K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2011, 16:43   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
M.h.t. operationen (stivgørende) frygtede jeg længe, at kommunen kunne risikere, at ville presse mig til at få den udført.

Jeg gjorde op med mig selv, at de kunne tvangsfjerne mine børn og hvad fa.... de ellers kunne finde på, men de ville aldrig få mig til, at sige ja til den op.
For med de konsekvenser, som der nemt kan være i forb. med den type op i forhold til min ryglidelse, så ville jeg nok alligevel ikke være i stand til, at tage ordentligt vare på mine børn.
Og jeg ville hellere være i stand til at kæmpe for mine børn, end jeg ville risikere ikke, at kunne tage mig af dem.

Men en neurokirurg skrev i papirerne, at han ikke mente, at jeg ville have gavn af en op.
Og kommunen har aldrig prøvet at presse mig til en op.

Og ud fra min egen erfaring kan jeg ikke forestille mig, at nogen vil kunne få held med, at presse pophår til en op.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 12:12   #12
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej pophår

Jeg spørger lige igen, du har jo prøvet det, og har været igennem sådanne en operation, - så spørgsmål:
Den operation du beskriver. Er det en af de operationer, man skal give samtykke til? (altså skrive under på)
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 18:04   #13
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Indtil videre tak for alle jeres kommentarer. Jeg skriver lige senere, har familiebesøg.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 20:03   #14
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sniffe Se meddelelser
Hej pophår

Jeg spørger lige igen, du har jo prøvet det, og har været igennem sådanne en operation, - så spørgsmål:
Den operation du beskriver. Er det en af de operationer, man skal give samtykke til? (altså skrive under på)
Ja, jeg gav da samtykke til op.. Hvis du mener skriftligt gjorde jeg ikke, det blev heller ikke foreslået.

Til Vovse

Jeg har læst dine indlæg og har forståelse for den situation du har været i.
Jeg syes bare jeg har det bedst med at komme hjemmefra og prøve at passe mit job, trods smerter. Hvis jeg skal sidde hjemme med konen og bare ha' ondt af mig selv og stadig ikke vide, hvor det bærer hen, vil jeg få det endnu dårligere psykisk. Jeg har da slet ikke lyst til at kæmpe, som dig, i 15 år. Til den tid er jeg jo også ved at være pensiost og så er problemet jo løst og jeg får fred

Det var strengt nødvendig med den stivgørelse i 2009. jeg ku dårlig bevæge mig, så den var jeg glad for og det blev bedre, men cysten er nu kommet, trods de 6 mdrs anbefalede helingsperiode, så det er det der er træls.

Jeg vil aldrig kunne presses til den nye operation, det er frit valg. Selv om jeg kommer på sygedagpenge, kan jeg heller ikke presses til det, da der er stor risiko for at mit helbred bliver forværret.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 21:51   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
Til Vovse

Jeg har læst dine indlæg og har forståelse for den situation du har været i.
Jeg syes bare jeg har det bedst med at komme hjemmefra og prøve at passe mit job, trods smerter. Hvis jeg skal sidde hjemme med konen og bare ha' ondt af mig selv og stadig ikke vide, hvor det bærer hen, vil jeg få det endnu dårligere psykisk.
Det er jo fuldstændig din egen beslutning hvordan du vil tackle tingene.

Men når du engang stopper på arb.markedet, ville det så ikke være rart, ikke at være så smerteplaget, at du intet har ud af tilværelsen?

Som jeg ser det, så vil du, hvis du siger fra nu, kunne ha' en ok pensionist-tilværelse hvor du nok har smerter, men dog i en grad som er til at leve med.
Men hvis du venter x antal år, så tror jeg, at der er en meget stor risiko for, at dine rygsmerter kan være så forværret, at du intet har ud af din pensionist-tilværelse.

Og nu behøver man jo ikke, at gå og have ondt af sig selv fordi man ikke har et arbejde.
Der er jo rigtig mange ting man kan fylde sit liv med, men fordelen er, at man selv bestemmer tempoet.

Men prøv at få en fornuftig snak med lægerne, om fremtidsudsigterne for din ryg.
Hvis nu, at de fortæller dig, at den vil forværres hvis du fortsætter med at arbejde, så håber jeg, at du vil læse denne tråd igennem igen, og genoverveje situationen.

Jeg håber du må ha' det godt, uanset hvad du vælger.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 09:06   #16
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er jo fuldstændig din egen beslutning hvordan du vil tackle tingene.

Men når du engang stopper på arb.markedet, ville det så ikke være rart, ikke at være så smerteplaget, at du intet har ud af tilværelsen?

Som jeg ser det, så vil du, hvis du siger fra nu, kunne ha' en ok pensionist-tilværelse hvor du nok har smerter, men dog i en grad som er til at leve med.
Men hvis du venter x antal år, så tror jeg, at der er en meget stor risiko for, at dine rygsmerter kan være så forværret, at du intet har ud af din pensionist-tilværelse.

Og nu behøver man jo ikke, at gå og have ondt af sig selv fordi man ikke har et arbejde.
Der er jo rigtig mange ting man kan fylde sit liv med, men fordelen er, at man selv bestemmer tempoet.

Men prøv at få en fornuftig snak med lægerne, om fremtidsudsigterne for din ryg.
Hvis nu, at de fortæller dig, at den vil forværres hvis du fortsætter med at arbejde, så håber jeg, at du vil læse denne tråd igennem igen, og genoverveje situationen.

Jeg håber du må ha' det godt, uanset hvad du vælger.

Jeg regner nu ikke med at arbejde i flere år. Jeg venter på den udtalelse fra lægekonsulenten. Min jobkonsulent har sagt til mig at jeg nok selv ved, hvor det bærer hen ad.

Mine egen læge mener heller ikke jeg har fremtidsudsigter mht. arbejde

Med ondt af sig selv, mente jeg min situation, ikke at jeg ikke har arbejde.

Jeg har masser af ting af ta mig til, hvis jeg bliver pensionist.


Det var bare lige kort, er ikke helt vågen endnu
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 15:24   #17
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Her har i en opdatering vedr. min situation. Efter at ha' kontaktet min jobkonsulent, hvor hun gerne ville ha en specifik helbredsundersøgelse af ryg og hofter, fik jeg foretaget sådan en hos min læge for ca 14 dage siden.

Jobkonsulenten ringede i morges til mig og fortalte mig resultatetet af kommunens lægekonsulents vurdering af min sag. Han har skrevet at han indstiller mig til pension, hvilket jobkonsulenten også er enig i.

Derefter ringede jeg til den anviste socialrådgiver. Hun havde lige fået min sag og er også enig i beslutningen om min førtidspension. Hun har et møde med kommunens pensionskonsulent på torsdag, hvor hun er sikker på grønt lys derfra, til at arbejde videre med sagen.

Jeg skal mødes senere med socialrådgiver vedr. opdatering af resourceprofil mm.

Hun mener jeg er rigtig godt stillet vedr. førtidspension. Jeg spurgte ind til om jeg så skal arbejdsprøves eller noget, hvilket hun benægtede, da jeg jo ER i job.

Det var det for nu.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 16:57   #18
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Håber det går igennem
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 22:39   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg synes det lyder fornuftigt.

Held og lykke med det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2012, 01:36   #20
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Så er der en opdatering i min sag. Jeg er indstillet til førtidspension fra 1/3-2012.

Min rådgiver ringede i dag til mig og fortalte at hun havde haft samtale med pensionskonsulenten og der var enighed. Får svar sidst i feb.

Da vi snakkede sammen pr tlf, sagde min sagsbehandler, at jeg vil få en bedre livskvalitet, når jeg får min pension. Jeg sagde, ja HVIS det går igennem, hvorefter hun gentog, jeg sagde NÅR den går igennem, stol på mig.

Det er da dejligt at vide det er på vej, selv om det ikke har taget lang tid.

Hun bad mig sige mit job op i morgen og sygemelde mig hen i opsigelsesperioden.

Skal nu ha kontaktet min fagforening, vedr. min arbejdsskadesag, samt Pension Danmark som kan give mig ca 60.000 om år, til jeg bliver folkepensionist.

Har også ca 110.000 hos LD, måske lader jeg dem stå, afhænger af, hvor meget arbejdsskaden giver mig. Har fået 280.000 fra ASK, men da ku jeg stadig arbejde fleksjob. Nu ser det anderledes ud og min kommende førtidspension, skyldes udelukkende skader min fra arbejdsulykke i 2005 (afgjort i 2007).

Den 8. feb., skal jeg til Middelfart vedr. min ryg. det er så 3 mdr. siden vi sidst mødtes og jeg har besluttet mig vedr. op., jeg takker nej. Procenterne er for små, det er 3. gang, så jeg tør ikke løbe chancen.

Det var opdatering fra mig, vender tilbage med nyt.

Sidst redigeret af Pophår; 27-01-2012 kl. 01:41.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er der nogen der ved sushjer 1 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 6 02-01-2011 17:39
Nogen der ved... Gunell Alt det andet 1 29-12-2010 20:43
er der nogen der véd det? buster Dit og Dat 8 01-08-2010 10:05
Nogen der ved? Diva Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 26-11-2009 20:17
Nogen der véd det buster Alt det andet 4 25-08-2008 20:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension