K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2016, 11:00   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Kan jeg formenes retten til 6 ugers selvvalgt uddannelse som ledig flekser?

Da jeg nu er flekstilkendt og ledig istedet for kontanthjælpsmodtager skulle jeg da have de samme rettigheder som andre....
Jeg har aldrig måttet få bare små kurser, der kunne give mig efterspurgte kompetencer - i dette tilfælde Excell og hjemmesideredigering.
Nu må jeg til syneladende heller ikke - imens jeg ser andre få lov.

Det ligger dybt i min sag, at jeg bare ingenting skal. Jeg har et langt CV, men mangler disse ting for at blive interessant for arbejdsgivere på kontorområdet.

Jobcenterkonsulenten har travlt med at få mig til at acceptere denne ledighed som en slags førtidspension - på KH niveau....jaaa, for så skal kommunen ikke supplere.
Han er fuld af bullshit.

Han vil kun have, at jeg søger 7 timer - og det ved vi begge er ret uopnåeligt. Det kræver også 8 timer at komme i fagforening og a-kasse.

Hvad er det, jeg er ude for her? Det er, som om det hele vejen i mit sagsforløb (16 år) har været meningen at blokere min vej.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2016, 14:24   #2
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Ingen A-kasse

Når man er fleksjobber står man ikke til rådighed for arbejdsmarkedet på ordinære vilkår, derfor skal man ikke være medlem af en a-kasse.

En fagforening finder du når du har fundet jobbet. Den skal jo organisere den rette branche.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2016, 14:40   #3
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Cool Har du nogensinde søgt

Førtidspension på §17, 2? Ellers syntes jeg du burde gøre det.

Om ikke andet så kan du måske få belyst, hvorfor man hellere vil have dig gående på kontanthjælpssatsen, frem for at opkvalificere dig.

Inden du gør det, så kan du indhente aktindsigt fra læger og speciallæger og andre behandlere. Så kan du se om kommunen har alle oplysninger, når du efterfølgende indhenter aktindsigt fra dem.

Efter du har samlet alle akter, søger du bare efter 17.2, hvis altså du overhovedet er interesseret i en førtidspension
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2016, 14:54   #4
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg kom så langt som til fleks netop ved at søge 17.2 Hvis jeg søger det igen, bliver det en død proces på det foreliggende, som er tævet igennem.

Jeg VIL have fordelene af at være i A-kasse eller bare fagforening, hvis jeg kan få bare 8 timers arbejde.

INGEN har nogensinde forstået, hvorfor man hellere har villet have mig på KH istedet for at give lov til bare en lille opkvalificering, men siden sagsbehandlere flere gange igennem årene har hvisket: PSST! Hvorfor bliver du ikke bare på KH og lader dig aktivere nu og da?, ligger det nok i sagen, at jeg bare ikke skal videre.
Jeg skulle bare have haft en optager på mig de gange.

KAFKA!

Sidst redigeret af mukke; 27-08-2016 kl. 14:57.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2016, 15:49   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kan ikke forstille mig at de kan nægte dig de 6 ugers tilbud...

Du bør ansøge skriftligt om det du ønsker at deltage i...og forlange et skriftligt afslag...altså hvis de afslår det...

Se paragraf 73 B her https://www.retsinformation.dk/Forms...9-0d1b685cc4ab
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2016, 15:51   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du skal have et kursus i det der vil hjlpe hvis det kan tages inden for de 6 uger ellers klag

og du kan søge arbejde i meget få timer, ingen ved jo om man kommer op i tid,

hvis du finer 2-3 timer ugeligt vil du jo få fleksløn og løn på ca. 17000,- hvilket jo er noget bedre en kh
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2016, 16:44   #7
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Jeg troede det hed ledighedsydelse når du er tilkendt fleksjob, og at denne lå højere
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2016, 22:54   #8
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Ledighedsydelse er på kontanthjælpsniveau indtil man har været ansat i et fleksjob i 9 måneder.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2016, 00:17   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
Jeg troede det hed ledighedsydelse når du er tilkendt fleksjob, og at denne lå højere
Nej. Man får det, man kommer fra - bare ærgerligt.

Det er derfor, jeg kæmper for at komme i nærheden af et eller andet, der kan give mig mere. Desværre tror jeg, at jeg er oppe imod gamle regler. Jeg ahr før befundet mig i en catch 22 - indspændt af to sæt regler, der gik imod hinanden - men har aldrig fået en ordentlig forklaring.

Går og spekulerer på at tage hele sagen op igen, fordi den alvorligt har spændt ben for mit liv og mine muligheder.

Sidst redigeret af mukke; 28-08-2016 kl. 00:21.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2016, 06:42   #10
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser

Jeg VIL have fordelene af at være i A-kasse eller bare fagforening, hvis jeg kan få bare 8 timers arbejde.

!
Der er ingen grund til at være i A-kasse, når man har forladt det ordinære arbejdsmarked. Det er jo en forsikring mod arbejdsløshed, men man kan ikke få understøttelse, når man er syg og ikke står til rådighed. Hvilke fordele mener du, der er?
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension