K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2017, 20:55   #1
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Anklaget for handling jeg ikke har lavet.

hej

i fredags da jeg forlod min arbejdsplads kl.15 og var hjemme ved 16.tiden.
Da kl var 17.15 blev jeg ringet op af en kollega fra min arbejdsplads og anklaget for at smide 20. åndsvage boller i skraldespanden. ´Hvilket det har jeg ikke gjort. men min kollega siger til mig at jeg er den eneste der har været i køkkenet og det kan kun derfor være mig.

Jeg vil lige gøre opmærksom på at hele min personale gruppe har adgang til køkkenet. Min kollega bliver ved med at fastholde at jeg" har smidt de boller ud.
Vi snakker om en person der er konflikt søgende over for mig.

Hvad synes i jeg skal gøre ?

Sidst redigeret af annech; 19-02-2017 kl. 21:01.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2017, 23:19   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Jeg synes det er helt og aldeles uacceptabelt at din kollega ringer dig op i din fritid , det er ikke i orden .

jeg synes du bør konfrontere denne med det når du møder på arbejde igen. hvis der ikke er forståelse for dette bør du tale med din chef om det, din kollega har i min verden overtrådt alle regler ved at forstyrre dig i din fritid, pga. 20 boller

om du har smidt bollerne ud eller ej, det må I snakke om når du møder igen, det vælter verden vel ikke af, det må din kollega forstå.

held og lykke, håber ikke det har ødelagt din weekend.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2017, 23:25   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Fortæl at hun skal ringe til politiet istedet.. så kan de komme og tage fingeraftryk på bollerne... *S*

Aj seriøst, så vil det jo være påstand mod påstand når rummet ikke er aflåst, er der ingen beviser medmindre det er videoovervåget.

Det kan du jo så foreslå at det bliver fremadrettet, så man kan frikendes for den slags grundløse anklager.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2017, 23:33   #4
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Jeg synes det er helt og aldeles uacceptabelt at din kollega ringer dig op i din fritid , det er ikke i orden .

jeg synes du bør konfrontere denne med det når du møder på arbejde igen. hvis der ikke er forståelse for dette bør du tale med din chef om det, din kollega har i min verden overtrådt alle regler ved at forstyrre dig i din fritid, pga. 20 boller

om du har smidt bollerne ud eller ej, det må I snakke om når du møder igen, det vælter verden vel ikke af, det må din kollega forstå.

held og lykke, håber ikke det har ødelagt din weekend.

vh sortepigen
Faktisk jo. jeg døjer meget med angst og for mig vil der jo altid være kommet et stort tillidsbrud. hvad bliver jo så det næste.

jeg tør jo ikke gå alene i køkkenet nu,for tænk nu hvis der endnu engang er noget de ikke kan finde. sige at jeg har stjålet af kassen. Får jeg så skyld for tyveri ??
jeg er der hvor jeg rent faktisk har angst for at komme på arbejde i morgen for jeg ved jo ikkehvor meget hende min kollega har sladret rundt.
kun at hun er utrolig god til at sladre. plus at de holder møder i huset hvor jeg er alene i køkkenet. ( jeg er ansat til at være i køkkenet. )
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2017, 02:25   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis det overhovedet er muligt så bør du gå til din chef og fortælle at det er aldeles uacceptabelt at du bliver ringet op i din fritid og bliver beskyldt for ting du ikke har gjort.

Lader du bare tingene stå...ja så risikere du jo at det bliver ved...

Har du ikke en i din nærhed...familie....mentor...ja lige meget hvem...som kan hjælpe dig med at gå til chefen...og få dette stoppet..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2017, 13:48   #6
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jeg håber Annech at du vil fortælle os hvordan din dag gik.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2017, 21:06   #7
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
jeg håber Annech at du vil fortælle os hvordan din dag gik.

vh sortepigen
Hej med jer

Så kom jeg igennem min arbejdsdag. i dag Kl.8.45 ringede jeg til mit arbejde da jeg vidste at min ene leder skulle komme kl.8.30
Jeg fik så fat i hende og sagde at jeg gerne lige ville ind og snakke med hende så snart jeg kom på arbejde,hvis hun havde tid. Så da jeg kom ind af døren og lagt min jakke i garderoben til kl.9.15 kaldte hun mig ind på kontoret så vi kunne snakke og få vendt episoden. plus at dette her føltes lidt som et psygisk overgreb på mig da jeg jo ikke kunne gå på en arbejdsplads som denne,hvis man betvivlede min tillid. ( og der bakkede min leder mig også op i forhold til at jeg ikke skulle være nervøs på dette punkt. Og at hun nok skulle sørge for at jeg ikke skulle komme på arbejde og være nervøs på om de kunne stole på mig,da hun og min anden leder godt vidste jeg tog mit job alvorligt. og også var meget ops. på at jeg gik meget op i at tingene var i orden. hun siger så til mig ( utroligt nok )
at hun godt vidste at hende min kollega der havde skabt denne situationen, der havde ringet til mig godt kunne være ret skarp i munden engang imellem. Jeg ser så efterfølgende at hun bliver kaldt ind på kontoret af min leder ( hvad der så er talt om ved jeg ikke. )
Men vi bliver så begge efterfølgende kaldt ind på samme tid for at snakke om denne situation. Og så kom det så efterfølgende frem at andre af mine ledere rent faktisk"... havde sagt til mine kollegaer at de havde bedt mig om at tømme køleskabet hver" Mandag morgen som noget af det første jeg skulle gøre når jeg mødte ind på arbejdet.
Og at nu skulle"... de altså huske"..... at det hus vi arbejdede i havde mange børn med særlige behov og ikke altid vidste hvad de måtte smide ud.

Og så ellers at vi måtte have det op at vende på personalemøde hvad vi skulle gøre så vi ikke havnede i andre situationer vedr. mad fra køleskabet.

Men min kollega er sgu godt klar over at det ikke var en smart handling hun havde lavet. Og var da også allerede i gang med at sladre om episoden efterfølgende til mine kollegaer.

Mvh. Anne-christine.

Sidst redigeret af annech; 20-02-2017 kl. 21:16.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2017, 22:02   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Men helt fint at du fik snakket med din leder og at hun er "på din side"

Det må da give lidt ro...plus at nu ved hun at den omtalte medarbejder er på den måde....så skulle det ske senere igen...ja så bliver det endnu nemmere når du kontakter din leder
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2017, 22:36   #9
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hvor er det godt at høre at du fik talt med din leder om det, så episoden kan komme ud af verden. og hvor er det godt at høre at din leder lader til at være et rigtigt fornuftigt menneske, og som bakker dig op i at det absolut ikke var i orden det du blev udsat for.

ønsker dig held og lykke med dit arbejde, forhåbentlig er det kun den ene kollega som ikke kan spillereglerne for god etik og moral, og denne må ikke få lov at ødelægge din arbejdsglæde
mange venlige hilsner
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2017, 07:51   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Forsøg at lade det gå ind af det ene øre og ud af det andet, at hun nu sladre om det. Det gør hun kun fordi hun godt ved at hun har gjort i nælderne i både selve episoden og overfor lederne og forsøger nu ikke at tabe ansigt overfor kollegaerne.

Tilgengæld vil kollegaerne (efter min erfaring) nok høre på hende, men ikke støtte hende, specielt når de oplever hvad ledernes holdning er og når de begynder at tænke efter om de selv gider have hende ringende hjem til dem. Så de lytter men lader det gå ind af det ene øre og ud af det andet.

Hun forsøger nu at redde ansigtet efter en ydmygende oplevelse og hun har opdaget at hun ikke kan tryne dig - en nyttig, men ubehagelig oplevelse for jer begge

Knus herfra
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension