K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2009, 16:41   #1
sommerkys
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 17
Styrke: 17
sommerkys er ny på vejen
Afslag på merudgift § 100 og dermed også trivselsbil.

Hejsa

Jeg bliver nødt til at skrive til jer nu, da jeg simpelthen ikke kan forstå systemet, med den måde de behandler borgerne og sagerne på.

Jeg har virkelig nu brug for at vide om det er mig der er helt forkert på den,
eller om det er min sagsbehandler der simpelthen har for travlt, og ikke kan finde ud af noget som helst.

Jeg fik endelig efter flere år tilkendt førtidspension i foråret 2009 pga. flere
kroniske sygdomme. Jeg bliver kaldt op på førtidspensionskontoret, hvor de skulle fortælle mig om alverdens love og regler m.m..

Nå men som samtalen gik i hak, kom vi ind på transport i fritiden, og der fremlagde jeg de problemer jeg havde i forbindelse med at benytte offentlige transportmidler m.m.. Min sagsbehandler mente at jeg i den forbindelse kunne søge om trivselsbil, og han ville så sørge for at finde ud af muligheden.

Da jeg efter nogle mdr. ikke havde hørt fra ham, kontakter jeg ham så selv, hvor han sagde at han lige havde set på den men ikke havde fået skrevet til mig, men han kunne meddele mig, at jeg i første omgang ikke kunne søge en trilselsbil, da jeg ikke var under en § 100.

Jeg spurgte om de to ting da hang sammen, og det sagde han ja til, så han ville sende mig et ansøgningsskema hurtigt, hvorefter han ville behandle sagen.

Jeg spurgte om vi ikke kunne mødes og udfylde skemaet sammen, for jeg vidste at netop en ansøgning vedr. en § 100 merudgift var meget vigtig i formuleringen, men han sagde at jeg bare skulle skrive det så godt jeg kunne,
så skulle han nok finde ud af dette når han fik skemaet.

Jeg gik i flere mdr. og ventede på at brevet fra ham skulle komme, og da jeg ikke hørte en pind fra ham, kontaktede jeg ham pr. telefon i september hvor han desværre kunne meddele mig, at han ikke havde fået set på sagen endnu men, at han ville se om han kunne nå det inden han gik på ferie om en uge, og
ville han ringe til mig.

Jeg fik imidlertid hverken telefonopkald fra ham, og heller ikke brev, så jeg måtte igen vente til han kom hjem fra ferie.

Nu var der så gået et pænt ½ år, og jeg fik så endelig fat i ham nogle dage efter at han var kommet tilbage fra ferie.

Jeg sagde at jeg savnede svar på min sag, hvor han desværre måtte meddele mig, at han stadig ikke havde fået set på den, men at han "og det var torsdag i sidste uge! ville se på den inden fredag, og så ringe til mig fredag.

Jeg fik ikke nogen opringning!!!!!!! men så til min overraskelse at der var brev fra ham tirsdag.

Men ak og ve, jeg fik desværre et afslag på den § 100 merudgift, og dermed kan jeg helle ikke få tilkendt trivselsbil, men da jeg ringede i foreningen der berører min sygdom, sagde de at de aldrig havde hørt om før, at man skulle være godkendt til § 100 for at ansøge om trivselsbil.

Nu kommer så mine spørgsmål:

1.
Min sagsbehandler mente selv at jeg pga. min sygdom kunne søge den bil, men har i mit afslag skrevet, at jeg ikke kommer under personkredsen, og at jeg ikke har etableret væsentlige hjælpeforanstaltninger så som hjemmehjælp???? Nej dette har jeg ikke kunne få, da jeg er gift og min mand ordner alt, fra indkøb til rengøring m.m..


Så skriver han at jeg ikke har etableret væsentlige hjælpemidler??? Nej for dem har jeg selv købt, da det var den besked jeg fik da jeg ringede for at få dem hos ergoterapeuten.

Som det sidste, skriver han gud hjælpe mig, at jeg heller ikke har handicapbil, nu ved jeg sgu ikke om jeg skal grine eller græde, for var det ikke derfor at han ville have mig til at søge en § 100 først???

Er det virkelig korrekt at man skal være godkendt til en § 100 for at få tilkendt en trivselsbil???

2.
Hvad menes der med at jeg ikke er i personkredsen for at få § 100???

3.
Han skriver ydermere også, at de i forbindelsen med min tilkendelse af førtidpension har lagt vægt på mit funktionsniveau, og at det derfor vurderes at den mertidtid jeg bruger blandt andet tilgodeses ved tilkendelse af førtidspension.

Hvad mener han med det, og hvad har det med § 100 merudgift og trivselsbil at gøre, at jeg har fået mere tid efter at jeg har fået tilkendt førtidspension, ja mere tid kommer jo af sig selv i kraft af at man bliver syg og ikke kan arbejde mere, men det ville jeg gerne fragive mig hvis jeg kunne blive rask i stedet for og arbejde i den tid i stedet for, men jeg har stadig problemer med at benytte offentlige transportmuligheder, og jeg er siden jeg blev tilkendt den førtidspension blevet væsentlige dårligere også?

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig med de spørgsmål jeg her har stillet, jeg føler at han hurtigst muligt pga. tidsnød skulle have den sag af vejen, og derfor "bare" gav mig det afslag, for jeg forstår simpelthen ikke at han på under 2 dage kan behandle min sag med alt det jeg i det ansøgningsskema havde skrevet, når han ikke på et halvt år kunne nå det.

Jeg ved ikke om det er det rigtige sted jeg har sat mit indlæg, men jeg kan ikke rigtig finde rundt her inde, men håber at I vil bære over med mig hvis det er forkert sat ind.

På forhånd tak

fra Sommerkys[/SIZE]
sommerkys er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
Endnu et afslag om § 100 merudgift til voksne. Indiansummer Alt det andet 18 07-05-2013 08:20
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension