K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2012, 21:50   #1
JP2610
Elsker at være her på K10
 
JP2610s avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2012
Lokation: Rødovre
Indlæg: 56
Styrke: 13
JP2610 er ny på vejen
Fleksjobber / efterlønsbidrag

Hej

Jeg har lige et spørgsmål mere.. Som skrevet i tidl. indlæg i dag, er jeg netop blevet godkendt fleksjob, men stadig på sdp - endnu ikke overgået til fleksydelse.
Min veninde fortalt i dag at det efterlønsbidrag jeg har indbetalt gennem min a-kasse går tabt når jeg overgår til fleks, så vil jeg ikke lige som tidl. have mulighed for at få pengene udbetalt i forb. med regeringen efterlønsreform. kan det virkelig være rigtigt at man/jeg mister pengene? Nogle der kender reglerne på det område?

Hilsen JP2610
JP2610 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 22:03   #2
Olsen22
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 75
Styrke: 13
Olsen22 er ny på vejen
Hej

Jeg har selv lavet en tråd med samme spørgsmål.....

Håber der er nogle kloge hoveder...vil bestemt mene at det jo stadig er vores penge.?
Olsen22 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 22:43   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan læse mere om det her hos borger.dk https://www.borger.dk/Emner/pension-...rdningen.aspx?

Så man mister ikke det man har indbetalt som jeg læser det...

Det tæller med hvis man vil forsætte med fleksydelsesordningen...og hvis man vil vælge det fra...ja så kan man få sine penge tilbage...

Men læs selv mere..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 23:06   #4
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej

Jeg nævnte det på kommunen da jeg overgik til flex .. de sendte så nogle papirer jeg skulle udfylde, og nu betaler jeg det samme beløb, bare til flexydelse ..og mine opsparede penge fra akassen er flyttet med til den nye ordning
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 01:37   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej...

Kunne kun finde 2. behandlingen, men det fremgår jo at tilbagebetaling af fleksydelse også er indregnet(min fremhævelse)

Så du skal foresætte med at betale bidrag til fleksydelse, og hvis du vil hæve dem skattefrit skal/kan du gøre det til april(og et halvt år frem ca.)!



Citat:
MinisterietAktueltBeskæftigelsesområdetGenveje til besk�ftigelsesomr�detLove & ReglerTal & Tendenser
--------------------------------------------------------------------------------
PressekontaktNyhederPublikationerPolitiske aftaler

Du er her:ForsideAktueltNyhederKort nytArkiv
--------------------------------------------------------------------------------
Tilbagetrækningsreform 2. behandles i dag
16.12.2011De fire lovforslag, der udmønter tilbagetrækningsreformen, bliver 2. behandlet i Folketinget i dag. Lovforslagene ventes at blive 3. behandlet den 21. december 2011.

Foto: Beskæftigelsesministeriet


--------------------------------------------------------------------------------

De fire lovforslag, der udmønter tilbagetrækningsreformen, bliver 1. behandlet i Folketinget i dag.

Højere efterlønsalder, kortere efterlønsperiode og mulighed for at få sine efterlønsbidrag tilbagebetalt skattefrit fra 2. april til og med 1. oktober 2012 er blandt hovedelementerne i lovforslagene.

Fire lovforslag udmønter reformen
Tilbagetrækningsreformen bliver udmøntet i fire lovforslag. Tre af lovforslagene er Beskæftigelsesministeriet ansvarlig for. Det drejer sig om:

•Forslag til lov om ændring af lov om arbejdsløshedsforsikring m.v. og flere andre love. I lovforslaget indgår blandt andet forhøjelse af efterlønsalder, forkortelse af efterlønsperiode og tilbagebetaling af efterlønsbidrag.

•Forslag til lov om ændring af lov om fleksydelse. I lovforslaget indgår blandt andet forhøjelse af fleksydelsesalder, forkortelse af fleksydelsesperiode og tilbagebetaling af fleksydelsesbidrag.

•Forslag til lov om ændring af lov om delpension. I lovforslaget indgår blandt andet forhøjelse af delpensionsalder og forkortelse af delpensionsperiode.
Det fjerde lovforslag er Social- og Integrationsministeriet ansvarlig for. Det drejer sig om:

Forslag til lov om ændring af lov om social pension. I lovforslaget indgår blandt andet forhøjelse af folkepensionsalder og seniorførtidspension.

3. behandles den 21. december 2011
Lovforslagene ventes at blive 3. behandlet onsdag den 21. december 2011.
Citat slut.


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 12-01-2012 kl. 01:44. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Efterlønsbidrag? BS2113 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 20-03-2012 17:52
Efterlønsbidrag Beauty2011 Alt det andet 5 19-03-2012 20:50
efterlønsbidrag morten xp Spørgsmål ang fleksjob 13 27-02-2012 08:29
Efterlønsbidrag millidk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 04-08-2010 14:43
Efterlønsbidrag? mokkasine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-03-2008 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension