K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2017, 20:02   #1
Elin1972
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
Elin1972 er ny på vejen
Fra fleksjob 2 timer til førtidspension

Hej allesammen håber at I kan hjælpe mig.
Jeg er meget syg med forskellige diagnoser og er visiteret til fleksjob 2 timer om ugen.
Har søgt og søgt inden for alt. Har haft 2 virksomhedskonsulenter på, til at finde et job til mig.
Men ak ikke noget job, ingen vil have en fleksjobber 2 timer om ugen.
Jeg resignere og kan ikke klare flere nederlag, samtidig med at min sygdom er ved at tage livet af mig.
Jeg er faktisk så syg, at jeg ikke kan arbejde de 2 timer om ugen i mine dårlige perioder,som desværre er mange..
Så nu vil jeg søge førtidspension..
Jeg er 45 år og kommunen har selv nævnte førtidspension flere gange.
Hvad skal jeg forvente, når jeg nu søger pensionen.
Fra flekjob 2 timer til førtidspension, skal jeg forhåbentlig ikke igennem hele møllen igen?
Nogle erfaringer??
Jeg orker simpelthen ikke mere..
Mvh Elin
Elin1972 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2017, 21:10   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du søger førtidspension efter §17 stk 2 på det foreliggende grundlag...så skal du regne med at du kan risikere at få af vide at du så ikke længere kan få din ledighedsydelse....det har mange før dig fået at vide..

Men her er en afgørelse fra ankestyrelsen som siger at man godt kan beholde sig ledighedsydelse selvom man søger pension....så længe man ikke har eller siger nej tak til et job ja så kan de ikke tage ledighedsydelsen

Afgørelsen er her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=153478

Du skal forvente at de afgøre sagen på det der ligger i sagen...uden at de indhenter nyt...

Så hvis der ikke er dokumentation nok...ja så vil du få et afslag...

Kan man arbejde 2 timer pr uge...eller er målt til dette....ja så skal man nok regne med et afslag...

Det vil kræve at de afprøver dig først og det viser sig at du kan meget mindre..

Ovenstående er ikke for at tage modet fra dig...men mere så du ved hvad du går ind til...

Hvis de snakker om at tage din ledighedsydelse....så skal du vide at de kun kan tage denne ved at de afprøver dig....og finder ud af at du ikke står til rådighed for et fleksjob...men det står i ovenstående afgørelse..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2017, 22:43   #3
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Er din praktiserende læge og evt speciallæger opdaterede på din forværrede tilstand? Er din sagsbehandler? Det vil jo være første skridt hen mod ansøgning om førtidspension.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension