K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2008, 10:54   #1
akp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2007
Indlæg: 26
Styrke: 17
akp er ny på vejen
Ophør af sygedagpenge..

Hej allesammen

Ja jeg har ikke tålmodighed til at se hvad der sker, så nu spørger jeg jer.. Der er larmende tavshed fra kommunen. Min forlængelse af dagpenge (2x13 uger) udløber på lørdag, skal jeg hører fra kommunen inden? Jeg har været i en arbejdsprøvning og venter på at det bliver besluttet om jeg kan få tilkendt fleksjob eller ryger på kontanthjælp (som jeg ikke kan få pga. ægtefælle).
Håber nogle har et godt bud!

mvh akp
akp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 13:28   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Lidt tøvende, vil jeg svarer, ja du skal da vel??? have noget med en afgørelse der siger at dagpengene stopper, samt grunden der til. Og naturligvis noget om at du kan søge kontanthjælp. Normalt hedder det jo at man skal have besked mindst 14 dage før stoppet af sygedagpenge, den går jeg ud fra også gælder når man har fået dem forlænget?

Mht det andet, så nej du skal ikke høre noget inden stop af dagpenge, der gælder fristerne som ellers er fastlagt... nu kender jeg dem ikke (måske de er fastsat af kommunen?) men fx med FP ansøgning er der en frist på 3 måneder.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 13:49   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Akp ring til dem og spørg for det kan være de har glemt dig ...SÅ RING.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 15:13   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og jeg vil som sædvanlig være på tværs

Og så vil jeg sige SKRIV

Skriv til dem og gør dem opmærksom på at du venter på din afgørelse på fleksbevilling og hvor langt de er nået , og husk at alle ydelser der stoppes skal varsles 14 dage før og der skal medfølge grund og paragraffer og ankevejledning så nej jeg tror ikke at de stopper dine sygedagpenge..

Men for at være helt på den sikrere side så det fremgår af din sag at det er kommunen der smøler så ville jeg skrive og gøre dem opmærksom på at du stadig venter på den afgørelse ...
  Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 15:53   #5
akp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2007
Indlæg: 26
Styrke: 17
akp er ny på vejen
Tak for jeres besvarelser - og god ide med at kontakte dem (skrifteligt..) så der er dokumentation for at jeg har rykket. Har tænkt på at ringe derind men har svært ved det da jeg på samme tid er så bange for at få af vide at det var et afslag.. ja ja ved godt jeg bare trækker pinen

mvh akp
akp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 10:14   #6
akp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2007
Indlæg: 26
Styrke: 17
akp er ny på vejen
Har fået fleksjobbevilling...


Hej allesammen!

Jeg vil bare lige sige a jeg fulgte Hejdiens fåd om at skrive skriftligt om hvordan min sag så ud mht. sygedagpenge ophør og fleksjobansøgning (e-mail) og så skete der ellers noget.. Sasgsbehandleren e-mailede tilbage i løbet af et par timer og sagde min sag var svær og stor (se under 'jeg er kommet i praktik' http://www.k10.dk/showthread.php?t=4785&highlight=akp ) om jeg ikke ville komme ind og hjælpe hende med at rede trådene ud. Jo da... jeg kan komme i løbet af en halv time.. og så var jeg derinde 1½ om formiddagen og 1½ om eftermiddagen. Jeg følte virkelig at hun hørte, forstod og skrev alting ned så det var mest overskueligt, og hun ville så lægge det hele ind til hendes leder. I går blev jeg så ringet op at jeg havde fået fleksjobbevilling. Hold op det kan virkelig pludselig gå hurtig efter så mange år, og jobbet står parat.

Jeg vil gerne sige tusinde tak til jer alle herinde for gode råd og vejledning, også alle de gode råd jeg har fået bare ved at kigge med fra sidelinien. Jeg håber selv at jeg kommer til at kunne komme med noget brugbart.

Faktisk har jeg det lidt dårligt med at skrive at jeg har fået fleksjob, da jeg synes det er så uretfærdigt med alle de mennesker herinde som har kæmpet i så mange år, jeg håber bare SÅ meget at I på et tidspunkt får en sagsbehandler som virkelig ønsker at sætte sig ind i jeres sag!

Ha' en rigtig god dag!

Mvh akp
akp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 10:33   #7
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Stort tillykke

Jeg tror ikke, at nogen herinde vil være misundelig på dig og din sejr.

Det er jo en sejr for os alle når det lykkedes for nogen at få sagen igennem.

mange gange tillykke herfra.

annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 14:34   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Fantastisk!! Hvor er det dejligt at høre... ! Tillykke....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 01:33   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
akp hvor er det dog godt nyt tillykke med det og nej misundelse er nok ikke så udbredt her på siden heldigvis
  Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 01:48   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg er misundelig... men det er bestemt ikke med et negativt øje på dig jeg tror vist nærmere jeg er død misundelig på alle der får afklaret deres sag... men igen det er ikke med en torn i øjet på den negative måde, det er nærmere, sådan en

Jeg kan bedst forklare det med en veninde som, grundet helbredsmæssige årsager under graviditet, fast bliver skannet hver måned og ind i mellem bliver det endnu oftere... det er s q da prutte snyd, jeg er dybt misundelig (og jeg indrømmer det gerne) altså jeg er bestemt ikke misundelig over årsagerne til de mange skanninger, men hvor må det være fedt for hende at få lov til helt gratis at følge hende lille spire så tæt, og hvor syntes jeg det er snyd *ss* det ville jeg da også gerne have haft lov til, men altså uden alt det bøvl som har ført til de mange skanninger, dem gider jeg ik lige snakke om, ikke i den sammenhæng (altså jeg snakker da med hende også om årsagerne, bestemt, støtter hvor jeg kan) hummm tror jeg skal stoppe inden jeg bevæger mig ud i noget jegh ikke kan forklare, men håber meningen er fanget *s*

Misundelse behøver ikke være en grim ting Man kan godt være misundelig uden at være det på en negativ måde (jeg kan i hvert fald godt) Det er lidt lige som at kritik ikke behøver være ment som noget negativt.

Så et (positivt) misundeligt tillykke får du altså fra mig af
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge JesperR Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 21-07-2013 13:24
Ophør af sygedagpenge AnneLilly Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 28-12-2012 22:00
Ophør af sygedagpenge AJT Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 19-02-2012 09:39
Sygedagpenge ophør? FightForIt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 29-03-2011 10:15
Ophør af sygedagpenge. Amy Alt det andet 0 28-10-2010 13:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension