K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2017, 05:03   #1
Jesperjensens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2013
Indlæg: 24
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
Jesperjensens er ny på vejen
Thumbs down Hvem sagde FUCK. (SPEC. LÆGE)

Spec. læge udtalelse:

symptomer.synes.debuteret.i.2011.med.et.forløb,.de r.kunne.give.mistanke.om.blodprop.i.hjernen..Der.e r.dog.ikke.fundet.tegn.til.en.sådan,.og.i.det.efte rfølgende.somatiske.udredningsforløb.hos.blandt.an det.kardiolog,.reumatolog.og.neuromediciner.er.der .ikke.fundet.andre.holdepunkter.for.grundlæggende. somatisk.sygdom.Jj.har.et.symptomkompleks.beståend e.af.en.kombination.af.smerter.svimmelhed,.hovedpi ne.og.ekstrem.træthed.med.behov.for.hyppige.hvilep auser..Ved.den.neuropsykologiske.undersøgelse.fand t.man.påvirkning.af.koncentration.og.opmærksomhed, .men.ingen.tegn.til ........hjerneskade .Ved.den.psykiatriske.speciallægeundersøgelse.2012 .fandt.man,.aT.det.muligvis.drejede.sig.om.en.soma tiseringstilstand
somatiske.udredning.var.på.dette.tidspunkt.ikke.ko nklusiv),.og.man.foreslog.henvisning.til.Klinik.fo r.Liaisonpsykiatri..JJ.har.været.i.en.længerevaren de.virksomhedspraktik.ved.en ........autovirksomhed,.hvor.han.førte.lagerlister .
.Ved.afslutningen.af.praktikken.kunne.JJ.præstere. en.arbejdstid.på.en.time.to.gange.ugentligt,.han.h avde.brug.for.at.hvile.sig.før,.under.og.efter.pra ktikken..JS.har.ifølge.de.foreliggende.sagsakter.f ortsat.et.ønske.om.fleksjob,.trods.at.der.ikke.er. nævneværdig ........rest.af.erhvervsevne.tilbage..JJ.har.været .igennem.et.forløb.ved.smerteklinik..Han.har.forts at.smerter,.der.har.været.uændrede.igennem.de.sene ste.år.

Vedrørende.de.stillede.spørgsmål .Vedrørende.praktikforløbet:.Jeg.vurderer.ud.fra.d et.foreliggende,.at.praktikken.har.været.retvisend e,.grundig.og.langvarig.og.giver.eI.relevant.indtr yk.af.JJ's.funktionsniveau.i.lighed.med.ADL.takson omien.i.hjemmet.

Spørgsmålet.om.hvorvidt.der.er.overensstemmelse.me llem.Jj's.subjektive.klager.og.de.objektive.somati ske.fund:.Jeg.vurderer,.det.ikke.er.muligt.at.besv are.dette.spørgsmål.positivt.på.grund.af.sygdommen s.karakter..Der.er.ikke.fundet.tegn.til.hjerneskad e.eller.tidligere.hjernelæsion,.der.vil.kunne.fork lare.ændringerne.i.JS's funktionsniveau..Der.er.ej.heller.nogen.fysisk.års ag.t.smertelidelsen.og.den.svære.træthed..Symptome r.som.de.beskrevne..kan.optræde,.uden.at.der.er.ob jektive.fund,.der.kan.tillægges.som.årsag,.hvis.ld elsen.har.karakter.af.en.somatiseringstilstand.... J.har.en.svær.somatiseringstilstand,.der.har.medfø rt.et.yderst..begrænset.funktionsniveau.med.en.sto rt.set.ikke-eksisterende.arbejdsevne.Prognosen.med.hensyn.til. .en.positiv.udvikling.i.J's.funktionsniveau.i.en.g rad,.så.det.er.muligt.at.finde.beskæftigelse.udove r.det.yderst.begrænsede.niveau,.der.er.beskrevet.i .oplægget,.er .yderst.ringe.
.Da.der.ikke.er.fundet.en.somatisk.forklaring.på.d et.beskrevne.symptombillede.er.symptomerne.forenel ig.med.diagnosen.Neurasteni,.hvor.der.optræder.stæ rkt.øget.fysisk.og.psykisk.trætbarhed,.muskelsmert er.og.svær.svimmelhed.

..Jeg.har.drøftet.JJ's.problematik.med.Klinik.for. Liaisonpsykiatri,.o.vi.har.aftalt,.at.JJ.kan.henvi ses.af.egen.læge.til.vurdering.der..En.sådan.vurde ring.vil.kunne.foretages.inden.for.1-2.måneder.efter.henvisningstidspunktet.(der.kræver .en.forudgående.samtale.med.J.hosegen.læge),.og.de r.vil.så.efter.den.primære.samtale.blive.tagetstil ling.til,.om.man.kan.tilbyde.JJ.et.behandlingsforl øb..Såfremt.JJ.kan.tilbydes.et.behandlingsforløb.i .Klinik.for.Liaisonpsykiatri,.vil.man.tidligst.kun ne.tage.stilling.effekt.af.behandling.og.prognose. efter.3-6.måneder..Såfremt.man.efter.forsamtale.i.Klinik.f or.Liaisonpsykiatri.ikke.fundet.det.relevant.med.e t.behandlingsforløb.der,.har.jeg.ikke.yderligere.f orslag.til.behandling


KOPI PASTET, SER DESVÆRRE SÅDAN UD!. (endda med kraftig redigering for være mere læseligt).
Vil meget gerne høre jeres fortolkning af ovenstående, for se om jeg har forstået det korrekt!.
På forhånd tak
JJ

Sidst redigeret af Jesperjensens; 21-02-2017 kl. 05:06.
Jesperjensens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2017, 07:56   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
om jeg læser det mener han ikke der findes bevis på du fejler noget fysisk

men han skriver du ikke kan koncetrere dig og der er ingen arbejdes evne.

han syntes d skal have et behandlings forløb på liaisonpsykiatri klinik, eller ved han ikke hvad du skal, han kan ikke se andre muligheder for dig end et ophold hos dem.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2017, 08:02   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Læste ikke det hele pga den meget dårlige læsevenlighed, men skimmede det lidt

Og det jeg umiddelbart får ud af den smule jeg har læst er at de vil have dig på liasion psykiatri som er ren psydovidenskab - her er udgangspunktet at du er indbildsk syg, at alle fysiske sygssomme og skavanker er psykisk opfundne og skal behandles som psykisk sygdom

Prøv at google funktionelle lidelser eller per fink, for flere oplysninger at den tankegang som liasion klinikken arbejder udfra
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2017, 08:07   #4
Jesperjensens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2013
Indlæg: 24
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
Jesperjensens er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
om jeg læser det mener han ikke der findes bevis på du fejler noget fysisk

men han skriver du ikke kan koncetrere dig og der er ingen arbejdes evne.

han syntes d skal have et behandlings forløb på liaisonpsykiatri klinik, eller ved han ikke hvad du skal, han kan ikke se andre muligheder for dig end et ophold hos dem.

Øhh okey.
Dvs det er en direkte henvisning til laision, og ikke hvis min egen læge ser det nødvendigt?. ALLE er jo velkommende hos liaison.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Læste ikke det hele pga den meget dårlige læsevenlighed, men skimmede det lidt

Og det jeg umiddelbart får ud af den smule jeg har læst er at de vil have dig på liasion psykiatri som er ren psydovidenskab - her er udgangspunktet at du er indbildsk syg, at alle fysiske sygssomme og skavanker er psykisk opfundne og skal behandles som psykisk sygdom

Prøv at google funktionelle lidelser eller per fink, for flere oplysninger at den tankegang som liasion klinikken arbejder udfra

Lige præcis, min læge og undertegnet har klar mening om liasion, men det må jo nok vige for de evige kloge. Tak for jeres tilbagemeldinger.
Jesperjensens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2017, 08:14   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jesperjensens Se meddelelser
Øhh okey.
Dvs det er en direkte henvisning til laision, og ikke hvis min egen læge ser det nødvendigt?. ALLE er jo velkommende hos liaison.
Han har ikke lavet en henvisning til laision, men skriver at han har aftalt med dig at du kan henvises af egen læge og hvis de ikke kan hjælpe har han ikke andre forslag til behandling
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2017, 08:43   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Han skriver at der ikke er fundet fysiske forklaringer på tilstanden.
Han anerkender din tilstand. Samt at din erhvervsevne er yderst begrænset.
Han skriver at da der umiddelbart ingen fysiske forklaringer er, vil det være sandsynligt at der er tale om neurosteni/træthedssyndrom, og at Liaison kan hjælpe med at udrede den diagnose.

Umiddelbart ser det ud til at være en ok, gennemarbejdet og positiv vurdering.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2017, 09:25   #7
Jesperjensens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2013
Indlæg: 24
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
Jesperjensens er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Han skriver at der ikke er fundet fysiske forklaringer på tilstanden.
Han anerkender din tilstand. Samt at din erhvervsevne er yderst begrænset.
Han skriver at da der umiddelbart ingen fysiske forklaringer er, vil det være sandsynligt at der er tale om neurosteni/træthedssyndrom, og at Liaison kan hjælpe med at udrede den diagnose.

Umiddelbart ser det ud til at være en ok, gennemarbejdet og positiv vurdering.
Tak for din besvarelse, vil tage alles jeres input til mig.
Dejligt at få det vendt af andre, hvad de læser.
ISÆR når man selv kan overtolke, læse for meget i det!.

TAK.

Sidst redigeret af Jesperjensens; 21-02-2017 kl. 09:30.
Jesperjensens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2017, 10:47   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mit råd til dig...

Kære Jesperjensens

Bliv fremover på een tråd og beskriv din nuværende situation med så mange faktuelle oplysninger, som overhovedet muligt.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Hvad tænker du selv? Hvad ønsker du? Hvad tror du, at du kan?

Er du over eller under 40 år? Hvilken behandling har du modtaget, fysioterapi eller andet? Har du aktindsigt ved alle 100% som du har været i forbindelse med?

Alle betyder alle 100%

Denne din sidste tråd viser at denne ene læge kan ikke finde nogle kliniske fysiske ( somatiske) årsager til din situation. Har ikke flere behandlingstilbud og griber så til Liaison-klinikken, hvor man muligvis finder et psykisk behandlingstilbud.

https://www.psykiatri-regionh.dk/cen...r/default.aspx

Hvor du bemærker ordet "Funktionelle Lidelser" som er et forskningsprojekt som møder stor modstand, fordi godkendte fysiske diagnoser ønskes overført til psykiske behandlingstilbud.

https://www.psykiatri-regionh.dk/cen...-lidelser.aspx

https://www.k10.dk/showthread.php?t=30650

https://www.facebook.com/groups/1541703479436333/

Hvilken mening du skal have omkring dette, skal du selv træffe, efter at du har sat dig ind i tingene.

Kun du ved hvordan du oplever dine fysiske funktions nedsættelser etc.

Men du skal også vide, at i en forsøgsperiode frem til juli 2019 er al tvang i den sociale behandlings forbudt. Men området omkring tvang i behandlingen er omfattende, så også her skal du vide og ikke tro.

https://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

Hvor du kan afvise alle behandlingstilbud, uden at det har konsekvenser for dit forsørgelsesgrundlag, som tidligere kunne fjernes af sagsbehandleren, hvis patienten nægtede:

Psykofarmaka... (lykkepiller etc)

Lumbale operationer..... diskusprolaps.

ETC, Elektrochok.

Tabe sig............ hvis sagsbehandleren , lægekonsulenten mente du var overvægtig.

I dag kan man ikke nægte fysioterapi og samtale med psykolog.

Man afviser aldrig, at ens sag bliver forelagt for Rehabiliteringsteamets "Sundhedskoordinator" men kan afvise, nægte alle behandlingstilbud uden konsekvenser for forsørgelsesgrundlaget og afgørelser vs førtidspension.

Hvis du inderst inde forestiller dig en førtidspension, skal du erkende fakta og erkende, at der findes andre der bliver tvangsbevilget fleksjob ned til 900 sekunder om ugen efter adskillige arbejdsprøvninger, udført i indkøbte hospitalssenge.

https://www.k10.dk/showthread.php?t=30224

Men stol på din egen erfaring og giv aldrig op men søg videre, hvis der findes en somatisk (fysiske) diagnose, som bare ikke er fundet endnu.

Muligvis giver du Liaison-klinikken en mulighed for at DU bliver klogere. Men du skal også vide, at psykiske diagnoser eller formodninger er namnam for de kommunale sagsbehandlere, til altid at finde nye behandlingsmuligheder, så din sag kan trækkes ud.

Håber du kan se fordelen i mine råd, således at der kommer styr på din sag, af DIG..... som skal vide og forstå spillets regler.

Men først og fremmest skal du have overblik i din sag, ellers skyder du med spredehagl, som er tidskrævende.

Hilsen Peter

Til din information:
Jeg har selv været henvist til Liaison-klinikken hvor jeg var een gang.
Jeg gik i 11 år uden en klinisk diagnose trods 56 indlæggelser.
Jeg har haft diagnosen sclerose som senere ikke var korrekt. Det viste sig bare at være en diskusprolaps. HA!
Jeg har kraftig "Tinnitus" i hele højre ansigt som Funktionelle lidelser kan ordne med lidt positiv samtale.
Jeg konstaterer at jeg er opereret adskillige gange i den lumbale del af ryggen, hvor jeg stadig har en diskusprolaps i S1.
Jeg har Dystoni.
Jeg har et stykke titanium liggende i bughulen, som jeg selv opdagede på gamle røngtenbilleder, som er årsagen til mine kraftige spasmer i højre side af kroppen.
Jeg blev opgivet at det etablerede optræningssystem med Metadon behandling siddende i en kørestol i 5 år uden noget liv.
Jeg fandt selv min løsning for at kunne forlade min situation, hjemmesygeplejerske 4 x døgnet og 1/4 ltr Metadon i døgnet.

Alt dette nævnt fordi du må ikke give op. Lyt til lægerne. Naturligvis, men stol på dig selv og vær aktiv i din søgen. Døde fisk flyder med strømmen!

Bilag.

Dine andre tråde:
http://www.k10.dk/search.php?searchid=2245752. hvor jeg nu er at du er under 40 år.

Sidst redigeret af phhmw; 21-02-2017 kl. 11:28.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-02-2017, 11:08   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg ved slet ikke, om dette kan have noget med dine problemer at gøre, men jeg kan læse, at du har nogle komplekse problemer omkring smerter, svimmelhed, hovedpine, træthed, koncentration og opmærksomhed:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jesperjensens Se meddelelser
Jj.har.et.symptomkompleks.bestående.af.en.kombinat ion.af.smerter.svimmelhed,.hovedpine.og.ekstrem.tr æthed.med.behov.for.hyppige.hvilepauser..Ved.den.n europsykologiske.undersøgelse.fandt.man.påvirkning .af.koncentration.og.opmærksomhed,.men.ingen.tegn. til ........hjerneskade
hvis der også havde været beskrevet problemer med fordøjelsen, så havde jeg været lidt mere sikker på hvad dit problem kunne være.

Prøv at læse disse artikler, og se om der er noget der rimer:
http://www.madforlivet.com/viden-og-...n-vagus-nerve/
http://www.madforlivet.com/viden-og-...nerven-stress/
http://www.naturli.dk/artikel/stress...in-vagusnerve/
http://www.feetback.dk/praktisk-info...met/vagus.aspx

Hvis der er noget der rimer, så giv lige en melding, så skal jeg give dig nogle råd om hvordan du kommer videre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2017, 13:04   #10
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Jeg har efter overvejelser nu skiftet læge.
Lægehuset med op til 8 læger ansat har tilsyneladende kun et fokus og det er Term modellen. De siger det ikke direkte, og kun fordi der en dag var en vikarlæge er jeg kommet videre efter 2 års tovtrækkeri med udygtige læger og en sang fra de varme lande om stress og frustration.
Da jeg sidst var til konsultation, og der er fundet fysiske tegn fra både CT scanner og MR, scanner, oplevede jeg en nyuddannet læge, som midt i en sætning spurgte mig: Er du bekymret.
Han undlod totalt at forholde sig til min problematik.
Jeg havde forinden på ,mail spurgt om jeg kunne få en priktest eller blodprøve for at se om jeg er allergisk overfor hund. Det forholdt han sig ikke til.
Han sagde, at han vidiofilmede alle patienter, da han skulle bruge det til noget undervisning.
Jeg har i dag skrevet en mail til ham hvor jeg redegør for min vrede og at jeg anser ham og de øvrige læger for at være i lommen på DR. Fink.
Nu er jeg så bange for, at de andre læger jeg har valgt er i samme liga.

Jeg vil hermed opfordre alle der møder den hastigt voksende virus, som har ramt store dele af lægestanden , at give dem tørt på.
den omtalte praksis er nem at finde, da det er det eneste lægehus i københavn med så mange ansatte. De siger de forsker, og derfor er de der kun få dage om ugen, så ikke alle er der på engang.
Ved ikke om jeg må skrive navnet på praksissen her?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension