K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2010, 19:12   #21
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Næ, det har du da ret i, men jeg er kommet ud over den alder, hvor jeg skal have hjemkundskab :-)

Hvis det passer mig at æde flæskesteg med brun sovs hver dag, så er det lige det, jeg gør.

Faktisk bliver der herhjemme med 4 unger laves mange slags mad hver dag, den ældste vil have salat og fisk, det laver han så og betaler selv, den næstældste er som mig, vi spiser for at overleve og de to "små" foretrækker hvad knægte på 12 og 15 nu engang foretrækker, pizza, lasagne, skruer med kødsovs o.s.v.

Og det ændres der IKKE på, om de så sender mig på 100 hjemkundsskabskurser.
Tjah...du gør hvad der passer dig. Men det er fandeme dårlig stil, at medbringe kager og grøn sodavand som bar`provokation. Tænk på de andre kursister, der tager det livstilsprogram alvorligt.

For din egen skyld, eller rettere for din sags skyld - så vis lidt god vilje - man kan altid gøre en dyd af nødvendigheden og lære nyt hvis man vil.

Om du vil det eller ej, så har kommunen fat i den lange ende.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 19:20   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uha, sådan et kursus ville være lige MIG - bare ikke lige 25 timer om ugen og under tvang, men sådan set lidt udefra, så lyder det godt og som noget jeg selv kunne bruge. (Er verden ikke underlig!), hehe....

Tænker bare, kan din læge ikke sygemelde dig, så du slipper for det kursus, som du jo ikke får en skid ud af alligevel fordi indstillingen ligesom ikke matcher?!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 19:24   #23
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Tjah...du gør hvad der passer dig. Men det er fandeme dårlig stil, at medbringe kager og grøn sodavand som bar`provokation. Tænk på de andre kursister, der tager det livstilsprogram alvorligt.

For din egen skyld, eller rettere for din sags skyld - så vis lidt god vilje - man kan altid gøre en dyd af nødvendigheden og lære nyt hvis man vil.

Om du vil det eller ej, så har kommunen fat i den lange ende.
Ja, det er fandens dårlig stil, men det er også fandens dårlig stil at give 22 timers frist, at lave en jobplan uden jeg medvirker, at true med stop af penge, hvis ikke jeg makker ret.

Jeg har IKKE brug for et livstilskursus og det er altså ikke mit problem at andre tager det seriøst.

""Men deltagerne skal ikke bare opnå øget viden om motion, men også prøve forskellige motionsformer på egen krop – for eksempel fitness, svømning, stavgang, dans og pilates.""

Jeg skal hverken svømme, danse, dyrke pilates eller fitness, jeg skal heller ikke gå stavgang.

Jeg er IKKE interesseret i at ændre livsstil og dermed er det projekt dømt dødt på forhånd.


Jo mere jeg presses og tvinges, jo mere slår jeg bak, og at jeg ikke inddrages i den jobplan får mig til 100 % at slå bak.

Jeg bliver nok nødt til at gøre alvor af at søge et job som pædagogmedhjælper, men det kan ikke blive her i byen, de ved jo, jeg vader rundt med rollator.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 19:28   #24
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Uha, sådan et kursus ville være lige MIG - bare ikke lige 25 timer om ugen og under tvang, men sådan set lidt udefra, så lyder det godt og som noget jeg selv kunne bruge. (Er verden ikke underlig!), hehe....

Tænker bare, kan din læge ikke sygemelde dig, så du slipper for det kursus, som du jo ikke får en skid ud af alligevel fordi indstillingen ligesom ikke matcher?!

Helene, fuld respekt for at du gerne vil på det kursus :-) men som du selv siger, UDEN tvang.

Nej, der står højt og tydeligt på jobplanen at lægen ikke kan sygemelde mig og ingen af de nævnte sygdomme på jobplanen er gyldige som forsømmelser.

Men skal jeg der hen tirs og onsdag så kommer Kasper med, knægten på 12, klubben har påskelukket og han skal IKKE være alene hjemme fra 7.15 til måske omkring 14-14.30.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 19:36   #25
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Ja, det er fandens dårlig stil, men det er også fandens dårlig stil at give 22 timers frist, at lave en jobplan uden jeg medvirker, at true med stop af penge, hvis ikke jeg makker ret.

Jeg har IKKE brug for et livstilskursus og det er altså ikke mit problem at andre tager det seriøst.

""Men deltagerne skal ikke bare opnå øget viden om motion, men også prøve forskellige motionsformer på egen krop – for eksempel fitness, svømning, stavgang, dans og pilates.""

Jeg skal hverken svømme, danse, dyrke pilates eller fitness, jeg skal heller ikke gå stavgang.

Jeg er IKKE interesseret i at ændre livsstil og dermed er det projekt dømt dødt på forhånd.


Jo mere jeg presses og tvinges, jo mere slår jeg bak, og at jeg ikke inddrages i den jobplan får mig til 100 % at slå bak.

Jeg bliver nok nødt til at gøre alvor af at søge et job som pædagogmedhjælper, men det kan ikke blive her i byen, de ved jo, jeg vader rundt med rollator.
Du bruger vel også rollatoren udenbys - så du kan da ligeså godt søge job i din hjemby.

Alt andet lige, for jeg forstår godt du er frustreret. Men rigtig mange af os, har også prøvet at blive sendt på kurser der ikke liiige passede. Efter 34 år på arbejdsmarkedet, på fast nathold, skulle jeg skam også på kursus ala "lær at stå op og pas et job".

Gå til lægen og bliv sygemeldt hvis han/hun skønner at du er for syg til det kursus - det ville være et signal til din kommune.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 19:46   #26
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Du bruger vel også rollatoren udenbys - så du kan da ligeså godt søge job i din hjemby.

Alt andet lige, for jeg forstår godt du er frustreret. Men rigtig mange af os, har også prøvet at blive sendt på kurser der ikke liiige passede. Efter 34 år på arbejdsmarkedet, på fast nathold, skulle jeg skam også på kursus ala "lær at stå op og pas et job".

Gå til lægen og bliv sygemeldt hvis han/hun skønner at du er for syg til det kursus - det ville være et signal til din kommune.
Forskellen er at en anden kommune ikke ved, jeg normalt går med rollator og så må den blive hjemme. Min by er lille, jeg kan knap gå 100 meter, før jeg har mødt alle i byen.

Min ære trædes MEGET nær, når der i jobplanen står at jeg skal lære at møde stabilt op, den vil jeg slet ikke finde mig i. Sjovt nok har min sagsbehandler været sygemeldt 3 gange på et halvt år, jeg har ikke sygemeldt mig fra ene eneste samtale endnu...........så hvem skal lige lære at møde her??

Lægen kan IKKE sygemelde mig, ellers havde han gjort det, første skridt var direkte til ham, men han har dog skrevet at det er vigtigt at jeg overholder den tid ved gynækologen på mandag.

Men jeg kan vel sætte mig i et hjørne og blive der.

Et af mine skånehensyn er netop at jeg ikke skal være sammen med mange andre mennesker, jeg er hamrende usocial, derfor jeg alle dage har jobbet med rengøring, hvor jeg kan passe mig selv, så måske skal jeg bare søge det igen.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 20:01   #27
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej Maj-Britt, jeg vil lige starte med et for det kan du vidst godt bruge..
Jeg kan udemærket godt følge dig i at du slår helt over i bakgear når du får sådan en melding om at møde i morgen tidlig uden nogen former for tidligere varsler... jeg kunne selv finde på at reagere på samme måde og føle mig meget uretfærdigt behandlet.
Det er så "nemt" at sidde og fortælle dig at du bare skal være glad og møde op, men det er så *****s svært når man ikke har fået et ben til jorden og selv haft noget at skulle have sagt, og som du selv skriver er du slet ikke socialt anlagt og ingen skal fortælle dig hvad du skal og ikke skal, jeg forstår dig til fulde og håber du kan finde en løsning for det er bestemt ikke sjovt at have det sådan.
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 20:07   #28
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Forskellen er at en anden kommune ikke ved, jeg normalt går med rollator og så må den blive hjemme. Min by er lille, jeg kan knap gå 100 meter, før jeg har mødt alle i byen.

Min ære trædes MEGET nær, når der i jobplanen står at jeg skal lære at møde stabilt op, den vil jeg slet ikke finde mig i. Sjovt nok har min sagsbehandler været sygemeldt 3 gange på et halvt år, jeg har ikke sygemeldt mig fra ene eneste samtale endnu...........så hvem skal lige lære at møde her??

Lægen kan IKKE sygemelde mig, ellers havde han gjort det, første skridt var direkte til ham, men han har dog skrevet at det er vigtigt at jeg overholder den tid ved gynækologen på mandag.

Men jeg kan vel sætte mig i et hjørne og blive der.

Et af mine skånehensyn er netop at jeg ikke skal være sammen med mange andre mennesker, jeg er hamrende usocial, derfor jeg alle dage har jobbet med rengøring, hvor jeg kan passe mig selv, så måske skal jeg bare søge det igen.
Ingen er forpligtet ud over evne, kan du ikke, så kan du ikke, og så er den ikke meget længere - og hvor er der bare signalforvirring i denne tråd.

Kan du søge et job i en anden by, uden at du skal bruge din rollator - både ved søgningen af jobbet og hvis du får jobbet, så kan jeg ikke forstå hvorfor du skal bruge den i din hjemby. Men det er nok mig.

Du ved vel forhåbentligt at kommunen bruger begrebet arbejdsevne og ikke går specielt op i diagnoser - kan du rengøring og pædagogmedhjælperjob så kan jeg ikke se hvad du skal med en pension. Men det er nok også bare mig.

Håber at andre kan hjælpe dig, så pøj pøj med din sag.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 20:11   #29
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
Nu er der lige en lille detalje du HELE tiden må have for øje...

nemlig den, at DE, og ingen andre har afsindigt godt fat i den lange ende.

med trods kommer du ingen vegne.... jeg kan så udmærket forstå din frustration og vrede, men hvis du lader den "styrer" forløbet. så er det dig der bliver TABEREN BIGTIME i den sidste ende.

jeg må jo desværre gøre dig opmærksom på at de har nøglen til hvor skillingerne ligger.

provokation..... overfor dem. har en kontraeffekt, så du tror det er løgn..
Nej du bliver simpelthen nød til og analyserer din situation , fra a-z. og se hvad "love og paragraffer" kan hjælpe dig med.... for grøn vand og othello. ..... den holder ikke en meter.

så mit råd til dig inden du møder op, er lige og tage et par runder med boksebolden i kælderen, for derefter og møde positiv og tilpas op til mødet/kurset.....

og så må det videre forløb, angående din taktik ligges efter observans på stedet.

der var jo den mulighed, at det faktisk var brugeligt, og måske netop kunne overbevise visse mennesker, at det ikke var mangel på vilje, fra din side ... men derimod dit helbred, som der skulle sættes fokus på ....

dette var blot eders ace dk ydmyge mening....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 20:23   #30
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Ingen er forpligtet ud over evne, kan du ikke, så kan du ikke, og så er den ikke meget længere - og hvor er der bare signalforvirring i denne tråd.

Kan du søge et job i en anden by, uden at du skal bruge din rollator - både ved søgningen af jobbet og hvis du får jobbet, så kan jeg ikke forstå hvorfor du skal bruge den i din hjemby. Men det er nok mig.

Du ved vel forhåbentligt at kommunen bruger begrebet arbejdsevne og ikke går specielt op i diagnoser - kan du rengøring og pædagogmedhjælperjob så kan jeg ikke se hvad du skal med en pension. Men det er nok også bare mig.

Håber at andre kan hjælpe dig, så pøj pøj med din sag.
Jeg kan hverken rengøring eller pæd job, men skal min psyke og helbred forværres, så er det sq da ulig smartere at gøre det på et job, frem for kommunens tåbelige tiltag, ikke sandt??

Det her kursus er på 3- 6 mdr. med efterfølgende 3 mdr. virksomhedspraktik, det vil slide mig op. Et rengøringsjob vil slide mig op på 3 mdr.

Frem og tilbage er lige langt, men på et ordinært job har jeg rettigheder, såsom en sygemelding, hvilket jeg IKKE har i følge den jobplan.

Jeg har lige talt i telefon med min gamle sagsbehandler, der siger at jeg bare møder op, forholder mig passivt og tilkendegiver at jeg ikke kan deltage i Vild med dans og så sender de mig retur til jobcenteret.

Ja, de har muligvis fat i den lange ende, men i sidste ende vinder jeg, fordi huset her kan rent faktisk klare os uden de penge, jeg får i kontanthjælp, jeg får f.eks skyhøje børnebidrag til de to små.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Varsel om ophør af... Susanne2412 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 12-04-2011 12:35
Stop for udbetaling uden varsel develler Din historie 44 06-07-2010 09:43
Sygedagpengeudbetaling stopper uden varsel develler Alt det andet 2 05-11-2009 23:18
Beregning af 1 dags ledighedsydelse 0604 Spørgsmål ang fleksjob 2 18-08-2009 10:07
dags dato skattepige Alt det andet 13 03-04-2009 18:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension