K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2011, 11:31   #31
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
http://www.vfhj.dk/default.asp?PageID=1773
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 09:06   #32
ziggy
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
ziggy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Jeg har lige været inde og google, da der findes flere typer af føleforstyrrelsen.

Først er der Paræstesi:

paræstesi, (af para- og gr. aisthesis 'følelse'), symptom ved nervesygdomme bestående i prikkende, snurrende eller sovende føleforstyrrelse på legemsoverfladen i en bestemt nerves udbredelsesområde. Paræstesier kan opstå pga. tryk på en nerve, fx ved diskusprolaps eller karpaltunnelsyndrom. Betændelsesforandringer eller stofskifteforstyrrelser i en nerve, fx ved nervebetændelse, ledsages ofte af paræstesier. Raske personer kan opleve, at en arm "sover", hvis de i søvne har ligget på armen, ligesom der kan opstå paræstesier i benene, hvis man har siddet for længe i samme stilling på et hårdt underlag.

Og Fantom smerter:

Fantomsmerte
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Gå til: navigation, søg

Fantomsmerte er et fænomen, hvor smerte finder sted i et fantomlem, altså en legemsdel, som fysisk er mistet ved amputation eller en ulykke, eller som er livløst grundet adskillelse af nerverne. Smerten fremkommer som følge af processer i de smerteførende nerveceller i rygmarvens baghorn. Smerten kommer altså ikke fra legemsdelen selv, men er indbildt smerte forårsaget af smertemeldinger i nervesystemet. Det er derfor nødvendigt, at legemsdelen reelt har eksisteret, idet der i legemsdele, som har manglet ved fødslen, naturligvis ikke har eksisteret noget nervesystem. Da fantomsmerter forekommer i en ikke-eksisterende legemsdel, er det ofte vanskeligt at behandle. Man benytter antiepileptisk og antidepressiv medicin til at stille fantomsmerter. Det er dog forsøgt behandling med botox, som viser en lindring i smerterne, men denne behandling er endnu ikke godkendt.


Det vil sige man kan egentlig ikke have fantomsmerter, hvis man ikke har mistet en legemsdel, føleforstyrrelser i eksisterende legemsdele, må jo så være paræstesier, og jeg ville da spørge min læge om han ikke mente paræstesier i stedet for fantom smerter.



Ragdoll
Tak for yderligere info. man kan kun blive klogere, eller også kan man ikke
ziggy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 09:10   #33
ziggy
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2011
Indlæg: 42
Styrke: 14
ziggy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Girlscout Se meddelelser
[COLOR="Red"]Tak for link, men jeg må ærligt indrømme jeg bliver ikke klogere ved at læse mig til det, alle de ord og vendinger gør mig mere skør en tosset.

ziggy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 09:32   #34
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Thumbs up Hvor er den smuk, flot mm. din Blog

@GIRLSCOUT


Har lige været på udflugt herfra K10, og inde på din Blog. Vender retur en dag, hvor jeg har mere tid, til nifle rundt.

Kan du have en god weekend, og vær STOLT af dit smukke arbejde på din side!



Lotus
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2011, 01:05   #35
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Tak, Lotus... :-)
Til Ziggy; det er spejl-neuroner der er særlige for fantom-smerter... prøv at google det videre (det er i eet ord)...
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension