K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2011, 20:05   #11
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Der kan da være noget om hvad Karo siger. Oplysninger kan man have fået igennem facebook eller andre netsider.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 20:15   #12
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Jeg håber I finder ud af det. Selvom hun ikke har modtaget de tilskud kan jeg godt forstå hun er bekymret

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
hvis i bor sammen er det bedrageri, det er muligt hun ikke får ekstra børnetilskud men hun får kh som enlig og friplads, så noget får hun jo.
Nu er jeg ikke så meget inde i kh, men er kh ikke uafhængig af, om man er enlig eller samlevende? Jeg troede kun det var alder, ægteskab og børn der afgjorde satserne?

Mht friplads i instution er den vel indtægtsbestemt?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 20:46   #13
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Hej Thomas...
Tror altså ikke at i skal værer så nervøs, da jeg kender et par stykker der har stået i helt samme situation som i gør nu....
Altså kommunen beder om kontoudtogt fordi de skal se om hun kun har haft sin egen indtægt og hvad for regninger hun har betalt i banken altså hvilke navne hun har betalt regninger i...
Og hvis i har hver sin adresse, har i da helt lovligt lov til at værer kærster og overnatte ved hinanden engang imellem, men i må IKKE give hinanden nogen økonomisk hjælp, altså du må IKKE give hende 100 kr til at handle aftensmad, men hun må godt give et måltid mad til dig, og du så betaler med en tjeneste en anden gang, måske slå hendes græs..
Med hensyn til at hun ingen børnepenge får til sit barn, fordi faderen ikke betaler dette, skal hun da søge statsamtet om at modtage børnepenge igennem dem, så de indriver faderen, så lægger de børnepengene ud...
og nej jeg mener absolut ikke at skat må tage så meget fra hende, men det kan hun jo lige ringe og tale med skat om, da jeg mener hun skal have et rådigheds beløb på 4800 kr om mdr inden skat må tage noget...
Men HUSK nu med kommunen, de er STRIDE hvis de får lov til det, men de kan IKKE nægte nogen at værer kærster og sove sammen ind imellem... hilsen jette
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 20:57   #14
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jette2 Se meddelelser
...hun skal have et rådigheds beløb på 4800 kr om mdr inden skat må tage noget...
5350 kr. i 2011
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 21:11   #15
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
5350 kr. i 2011
Hvor finder I det beløb henne?
For skat har brugt 4.650 kr. i min udregning (eftergivelse af su).
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 21:13   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomasandre Se meddelelser
Jeg bor hos mine forældre.
Hun bor hos hendes forældre.
Jeg har adresse hos mine forældre.
Hun har adresse hos sine forældre.
Så skulle der jo ikke være nogen ko på isen.

Jeg misforstod denne:
"For det andet bor min kæreste hos sine forældre, hvilket jeg også gør."

For mange år siden havde jeg en veninde, som var enlig mor, hun fandt en kæreste og han overnattede rigtig tit (for at sige det mildt), men hun modtog stadig ydelser som værende enlig mor.

På et tidspunkt modtog hun et brev fra kommunen med besked om, at de havde lukket for div. ydelser, da de havde fået oplyst, at hun ikke længere var enlig.

Jeg kan ikke huske om hun ringede eller skrev til kommunen, men hun fortalte kommunen, at hun sandelig stadig var reelt enlig og at kæresten max. overnattede 2 gange om ugen.

Så fortsatte ydelserne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 21:33   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
Hvor finder I det beløb henne?
For skat har brugt 4.650 kr. i min udregning (eftergivelse af su).
Det var altså 5380 kr. i 2010. Og det gå ud på det same, om det er skattegæld eller gæld til en kreditor.

http://http://www.budgethuset.dk/blog/moedet-i-fogedretten.htm
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 21:44   #18
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
SKAT, socialforvaltningen (enkeltydelsesansøgninger) og Skifteretten (Gældssaneringsansøgninger) opererer desværre med forskellige grundbeløb, nødvendige for overlevelse i Dagens DK.

Der arbejdes fra politisk side for i det mindste at få ensartet det beløb.

I DAG, har en uddannet Socialrådgiver oplyst mig om, at der fra 'højeste sted' er en uvilje imod at fremsætte beløbet der bruges på socialforvaltningerne PÅ SKRIFT, idét de skal ses som 'vejledende'.

Men i dagligdagen bliver disse tal præsenteret som GÆLDENDE.(faste.)

Til gengæld svinger de så fra kommune til kommune.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 21:47   #19
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Kan man ikke finde de beløb på skrift nogen steder?
Ellers kan man vel ikke bruge dem i en klage?
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 21:57   #20
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Stop det, før det starter!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomasandre Se meddelelser
Min kæreste er pt. på kontanthjælp og har fået et brev fra kommunen med følgende ordlyd:
Partshøring
Da du modtager ordinært og ekstraordinært børnetilskud som enlig vil vi bede dig give møde på Rådhuset:

Den 1. marts kl nul dut

Jeg vil bede dig medbringe kontoudtog fra alle dine bankkonti for det sidste år.

Er du forhindret i at møde, kan du ringe til kontrolgruppen og få en anden aftale.

Jeg vil gøre dig opmærksom på, at du er velkommen til, at medtage en bisidder til mødet.

Underskrevet
Kontrolgruppen
________________
Her er mine anker omkring dette:
For det første får min kæreste slet ikke ordinært og ekstraordinært børnetilskud.
Hun får udelukkende kontanthjælp.

MVH
Thomas
Kære Thomas
Det er IKKE fornuftigt blindt at hoppe med på en vogn man ikke har løst billet til, blot fordi fejlagtige oplysninger har sat en fiks idé i hovedet på forvaltningen.

DE må starte med at dokumentere deres påstande - at hun modtager de og de ydelser, som du jo siger, at hun IKKE modtager.

HAVDE hun modtaget disse ydelser, er sagen en anden, og hun måtte selvfølgelig tage til mødet, men ikke som sagen står nu, efter din udlægning.

Start med omgående at SKRIVE et brev, hvori fejlene påpeges, og at mødekravet/tilsigelsen derfor må være sendt galt i byen.

Når næste mødeindkaldelse så måske kommer, så fremsend SKRIFTLIG anmodning om, at få præciseret, HVAD de igennem læsning af kontoudtogene leder efter, idét det er en krænkelse af privatlivets fred, at overvåge HVOR folk køber mælk og bleer.

Og vid Thomas, at ender kæresten med at må til møde, kan man i banken - måske mod en mindre betaling - få en specifik udskrivning, f.eks af alle INDGÅENDE beløb på kontoen - hvilket jo er det de snager efter.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontoudtog FØP Penerelle Alt det andet 3 18-02-2013 00:37
partshøring?? Sommerfugl77 Spørgsmål ang fleksjob 6 15-09-2012 11:24
Kontanthjælp ansøgning, kontoudtog? hsinag Alt det andet 13 08-07-2012 17:41
Partshøring jabma Alt det andet 1 07-06-2010 15:49
Kontoudtog på forlangende....? Onlybyheart Alt det andet 22 05-01-2010 02:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension