fået 7 diagnoser af samme psykiater eller forskellige ? Det er rigtigt mange og folk kan jo opfatte patienten forskelligt. Det er ikke nødvendigvis det samme som, at du rent faktisk har 7.

Svær situation du er i, men sandheden er at du ikke nødvendigvis bliver hjulpet af jobcenteret bare fordi du evt. får forlænget dine sygedagpenge.

Ville tage imod et kort ressourceforløb mhp. fleksjob hvis det overhovedet er muligt. Hvis du ikke kan arbejde fuldtid da du ikke ønsker dette, kan du da forsørge dig selv med de timer du nu engang kan arbejde ? ( Og ved du hvor meget du kan når du ikke har prøvet det før ?)

Det er en super svær erkendelse at skulle have hjælp og være anderledes men prøv at se på det som en mulighed istedet for en begrænsning.

Held og lykke !
Ps: lige en undren... hvad tilbageholder dig fra rent faktisk at søge et job og se hvad der sker ?
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2016, 09:04   #10
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mynthine Se meddelelser
Jeg kan godt klare et job.. Bare ikke fuldtid.
Kommunen arbejdet med et begreb der hedder selvforsørgende
Man er selvforsørgende allerede ved 18-20 effektive timer, og skal ikke regne med at blive kompenseret op til fuld tid, ej heller i fleksjob, hvis arbejdsevnen er der omkring.

Vil lige tilføje omkring de 7 psykiatriske diagnoser.

Ifølge diagnosesystemet kan det slet ikke lade sig gøre at opretholde 7 diagnoser på en gang,
3-4 er absolut max, så dine symptomer må være overlappende for flere diagnoser, hvilket både er noget rod og meget sjusket fra lægelig side.

Kommunen vil helt sikkert bede om at der bliver ryddet op i det inden de foretager afklaring af din arbejdsevne.

En behandling af diagnoser som overlapper (og som ikke er ryddet op i) er som at skyde med spredehagl, med bind for øjnene.
Jeg ville omgående finde en anden og mere troværdig behandler.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension