K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2012, 18:06   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Fleksydelse

Hej

Jeg er p.t. ledig fleksjobber - men kommunen påtænker mig en form for aktivering i det nye år. Jeg fylder 60 den 4 juni 2013 og så kan jeg gå på fleksydelse og det har jeg forlængst meddelt kommunen at jeg vil benytte mig af.

Men jeg kan først gå på fleksydelse den 13 juli 2013 og det forstår jeg bare ikke en brik af når jeg fylder 60 den 4 juni og så først kan gå på fleksydelse den 13 juli 2013 - nogen herinde der kan fortælle mig hvordan det kan hænge sammen?.

V.h tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 18:12   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvad siger kommunen selv, hvad årsagen er til det?

Det kan være noget med din fleksydelsesalder at gøre. Men tror vi kun kan gætte... Det er svært, når vi ikke ved, hvad årsagen er til det fra kommunens side.

Desuden mener jeg i øvrigt, at man fortsætter ½ år mere på ledighedsydelse efter fleksydelsesalderen er nået og først derefter kommer man på fleksydelse. (efter hvad jeg husker at have læst i lovgivningen tidligere vedr. fleksydelse).

Det er ikke alle, der skal stoppe med ledighedsydelse ved præcis 60 år.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 19:12   #3
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Jeg ved ikke hvad årsagen er til at jeg først kan gå på fleksydelse den 13 juli 2013? - det kunne jeg selvfølgelig først lige have henvendt til kommunen om inden jeg kastede bolden i luften herinde....men det er jo så nemt at henvende sig her på K10 hvor der sidder SÅ mange dygtige mennesker rundt omkring i hele landet:-)

Så vidt jeg husker - så skal man ikke gå på fleksydelse som 6o årig.....hvis man ER i et fleksjob - men har ret til det hvis man er ledig fleksjobber som 60 årig? ellers skal man vist nok gå på fleksydelse som 60½ årig selvom man har et fleksjob hvis man ellers er berettiget til det?.

V.h. tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 19:48   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
Jeg ved ikke hvad årsagen er til at jeg først kan gå på fleksydelse den 13 juli 2013? - det kunne jeg selvfølgelig først lige have henvendt til kommunen om inden jeg kastede bolden i luften herinde....men det er jo så nemt at henvende sig her på K10 hvor der sidder SÅ mange dygtige mennesker rundt omkring i hele landet:-)

Jeg ville nu nok spørge kommunen... De er trods alt kilden til, at du får det her spørgsmål.

Så vidt jeg husker - så skal man ikke gå på fleksydelse som 6o årig.....hvis man ER i et fleksjob - men har ret til det hvis man er ledig fleksjobber som 60 årig? ellers skal man vist nok gå på fleksydelse som 60½ årig selvom man har et fleksjob hvis man ellers er berettiget til det?.

Jeg har skrevet efter din situation. Du skrev, du var ledig. Og nej man behøver ikke stoppe i et fleksjob, fordi man bliver 60 og så gå på fleksydelse.. Du kan se hvilken fleksydelsesalder her afhængig af, hvilken årgang folk er født i:
http://www.kk.dk/Borger/Oekonomi/Fle...ovgivning.aspx


V.h. tullee

Så det kommer an på, hvilken fleksydelsesalder, man har...

Har lige regnet ud, at din fleksydelsesalder må være 60....

I ovenstående link er der henvist til nogle love omkring fleksydelse - ude i højre side.


Her står i en af lovene:

https://www.retsinformation.dk/Forms...id=139727#Kap3

Overgang til fleksydelse

§ 14. En person, der opfylder betingelserne i lovens § 2, kan overgå til fleksydelse efter lovens § 15.

Stk. 2. Senest 3 måneder før personen når fleksydelsesalderen, sender kommunen et brev til personen om muligheden for at overgå til fleksydelse.

Stk. 3. Personen skal skriftligt ansøge kommunen om fleksydelse.

§ 15. Fleksydelse ydes tidligst med virkning fra måneden efter, at kommunen har modtaget skriftlig ansøgning om fleksydelse.

Sidst redigeret af curls; 06-12-2012 kl. 19:57.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2012, 20:32   #5
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tusind tak for alle dine informationer:-)

Ha´en rigtig god aften.

V.h. tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksydelse...... ette74 Spørgsmål ang fleksjob 2 27-09-2013 12:56
væk med fleksydelse østerbro Politik og Samfund 11 14-02-2011 21:58
fleksydelse muttihansen Spørgsmål ang fleksjob 3 10-10-2010 11:04
Fleksydelse Lis Spørgsmål ang fleksjob 1 25-01-2010 22:01
Ansøgning om fleksydelse, beregning af fleksydelse zuza Nyt om loven 0 03-01-2008 00:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension