K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2010, 13:19   #11
forår
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
forår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
ledighed ydelse generalt kan man gå intil pension eller er det 58 årige kan ikkeh uske men mener efter 2 år på ledigheds ydelse så kigger på komene om du stadig er beretting til flecjob eller måske fp.

nej ydelsen kan de ikke tage fra dig kun hvis du nægter kursus osv

og ja du har pligt til at deltage i de kursuser de kommer med nægter du kan de få store konsekvenser for din ydelse

ledigheds ydelsen er begregnet ud fra 81-91% af højeste dagpenge sats resten kan jeg desvære ikke lige huske ligept
Jeg er blevet spurgt, om et coachinkursus kunne være noget for mig. Det ved jeg nu ikke om lige er det rette for mig. Hvis jeg ikke tager imod er det så at nægte?
Min ledighedsydelse er nedsat da jeg arbejde ca. 29 timer pt. uge da jeg kom til skade. Der er aldrig nogen, der har interesseret sig for min indtægt. Er det forkert?
Jeg er oplyst om at ledighedsydelsen ophører når er er fyldt 60 år og 5 måneder.
Hilsen forår
forår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 13:20   #12
forår
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
forår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
ledighed ydelse generalt kan man gå intil pension eller er det 58 årige kan ikkeh uske men mener efter 2 år på ledigheds ydelse så kigger på komene om du stadig er beretting til flecjob eller måske fp.

nej ydelsen kan de ikke tage fra dig kun hvis du nægter kursus osv

og ja du har pligt til at deltage i de kursuser de kommer med nægter du kan de få store konsekvenser for din ydelse

ledigheds ydelsen er begregnet ud fra 81-91% af højeste dagpenge sats resten kan jeg desvære ikke lige huske ligept
Jeg er blevet spurgt, om et coachingkursus kunne være noget for mig. Det ved jeg nu ikke om lige er det rette for mig. Hvis jeg ikke tager imod er det så at nægte?
Min ledighedsydelse er nedsat da jeg arbejde ca. 29 timer pt. uge da jeg kom til skade. Der er aldrig nogen, der har interesseret sig for min indtægt. Er det forkert?
Jeg er oplyst om at ledighedsydelsen ophører når jeg er fyldt 60 år og 5 måneder.
Hilsen forår
forår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 15:18   #13
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af forår Se meddelelser
Tak for dine svar men---
hvorfor skal der ske opfølgning efter 18 måneder. Der bliver mindst hver 3, måned fulgt op på mig -- så hvad særligt sker der efter 18 måneder?
Kan man blive tvunget på førtidspension?
Jeg får nedsat ledighedsydelse fordi jeg inden min sygdom havde ca. 29 timers arbejde pr. uge. Der er aldrig nogen der har talt om indkomst. Er det en fejl?
Hilsen forår
.............
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 11-05-2010 kl. 15:23.
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 15:22   #14
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af forår Se meddelelser
Tak for dine svar men---
hvorfor skal der ske opfølgning efter 18 måneder. Der bliver mindst hver 3, måned fulgt op på mig -- så hvad særligt sker der efter 18 måneder?
Kan man blive tvunget på førtidspension?
Jeg får nedsat ledighedsydelse fordi jeg inden min sygdom havde ca. 29 timers arbejde pr. uge. Der er aldrig nogen der har talt om indkomst. Er det en fejl?
Hilsen forår
Hej du dejlige "forår"...

Det er simpelhen gældende lov der siger at man skal vurderes efter 18 mdr. som ledig flekser...

Ja, man kan godt blive tvunget på førtidspension(i teorien)... -hvis man altså vil blive i "systemet"...

Det normale er jo at oplyse om arbejdstimer, men enkelte er dog så lavtlønnet at det desværre får indflydelse. Og der er jo også enkelte gange hvor en fleksjobber ikke har haft tilknytning til arbejdsmarkedet, og der vil jo så ikke være noget timeantal...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 12:03   #15
forår
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
forår er ny på vejen
Hej igen.
jamen --
I mit tilfælde er der ikke blevet spurgt om indtægt - kun arbejdstimer pr. uge.
Man har taget max. beløbet for en ledighedsydelse - divideret med 37 og ganget med det antal timer jeg tidligere havde pr. uge, hvilket var ca. 29.
Er det forkert?
Hvis det lykkes mig at finde et fleksjob vil jeg også kun få løn for ca. 29 timer.
Mener du det er korrekt
Hilsen Forår
forår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 00:23   #16
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ja, du er jo tydeligvis deltidsfleksjobber hvis du har arbejdet under 30 timer om ugen før sygdom... -der er dog flere muligheder for at komme på 37 timer. Hvis man fx gik ned i arbejdstid, fordi man ikke kunne bestride et fuldtidsjob pg.a. sygdom eller andet...

Sakset fra internettet:
En person, der visiteres til fleksjob, har ikke ret til et tilbud om fleksjob på fuld tid, hvis personen i den seneste ordinære beskæftigelse før visitationen til fleksjob var ansat på deltid, og deltidsansættelsen i dette job har varet sammenlagt 12 måneder. Perioder med aktivering anses i denne forbindelse med denne bestemmelse ikke som ordinær beskæftigelse.

Ved deltidsbeskæftigelse forstås, at beskæftigelsen over en periode på 4 uger i gennemsnit højst har været 30 timer om ugen. Dette gælder dog ikke, hvis et lavere timetal end 30 timer efter overenskomsten anses for fuldtidsbeskæftigelse. Det kan f.eks. være tilfældet, hvis overenskomsten fastsætter, at fuld arbejdstid er 29 timer, fordi der er tale om aften- og natarbejde eller weekendarbejde.

Personen kan højst få tilbud om et fleksjob for det antal timer, som pågældende var ansat i i den seneste ordinære beskæftigelse.

Skyldes deltidsansættelsen i det seneste ordinære ansættelsesforhold f.eks. sygdom eller nedslidning, har personen imidlertid fortsat ret til et fleksjob på fuld tid, såfremt personen ved fx en lægefaglig eller sundhedsfaglig vurdering kan godtgøre, at den nedsatte arbejdstid skyldes de samme helbredsmæssige forhold, som er årsagen til fleksjobbet.

En person, som er visiteret til et deltidsfleksjob, og som kommer ud for en social begivenhed som f.eks. samlivsophør, vil også have ret til tilbud om fleksjob på fuld tid. Samlivsophør, som giver ret til tilbud om fuld tid, kan f.eks. være separation, skilsmisse eller ægtefællens/samleverens dødsfald.

Andre ændringer i personlige forhold kan også give ret til fuld tid. I disse tilfælde er det imidlertid en betingelse for retten til fuld tid, at kommunen foretager en konkret vurdering af, om ændringen i de personlige forhold giver grundlag for, at personen får et tilbud om fleksjob på fuld tid, således at personen bliver i stand til at forsørge sig selv.

Der skal være tale om udefra kommende ændringer. Fødsel, indgåelse af ægteskab, at ægtefællen går på orlov eller efterløn giver ikke ret til fuldtids fleksjob til en person, der er i fleksjob på deltid eller er visiteret til et fleksjob på deltid, da der er tale om ændringer, som personen har en vis indflydelse på.

Som hidtil forudsætter visitation til fleksjob, at det er konstateret, at personen ikke er i stand til at bestride et job på normale vilkår, herunder efter de sociale kapitler om aftalebaserede skånejob i overenskomsterne. Fastsættelse af tilskuddet sker først i forbindelse med ansættelsen i det konkrete fleksjob.

Vurderingen af, hvorvidt en deltidsansat opfylder betingelserne for et fleksjob skal ske på samme måde som for fuldtidsansatte – altså ud fra en vurdering af, om pågældende kan bestride et job på normale vilkår, herunder efter de sociale kapitler eller ej.

Hvis det er konstateret, at den pågældende ikke kan bestride et job på normale vilkår, er den pågældende berettiget til et fleksjob.

Fastsættelsen af tilskudsprocenten skal derimod ske på baggrund af timetallet i den seneste ordinære beskæftigelse.

Overgangsbestemmelser: Personer, der er visiteret til et fleksjob før 1. juli 2006, bevarer retten til et fleksjob på fuld tid. Personer, der har haft deltidsbeskæftigelse og visiteres til fleksjob den 1. juli 2006 eller senere, vil derimod som hovedregel kun have ret til et fleksjob på deltid.
Saksningen slut.

Og ja, hvis du IKKE får ændret dit timeantal, vil du kun blive aflønnet som deltidsfleksjobber...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 11:41   #17
forår
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2010
Indlæg: 6
Styrke: 0
forår er ny på vejen
Tak skal du have.
Det var en ordentlig omgang -- men det giver mig stadig intet svar.
Mit job var et fuldt job - ikke nedsat tid.
Jeg var på jobløn, så min arbejdstid varierede fra 20 timer nogle uger - mere end 37 timer andre uger. Efter overenskomst var det beregnet til ca. 29 timer pr. uge -- men jobbet var stadig et job på fuld tid. Det er derfor jeg spørger om jeg ikke skal beregnes efter 37 timer???
Hilsen forår
forår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 17:44   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Grænsen for deltid og fuld tid går ved 30 timer, så de 29 timer må så være deltid.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 21:30   #19
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej forår

Hvis du afleverer dine lønsedler til kommunen, kan de regne dine timer ud 100 %
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 23:14   #20
sommer55
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
sommer55 er ny på vejen
Question HJÆLP til deltid, fuldtid 30 timer og under

Hej . Jeg kan se der er debat om, hvornår man er deltidsansat. JEg er pt. nær bevilling af fleksjob. Jeg har i en længere periode arbejdet 30 timer ugt. - Er det så korrekt at jeg er berettiget til fuldtid? - Jeg synes godt nok, at den tekst omkring det, er svær at læse / tolke. - Håber at der herinde er en, der kan svare ud fra en helt eksakt viden herom - da jeg er noget forvirret på disse regler. Jeg synes jo, at der står, at har man 30 timer, er man deltid. Så HJÆLP ønskes meget... tak.
sommer55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension