K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2011, 19:00   #1
Pædagogen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2011
Alder: 49
Indlæg: 4
Styrke: 0
Pædagogen er ny på vejen
Særlig ydelse

Jeg har et spørgsmål om særlig ydelse og ferie.... Det er yderst sjældent man står i det problem og heldigvis da. Jeg har efterspurgt flere steder og ingen kan svare.... Men jeg har været så "heldig" at få tildelt flexordning efter flere års sygdom, hvilket er dejligt men jeg endte desværre på særlig ydelse på grund af kommunens sagsbehandlingstid Jeg var så efter 7 måneder så heldig, at få et barselsvikariat, som pædagog, hvilket var fantastisk. Det var min nye chance Nå nu kommer spørgsmålet: Under mit barselsvikariat, som gik fra 15. Feb. Til 1. Feb. Året efter, holdte jeg selvfølgelig ferie som alle andre, problemet er bare at kommunen ikke ved om jeg er berettiget til nogle ferie penge fra dem..... Da jeg gik fra særlig ydelse og først efter 9 mdr beskæftigelse var berettiget til flexydelse.... Og dermed feriepenge.... Er der nogen der ved noget om det????

K pædagogen
Pædagogen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 19:26   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hej pædagogen og velkommen til k10

Hm, vil straks skynde mig at sige, at lige pt kan min knold simpelthen ikke rumme de store indviklede spørgsmål MEN hæng på, jeg er sikker på at der nok skal komme nogle kvalificerede svar bud.

Ps, har du spurgt i din Fagforening?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 19:36   #3
Pædagogen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2011
Alder: 49
Indlæg: 4
Styrke: 0
Pædagogen er ny på vejen
Tak for dit hurtige svar
Jeg blev faktisk gjort opmærksom på det af en veninde tidligere i dag....
Jeg tænkte bare, hvis der lige sad en der vidste det.... Har længe været besøgende bruger på sitet og tænkte at nu måtte det være tid til at melde mig....

K pædagogen
Pædagogen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 19:58   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg har lidt svært ved at gennemskue det du skriver i 1. indlæg..

Hvornår holdt du præcis ferie, nævn bare år og måned er nok.

Du arbejdede fra februar 2010 til februar 2011, korrekt?

Du har optjent feriepenge på den arbejdsplads, du var på. Det du har optjent i hele året 2010, dvs. fra januar til december 2010, skal man bruge fra maj 2011 til maj 2012. Hvis jeg forstår det selv rigtigt... Så jeg tænker, om du har optjent nogle feriedage på en arbejdsplads i år 2009?? Hvis nej, så skal kommunen give dig feriepenge (svarende til det samme som du får nu - særlig ydelse - det er mere feriedage de skal registrere)

Men ellers kontakt f.eks. feriekonto og se, om du har nogle optjente feriedage til gode som du skal bruge nu: http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...sik/Feriekonto

Og ellers ja kontakt fagforeningen, jeg vil tro, de har mere styr på ferieregler end mange af os, for selv har jeg fået den forklaret mindst et par gange for at forstå, hvordan tingene hænger sammen.... (os der svarer herinde er ikke nogen professionelle.

En ting mere, det hedder ikke flexydelse (det svarer til efterløn), det hedder ledighedsydelse, som man kan få efter 9 måneders beskæftigelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 20:09   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er nok den serlige ydelse man kan få i stæden for kontant hjælp,hvis de ikke skal betale ledighedsydelse må det jo være den serlige ydelse du fik før som du skal have under ferien,bare mit gæt.Alle har jo ret til ferie.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 20:12   #6
Pædagogen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2011
Alder: 49
Indlæg: 4
Styrke: 0
Pædagogen er ny på vejen
Tak

Du har ret, jeg opdagede godt jeg havde skrevet forkert.....: jeg bytter sgu altid rundt på det....

Jeg har været sygmeldt inden, jeg fik tilkendt flexordning juni 2009 og røg derpå på særlig ydelse.... indtil feb 2010, hvor jeg startede i job. Jeg holdte 3 ugers sommerferie juli/august 2010...... Stoppede i barselsvikariatet 1. Feb. 2011. Herefter fortsatte jeg som vikar samme sted, indtil 15. Juni 2011, hvor jeg blev fastansat.

Det jeg tænker er, at jeg bør være berettiget til særlig ydelse under min ferie...

Pædagogen
Pædagogen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 20:27   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pædagogen Se meddelelser
Tak

Du har ret, jeg opdagede godt jeg havde skrevet forkert.....: jeg bytter sgu altid rundt på det....

Jeg har været sygmeldt inden, jeg fik tilkendt flexordning juni 2009 og røg derpå på særlig ydelse.... indtil feb 2010, hvor jeg startede i job. Jeg holdte 3 ugers sommerferie juli/august 2010...... Stoppede i barselsvikariatet 1. Feb. 2011. Herefter fortsatte jeg som vikar samme sted, indtil 15. Juni 2011, hvor jeg blev fastansat.

Det jeg tænker er, at jeg bør være berettiget til særlig ydelse under min ferie...

Pædagogen
Meget bedre. Det gør ikke noget, jeg kan selv komme til at skrive en masse som ikke alle lige helt forstår, hvad der står hehe...

Som jeg ser det, burde du være berettiget til særlig ydelse i de 3 uger i sommerferien, også selvom du var sygemeldt inden du kom i arbejde... (fundet svaret andet sted på nettet)

Har du først fået søgt om de feriepenge nu for de 3 uger? Det er lidt sent, man skal altid søge INDEN en ferie starter. Men hvis du ikke har fået den vejledning om at søge inden, så bør du være berettiget. Den vejledning bør de have givet dig.... Jeg fik det nemlig engang, fordi jeg ikke fik noget at vide om, at man skulle søge inden ferien. Så fik jeg penge...

Det skal kommunen finde ud af, om du skal have de feriepenge i de 3 uger, for de har kompetencen. Og hvis de vil give afslag, så bed om at få det skriftligt. Hvis du havde fået ledighedsydelse i stedet for særlig ydelse, vil det have været på samme måde.

Håber du får dine feriepenge for sommer sidste år.

Men fra maj her i år bør du kunne få en del feriepenge fra din nuværende arbejdsplads, nu hvor du har været der så længe.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2011, 18:37   #8
Pædagogen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2011
Alder: 49
Indlæg: 4
Styrke: 0
Pædagogen er ny på vejen
Feriepenge på særlig ydelse

Hej igen....

Det er længe siden MEN nu har jeg endelig fået svar på mit spørgsmål og det kan jo være andre kan bruge den viden....

MAN optjener iKKE feriepenge på særlig ydelse da det svarer til kontanthjælp!

Så det blev en dyr sommerferie i 2010
Pædagogen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2011, 13:26   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pædagogen Se meddelelser
Hej igen....

Det er længe siden MEN nu har jeg endelig fået svar på mit spørgsmål og det kan jo være andre kan bruge den viden....

MAN optjener iKKE feriepenge på særlig ydelse da det svarer til kontanthjælp!

Så det blev en dyr sommerferie i 2010
Meget interessant... Det var ærgerligt, at det blev en dyr ferie for dig..

Efter dit svar her gennemgik jeg lige lovgivningen i Lov om aktiv socialpolitik vedr. særlig ydelse og ferie - og tja her kunne jeg godt se, at det åbenbart ikke gjaldt dem på særlig ydelse... Det er godt nok synd..

Så er det godt, at regeringen lige har snakket om, at folk på kontanthjælp bør have lige så meget ret til noget ferie på den ydelse. Så burde folk på særlig ydelse også....

Så har vi herinde lært det med ferie og særlig ydelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
særlig ydelse alhk Alt det andet 14 04-06-2012 20:11
Særlig ydelse?? Road66 Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 13 08-02-2012 10:01
særlig ydelse ozzi Alt det andet 0 22-09-2011 12:29
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10
særlig ydelse sannesus Spørgsmål ang fleksjob 3 06-04-2006 07:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension