K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2017, 01:57   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Sat af på et sidespor

Jeg fik at vide, at jeg ikke behøvede at se på Jobnet, for jeg er sygemeldt.
Så gik jeg alligevel ind og kiggede.
Jobs, der passer mig er der selvfølgelig ikke - men under møder er anført adskillige møder. Tilstedeværende: Sagsbehandleren selv!
"Ny mentor", står der. Det har jeg heller ikke hørt om.
Hende, jeg har nu er sat til 3 timer ugtl. Vi ses en gang om måneden
Hun har været med til en ansættelsessamtale et sted, hor jeg kom i praktik "med job for øje" - indtil jeg lige havde ordnet nogle bunker papir - og så farvel.
Nu føler alle, at de har gjort deres.

Jeg bliver ikke informeret om noget. Min sagsbehandler vil ikke tale med mig - men det er også lige meget, da han lyver så stærkt som en hest kan rende.
Hvad han ikke har bundet mig på ærmet....og jeg konfronterer ham med det hver gang, så jeg er nok hans skræk.

Jeg føler det hele meget håbløst. Nogle siger: "Jamen, du kan søge pension om små 2 år kan du ikke bare....?"
Det burde jeg måske kunne, men det kan jeg ikke, for jeg er behandlet sådan alle år i systemet.

Desuden foreligger der ingen speciallægeerkæring på mig....kun en ulovlig en fra Day Poulsen, som jeg selv protesterede så voldsomt over, at jeg fik lov til at komme hos en anden- men han blev kun bedt om status.
Nogle år efter fik jeg min AS diagnose.
Den specialægeerklæring, der muligvis ligger et sted er altså ugyldig og forkert - og det er den, kommunen har brugt.

Jeg har lyst til: At bede om en anden sagsbehandler, samt en anden erklæring - men jeg er efterhånden bange for konsekvenserne ligegyldigt, hvad jeg vil gøre.

Jeg forestiller mig, at jeg ikke er den eneste, der er blevet behandlet sådan og trods tidsperspektivet har jeg den stærkeste trang til at lade min sag gå om.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2017, 11:50   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Mukke

Nogle skal meget uretfærdigt tage mod mere "bull shit" end andre uden egen skyld i dette. Ligeledes er nogle også pr. automatik ikke vellidte i nogen former for systemer, som har "rigiditet" som første punkt på dagsordenen. Det er ingen trøst, men godt at vide, når andre omkr. én ikke forstår, hvorfor man netop selv ofte render panden mod en mur i netop disse systemer.

Som du sikkert ved, kræver det at være i systemet mange kræfter, og alle har sine grænser, og kun du selv ved, om hvorvidt du pt. el. på sigt kan kæmpe kampen til ende.

Jeg svarer kun ud fra denne tråd. Har pt. desværre ikke overskud til at læse dine tidl. tråde, som måske kan fortælle noget mere omkr. din sag og sygdom.

Ang. skift af sagsbehandler burde du have rimeligt kort på hånden til en sådan skift, da du jo også har ting på skrift, som du ikke er informeret om. Hvis du beslutter dig for et skift, ville jeg bede jobcenterchefen på baggrund af din sag mange år, en udd. socialrådgiver med årelang erfaring, således at der kan kommer noget frugtbart ud af mål og samarbejde. (sidste sætning er for at spille med på Jobcentrets egne præmis, dvs. strøgen med håret for at opnå en forhåbentlig bedre udd. SB med orden i faglighed og forståelse af ordet samarbejde).

Ang. spec.lægeerklæringer: har du jo også her ganske rigtigt fat i noget væsentlig, men noget der virkelig er op ad bakke, hvad Jobcenter angår. Tror personligt, det bliver en svær opgave, medmindre du skulle være så heldig, at få en ny super socialrådgiver, der virkelig vil rydde op i din sag og på den på ret køl. Der var tidl. i Jobcentre netop ansatte med en speciel profil (mangle gang ansat til at få pukler af vejen, men fagligt stærke) nogle af disse har et ansættelsesforhold, der gør dem mindre afhængige og mere autonome i forhold til Jobcentret. Èn sådan kan du måske få en ny spec.lægeerklæring ud af afhængig af hvor gamle de andre er.

Ellers ville jeg gå til prak. læge og få så megen dokumentation her, selvom det jo selvfølgelig ikke er en "klassik" større spec.lægeerklæring som Jobcenter kan foranledige. Så kunne det være de små sten (dvs. flere mindre spec.lægeudtalelser, som sammen giver et bedre billede) til siden at løfte sagen for en spec.lægeerklæring via Jobcenter.

Dette kræver dog en del arbejde fra dig, idet du skal være rimelig sikker på ordentlige spec.læger (og en god prak. læge, som forstår problematikken omkr. dokumentation og Jobcenter), som er fagligt stærke, gerne anerkendte indenfor deres felt. Og nogle som normalt ikke udfører spec.lægeerklæringer for kommunen en masse, som f.eks. H.D. Poulsen. Dette kræver en del reseahcarbejde fra én selv, mange gange kan den prak. læge ikke engang hjælpe pga. mange af dem bevidstløs henviser til samme spec.læger, som de altid har gjort uanset patienternes feed back elo. egen undren over udkommet.

I forhold til dette er du også oppe imod de "gamle" spec.lægeerklæringer, som vi desværre ofte har oplevet, at kommunen kan vælge at hænge sig i. Ligesom at man kan få en fornemmelse af, at når først der foreligger nogle helt hen i vejret spec.lægeerklæringer af en vis mængde, så skal der dobbelt op af ordentlige før de matcher el. "overruler" de tidl. Det er derfor det er så vigtigt fra start af:

at man får fagligt ordentlige lægeerklæringer og stadig får disse, hvilket jo desværre er svært i Jobcenterregi efter min mening. Specielt, hvis ens sag er gammel og uordentlig pga. tidl. skalten og valten, og ikke mindst manglende god styring og afklaring.

Hvis du begiver dig ud på specielt lægeerklæringerne (tror ikke én er nok medmindre de øvrige er forældet (du omtaler én, hvor gammel er den?) og du får en super socialrådgiver), så er det vigtigt du har min én person i dit "ringhjørne" til opmuntring, sparring el. når det bliver for meget op ad bakke til at tale med.

Hvad angår H. D. Poulsen spec.lægeerklæring må du også her opveje, om den status fra anden kan opveje HDPs erklæring. Ligesom det jo er centralt, at få indføjet, at der kan endnu engang kan sættes tvivl om HDPs lægeerklæringer på baggrund af hans seneste 3 oplyste (ligger flere) i Disciplinærnævnet/Patientombuddet, hvor han får en kraftig reprimande i netop hans evner ud i lægeerklæringer og dermed korrekte diagnoser.

Og så selvfølgelig en ordentlig én på din AS diagnose el. som min. en fyldig udtalelse til din prak. læge omkr. denne sygdom og din arbejdsevne. Dette handler om hvordan din prak. læge henviser og udbeder sig, også her skal man mange gange hjælpe prak.læger, idet de ofte kun skriver meget lidt i henvisningerne, hvorfor udbytte så bliver ringe.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2017, 19:55   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hej Gunvor
Du har ret. Der er ingen i min familie eller omgangskreds, der fatter en brik - og navnlig ikke, hvorfor jeg ikke er gået helt bananas.
Det skyldes nok mest forsinkede reaktioner og frygtagtig trang til at agere høfligt.

Jeg har lige haft besøg af mentor, som kom med den gode nyhed, at jeg får en anden sagsbehandler.
Så håber jeg, at det netop bliver en god en med lang erfaring - i sagsbehandling.

Før rehab så min læge på sagen og sagde: "Tak for kaffe! Du har taget den hårde tur".
Hans erklæring var kort, men meget bestemt - hvilket man iøvrigt så stort på.

28/2 tager jeg og min mentor sammen til lægen på hendes foranledning.
Hun vil hjælpe mig til en behandling, der kunne hjælpe mig til at tackle min historie uden at gå i spåner igen og igen.
Det er lettere at fortælle, når der er en med.

Vi har kig på et godt udredningscenter i Glostrup - gode til kvinder.
Jeg har nye papirer på min ryg. Hvis jeg også har et på den ADHD, jeg sandsynligvis også har, er der måske nye boller på suppen.

Min sag rummer mange små speciallæge- epikriser, - helt fra ´93, men det rørte dem heller ikke.

Spec.lægeerklæring via Jobcenter.... hvad er det?

Nå, men min læge er ihvertfald meget åben og på min side.

Jo, jeg har måttet rydde op i gamle fejlagtige udtalelser - navnlig fra HDP, men jeg tror, det er overstået.

HPDs erklæring hænger der desværre - men jeg fik jo lov til at komme hos en anden, hvis ord alligevel har mere vægt. Jeg har mit protestbrev liggende - og det er indføjet i sagsmaterialet.

En jurist sagde, at min sag aldrig blev gennemgået, fordi ingen nogensinde havde holdt orden i den. Materialet var huge og uden styring. Det er sådan, man strander i systemet.
Hun fik så kogt den ned til det brugbare, så jeg kunne komme videre.

Nu er jeg spændt på, hvad der sker.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2017, 23:44   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Ellers ville jeg gå til prak. læge og få så megen dokumentation her, selvom det jo selvfølgelig ikke er en "klassik" større spec.lægeerklæring som Jobcenter kan foranledige. Så kunne det være de små sten (dvs. flere mindre spec.lægeudtalelser, som sammen giver et bedre billede) til siden at løfte sagen for en spec.lægeerklæring via Jobcenter.
Jeg har flere speciallægeerklæringer (fra reumatologer), nogen er bestilt af egen læge og andre er bestilt af kommunen. Der er lidt forskel på udformningen af dem, men dem der er bestilt af egene læge er lige så fyldestgørende som dem, der er bestilt af kommunen.

Så medmindre noget er ændret de senere år, og som jeg derfor er uvidende om, så mener jeg ikke det gør nogen forskel hvem der bestiller den, hvad indholdet angår.

Da det gik op for min læge, at mine ryg-problemer ikke ville forsvinde af sig selv sendte han mig til 2 forskellige reumatologer, så jeg var rustet til mødet med kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2017, 00:51   #5
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Jeg fik at vide, at jeg ikke behøvede at se på Jobnet, for jeg er sygemeldt.
Så gik jeg alligevel ind og kiggede.
Jobs, der passer mig er der selvfølgelig ikke - men under møder er anført adskillige møder. Tilstedeværende: Sagsbehandleren selv!
"Ny mentor", står der. Det har jeg heller ikke hørt om.
Hende, jeg har nu er sat til 3 timer ugtl. Vi ses en gang om måneden
Hun har været med til en ansættelsessamtale et sted, hor jeg kom i praktik "med job for øje" - indtil jeg lige havde ordnet nogle bunker papir - og så farvel.
Nu føler alle, at de har gjort deres.

Jeg bliver ikke informeret om noget. Min sagsbehandler vil ikke tale med mig - men det er også lige meget, da han lyver så stærkt som en hest kan rende.
Hvad han ikke har bundet mig på ærmet....og jeg konfronterer ham med det hver gang, så jeg er nok hans skræk.

Jeg føler det hele meget håbløst. Nogle siger: "Jamen, du kan søge pension om små 2 år kan du ikke bare....?"
Det burde jeg måske kunne, men det kan jeg ikke, for jeg er behandlet sådan alle år i systemet.

Desuden foreligger der ingen speciallægeerkæring på mig....kun en ulovlig en fra Day Poulsen, som jeg selv protesterede så voldsomt over, at jeg fik lov til at komme hos en anden- men han blev kun bedt om status.
Nogle år efter fik jeg min AS diagnose.
Den specialægeerklæring, der muligvis ligger et sted er altså ugyldig og forkert - og det er den, kommunen har brugt.

Jeg har lyst til: At bede om en anden sagsbehandler, samt en anden erklæring - men jeg er efterhånden bange for konsekvenserne ligegyldigt, hvad jeg vil gøre.

Jeg forestiller mig, at jeg ikke er den eneste, der er blevet behandlet sådan og trods tidsperspektivet har jeg den stærkeste trang til at lade min sag gå om.
hej.
Da du fik tilkendt ret til flekesjob fik du vel en ny SB?

Ak, ja jeg tror ikke SB kender lovgivningen, fordi det jo ikke burde være i orden at sende en erklæring, som jobcentret selv har anerkendt ikke er ok.

HDP, må vel efterhånden være blacklistet selv i jobcentret!

Kan du ikke skrive hvad det er SB har løjet om?

Du er heldig at du har en god læge, og du nu får en ny SB.

Jeg har selv haft en mærkværdig en af slagsen, og fik blot oplyst at jeg kunne klage, men som vi alle ved ændrer det jo ikke på det der allerede er skrevet og sagt.

Håber alt for dig.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2017, 11:29   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Flyttet. Jeg har send svaret til dig, Vasen, fordi jeg ved, at indlægget havner på internettet. Måske sidder det der allerede, selvom jeg har slettet det.

Sidst redigeret af mukke; 23-02-2017 kl. 11:48.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2017, 11:56   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
de kan ikke fjerne hdp men kan tilføje en anden, man kan ikke fjerne i en papir kun tilføje, kender en der fik skrevet at hun var en mand, det kunne heller ikke fjerne kunne tilføjes der var en fejl, når ens sb har skrevet noget ind, bliver det der.

hvilket i sig selv jo er en sygt system, i min mands papir står der han kløver træ, elv om han har fået skrevet det flere gange,at det er sønnen, spøger de ham stadig om det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2017, 12:55   #8
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, det er meget rigidt, - menmen - HDP´s udtalelse er ulovlig og har ingen praktisk betydning længere.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension