K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2010, 13:53   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej nu blander jeg mig altså lige sådan at ingen tror at de er reddet på denne konto...

Medierne har nu haft fat i støjberg og hun siger og skriver at det aldrig har været meningen at det skulle være sådan , nej det kan godt være at hun aldrig mener det har skulle være meningen at det skulle være sådan at folk mister deres forsørgesel fordi de er syge og ikke afklaret ikke desmindre giver loven mulighed for at drøne syge væk fra sygedagpenge V har gjort mere end klart at man ikke skal lave sygedagpengereglerne om sådan at man bliver på sygedagpenge til man er raske eller afklaret begrundelse det vil være for dyrt ..

At IS mener det aldrig har været hensigten at syge skulle smides på kontanthjælp har ingen betydning overhovedet det er hendes mening og at hun indskærper kommunerne fint , men her i landet er det loven der gælder og ikke IS derfor kan man ikke bruge hendes udtalelser til noget som helst det eneste det viser er at hun ikke aner en pind om hvad der røre sig ude i samfundet (lige som hendes forgænger )

Derfor her i landet er det loven der gælder , der er love der gør det muligt for kommunen at smide syge på kontanthjælp , regeringen har ikke tænkt sig at ændre på dette, ergo loven er som den er og den laves ikke om , der er skrevet nogle få ting ind (mulighed for lidt længere sygdagpenge og hvis det er konstateret at man aldrig kommer tilbage til det ordinære men endnu ikke er afklaret på pension eller fleks ) og det er den eneste mulighed der findes ..

Resten er og bliver IS gyldene ord og gode intentioner nu hvor et valg viser sit grimme ansigt og rykker tætter og tætter men det er ikke noget i må og skal regne med ..

I skal stadig bruge loven som den er skrevet og som kommunen bruger den og kæmpe kampen som i plejer med de § der står ...

Ingen kommune eller sagsbehandler vil lave noget om fordi IS siger tænker og tror der skal loven og § på bordet , ked af at sige det .

Men det er farligt for jer at regne med andet ...

Så glem det hun siger og brug loven det er loven og kun loven der tæller og efter den kan man sættes på kontanthjælp eller ingen forsørgelse det er der i skal rette jeres energi og kampe ...

Tænk på alle de år hvor CHF har stået på talerstolen og hævdet at der ikke findes syge mennesker på kontanthjælp for så er de på en forkert ydelse , dette siger han vel videne at mange syge ryger på kontanthjælp og de så visiteres til fleks og bliver på kontanthjælp , ergo han lyver fra talerstolen i bedste fald taler han mod bedre viden (hvad han så ikke gør hvis han læser mine mail )

Så loven husk det , det er den der gælder og først når i kan se en lov ændring har i lov til at gå ud fra det ... sorry men sådan er det ...

Gode hensigter og meninger kan vi ikke sætte på middagsbordet ...

kig på vejledning for lægekonsulenter det er indskærpet for kommuner og dem mange gange hvordan det hænger sammen og skal se ud men det har ikke reddet nogen borger endnu vel

Sidst redigeret af Hejdien; 02-02-2010 kl. 14:26.
  Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 14:05   #22
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det startede....

....jeg egentlig også med at sige, at det er kommunernes tolkning der vinder over hvad der er ret. Jeg sagde ligeledes at jeg ikke var ekspert på området.
Og citerede kun hvad jeg havde læst.

Men det er dog lykkedes mig at finde en artikel der snakker lidt om dine rettigheder når du er på sygedagpenge.

Men din ret hjælper ikke meget hvis kommunen er bedøvendes ligeglade.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 16:43   #23
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej allesammen

ja det er en s.... svær situation, som jeg har skrevet om tidligere.
Uanset hvordan min mand og jeg har endevendt alt, har vi måtte tage beslutningen om at blive skilt, hvis vi skal overleve.
Min mand flytter med alt, hvad dette indebærer.
vi bor i eget hus, kan ikke få dette solgt pga. finanstider.
her bliver jeg boende indtil jeg får anden bolig. uanset hvormeget vi har kæmpet. ( jeg har været syg af flere omgange (fysk.) gennem 10 år.)
vi har levet af en indtægt i knap et halvt år grundet sygedagpengs. er og har været i behandling hele tiden, har gjort som kommunen har forlangt,og alligevel ender jeg i denne situation.venter på at blive arbejdsprøvet, med henblik på flex eller pension, men kan ikke mere.
så må man kaste bolden op, siger hvad er vigtigst helbred eller overlevelse.
ved godt alle ikke er enige i dette, men vi har desværre måtte vælge denne løsning.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 19:33   #24
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Det er jo slet ikke til at overskue alt det her.

Men jeg ved faktisk ikk hvad jeg skal afklares til. De skal/er ved at afklare min arbejdsevne nu. Ved sidste møde sagde min sagsbehandler at med de timer jeg har vist i de 3 mrd jeg har været i jobprøvning så er det en førtidspension, men nu skal jeg på et reva center, så skal de osse afprøve mig, så om det bliver flex eller førtids, ved jeg ikke
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 23:12   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvor er det uacceptabelt at ægtefolk er presset ud i skilsmisser pga. sygdom. Futtefreja, du har min allerstørste medlidenhed, håber at det lykkedes for dig at få en afklaring og at du og din mand har så stærke bånd at i kan flytte sammen på et tidspunkt igen og have økonomi sammen ligeså.

Mouse, jeg håber for dig at du visiteres til det du formår. Ved ikke om din lidelse er psykisk eller fysisk?, men håber at du finder den rette hylde og derved ikke smides på kontanthjælp. Såvidt jeg har forstået på K10, kommer man på ledighedsydelse såfremt man visiteres til fleksjob fra sdp. og naturligvis på ftp. hvis det er den vej arbejdsprøvningen går.

Politisk, der syntes jeg simpelt hen at politikkerne har for lidt fokus på problemet. Både det med at smide folk på kontanthjælp og i allerhøjeste grad hvis det er gift/samlevende. Hejdien, er der overhovedet nogle i det politiske liv der gør noget ved det ?.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 00:01   #26
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg er ikke Hejdien...

Jo, politikerne ved det, men spørgsmålet er, om de kan gøre noget, eller om der er råd til at gøre noget ved det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 09:07   #27
kelstrup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 40
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kelstrup er ny på vejen
Kommunen laver for det meste deres egne små grimme regler, når nu man har været syg i over 9 år, været på sygedagpenge, forlængelse af dette, revalideringsydelse og derefter bliver smidt ud af det hele og får meldingen: du er for syg til at være på revalidering og må nu søge kontanthjælp, det er ikke sikkert du kan få det men så kan du spise murstene på dit hus???
Jeg synes simpelthen det er så uforskammet at behandle meget syge borgere på denne usympatiske måde.
Hvor mange familier har kommunen set kan overleve på 1 x flexydelse samt 1/2 kontanthjælp med børn og hus?
kelstrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 09:21   #28
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Hvor mange familier har kommunen set kan overleve på 1 x flexydelse samt 1/2 kontanthjælp med børn og hus?
det er enda hvis man er heldig der er enda nogen der får meget mindre
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 10:03   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak for svaret Zuza

Jeg syntes, at man for det første skulle rådgive borgerne meget bedre når de er på sygedagpenge.

Det burde faktisk slet ikke hedde sygedagpenge, men måske nærmere "afklaringsydelse". Jeg ved godt, at man mange gange er i job under sygedagpenge, men man kan jo groft sagt ikke ligge sig syg når man er på sygedagpenge, man skal afklares hurtigst muligt. For mit vedkommende holdt jeg fast i min arbejdsplads lige ind til uge 51 efter at have fået en udvidet chance for at blive der. I uge 51, som det så åbenbart var, der gav jeg op og havde ikke fattet så meget af varighedsbegrænsningen, jeg var jo syg så jeg regnede da ikke med at det var noget problem at få "sygedagpenge.

Derudover er det vigtigt at sagsbehandlerne sørger for at være meget bedre til, at informere borgerne om, at sygedagpenge er en korvarig ydelse og hvilke forlængelsesmuligheder der er mm. !!. Det er sikkert penge ud af kassen, for så er der flere der ved hvordan de forlænger, men det holder jo ikke at smide folk på kontant hjælp og få dem endnu længere ned. !

Jeg ved det ikke, men noget burde ske, der er rigtigt mange henvendelser på K10, der indeholder dette problem og hvem ved, ved forbedringer og udvidelser af sygedagpenge loven, var der måske mange flere som kunne undgå økonomisk ruin, skilsmisser og ikke mindst at belaste statskassen med at skulle søge fleksjob eller førtidspension.

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 03-02-2010 kl. 10:08.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2010, 10:49   #30
kelstrup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 40
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kelstrup er ny på vejen
Du har helt ret, at hvis man ikke bare blev smidt ud i økonomisk ruin havde man en smule mere overskud til at klare det som kommunen beder en om ved en afklaring.
Det er bare ufattelig sørgeligt at man mister identitet, bolig og bliver endnu mere forgældet fordi man er syg, ens økonomi og ikke mindst helbred bliver bestemt ikke forbedret af en tvangsauktion.

Sidst redigeret af kelstrup; 03-02-2010 kl. 10:50. Årsag: glemte ord
kelstrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skilsmisse PiaCP Alt det andet 7 05-09-2012 15:38
Skilsmisse par / forældre. Enteneller Alt det andet 0 15-01-2011 22:12
skilsmisse solstråle Dit og Dat 2 12-12-2010 21:27
Førtidspension og skilsmisse Dauch Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 08-06-2007 10:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension