K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2017, 07:18   #1
Essaon
Profil inaktiv pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2017
Indlæg: 26
Styrke: 8
Essaon er ny på vejen
Søge erstarning efter mishandling af jobcenteret

Lang historie gjort kort.. jeg har aspergers og jeg har været i systemet i 10 år... de sidste par år er jobcenteret begyndt at presse mig til beskæftigelse som har gjort mig syg og stresset... igennem to år har jobcenteret adskillige gange taget mine penge med sanktioner, presset mig til arbejde og overset lægelige udtalelser... det har gjort mig syg og stresset og jeg har fået panikangst som konsekvens af det umenneskelige pres som jobcenteret har udsat mig for... idag er jeg blevet så syg at jeg næsten ikke kan gå udenfor min dør... jeg vil gerne vide om nogle har erfaring med at søge erstarning i så voldsomme sager...?
Essaon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 08:34   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal sørge for at have din læge ind over. Hvis du ikke allerede går i psykiatrien, vil det måske være en god ide med henvisning dertil.

Det handler nemlig i høj grad om dokumentation.

Hvis du skal søge erstatning, skal du kunne dokumentere i retten at det er kommunens skyld, at dit helbred er blevet forværret.

De må heller ikke sanktionere dig, hvis du har en lægeudtalelse der siger at du f.eks ikke er i stand til at klare det pres et personligt fremmøde vil være, så skal de finde en anden måde.

Under alle omstændigheder er det en god ting at have en fast kontakt til lægerne, så kommunen vil kunne indhente relevante udtalelser - det er også lægerne der kan tage hånd om dig hvis kommunen presser dig for meget.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 09:55   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du skal sørge for at have din læge ind over. Hvis du ikke allerede går i psykiatrien, vil det måske være en god ide med henvisning dertil.

Det handler nemlig i høj grad om dokumentation.

Hvis du skal søge erstatning, skal du kunne dokumentere i retten at det er kommunens skyld, at dit helbred er blevet forværret.

De må heller ikke sanktionere dig, hvis du har en lægeudtalelse der siger at du f.eks ikke er i stand til at klare det pres et personligt fremmøde vil være, så skal de finde en anden måde.

Under alle omstændigheder er det en god ting at have en fast kontakt til lægerne, så kommunen vil kunne indhente relevante udtalelser - det er også lægerne der kan tage hånd om dig hvis kommunen presser dig for meget.
Fuldstændig korrekt.

Også selvom du tænker, at din læge allerede kender dine problemer, og ikke kan gøre noget ved det.

Fordi det handler om dokumentation.

Hver gang du er i kontakt med din læge noterer han det i din journal. Og når/hvis kommunen beder lægen om en statusattest (som ikke kræver at lægen ser dig), så kigger lægen i din journal, og skriver statusattesten ud fra hvad der står i din journal.
D.v.s. at hvis lægen kun ser dig meget sjældent, så ved lægen ikke, at du har fået det værre, og så kommer det ikke med i statusattesten.
Hvis du derimod har været hos lægen, eller talt i telefon med ham, med jævne mellemrum, og har fortalt hvordan du har det, så kommer det med i statusattesten.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 11:56   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nu hvor du har aspergers, tænker jeg om der måske er noget støtte/hjælp at hente i autismeforeningen?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 19:25   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Essaon Se meddelelser
Lang historie gjort kort.. jeg har aspergers og jeg har været i systemet i 10 år... de sidste par år er jobcenteret begyndt at presse mig til beskæftigelse som har gjort mig syg og stresset... igennem to år har jobcenteret adskillige gange taget mine penge med sanktioner, presset mig til arbejde og overset lægelige udtalelser... det har gjort mig syg og stresset og jeg har fået panikangst som konsekvens af det umenneskelige pres som jobcenteret har udsat mig for... idag er jeg blevet så syg at jeg næsten ikke kan gå udenfor min dør... jeg vil gerne vide om nogle har erfaring med at søge erstarning i så voldsomme sager...?
Der vil være tale om et civilt søgsmål, anlagt af dig og med den risiko der er for at tabe, hvormed du vil komme til at betale hele sagens omkostninger.

Bevisbyrden vil udelukkende ligge hos dig, og hvem kan stille garanti for at der ikke var kommet forværring i din sygdom alligevel ???

Du er ikke den eneste der er behandlet hårdt af kommunen, der er rigtig mange !
Personligt havde jeg efter kontakt med kommunen så kraftig forværring at jeg var indlagt på hospital i 7 måneder.

Hvis jeg var dig ville jeg glemme den tanke og se at bruge energien på at komme videre.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2017, 19:29   #6
Essaon
Profil inaktiv pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2017
Indlæg: 26
Styrke: 8
Essaon er ny på vejen
Chikane fra jobcenteret

Jeg har aspergers og jeg har søgt om førtidspension efter jeg har været i systemet i 10 år... jobcenteret er begyndt de sidste 3 år at indkalde mig til rigtig mange jobsamtaler... det har gjort mig syg med stress og panikangst... jobcenteret fortsætter med at spamme min eboks med jobsamtaler... og straffer mig med sanktioner fordi jeg er for syg til at møde op... jeg er pt. så syg at jeg stort set ikke kan gå udenfor huset... min læge har skrevet til dem at det er urealistisk at få mig i arbejde og jeg har brug for fred men jobcenteret er ligeglade og spammer min eboks og straffer mig med santkioner...

Sidst redigeret af Essaon; 03-02-2017 kl. 19:47.
Essaon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2017, 19:34   #7
Essaon
Profil inaktiv pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2017
Indlæg: 26
Styrke: 8
Essaon er ny på vejen
jeg har snakket med min læge som sagde at min panikangst er udviklet p.g.a langtidsvarende stress i forbindelse med forløbet med jobcenteret... jeg havde det ganske udmærket før jobcenteret begyndte at stresse mig og gøre mig syg...
Essaon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2017, 20:47   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Essaon Se meddelelser
jeg har snakket med min læge som sagde at min panikangst er udviklet p.g.a langtidsvarende stress i forbindelse med forløbet med jobcenteret... jeg havde det ganske udmærket før jobcenteret begyndte at stresse mig og gøre mig syg...
Det er ikke nok at din læge siger det til dig, han skal være parat til at skrive en skriftlig erklæring om at det skyldes kommunen og ikke andre ting, samt være parat til at vidne om det i retten. Så du kan starte med at spørge ham, om han er parat til det, eller om han ikke vil kunne udtale sig så eksakt om det alligevel.

Udover det økonomiske aspekt i forhold til omkostningerne til en retssag, så er den også yderst opslidende. Kommune vil påstå at de ikke har presset dig ud over hvad der er rimeligt, og sige at forværringen også kan skyldes at du har gået i lang tid uden at være endeligt afklaret, men at det ikke har været muligt. Så det er en hård omgang at skulle igennem. Og din økonomi vil blive yderligere belastet af retssagen, medmindre du kan finde en advokat der tror så meget på det, at han vil gøre det for en procentdel af en evt. erstatning. Men det er nok svært, når det er så svær en sag at vinde. Men der sker naturligvis ikke noget ved at prøve at ringe rundt og spørge.
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 03-02-2017 kl. 20:51.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2017, 18:01   #9
Essaon
Profil inaktiv pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2017
Indlæg: 26
Styrke: 8
Essaon er ny på vejen
Jeg kan prøve at snakke med min læge om han vil det.. min læge startede med at sende en skriftlig advarsel til jobcenteret hvor der stod at de ikke måtte presse mig... men jobcenteret blev ved og var ligeglade med min læges advarsel.. jeg skrev også mange klager til jobcenteret.. så de kan ikke hævde at de ikke var blevet advaret både af mig og min læge... jeg kan desværre ikke ringe rundt p.g.a min angst
Essaon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2017, 23:14   #10
Essaon
Profil inaktiv pga inaktiv mailadresse. Kontakt Web
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2017
Indlæg: 26
Styrke: 8
Essaon er ny på vejen
Så er jobcenteret tilsyneladende sindsyge nok til at true mig med sanktioner og de spammer fortsat min eboks med krav om arbejde og uddannelse... Jobcenteret ved udmærket at jeg ikke har nogen arbejdsevne og det har de vidst de sidste 11 år... Jeg havde for noget tid siden en sag med jobcenteret hvor de sanktionede mig 3-4 gange og sendte omkring 20 jobsamtaler... og det eneste som jeg fik ud af det var at jeg blev syg... og jobcenteret er så tilsyneladende gået igang igen... det ser ud som om de er fuldstændigt ligeglade med lægelige advarsler og min diagnose er de også ligeglade med... findes der en lovgivning som sikrer helt basale rettigheder for syge mennesker uden arbejdsevne? Jeg tænker at hvis jobcenteret må smide min læges udtalelser og mine diagnoser i skraldespanden hvad gør man så?
Essaon er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension