K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2009, 23:37   #31
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nu kan jeg se, du har ændret dit indlæg, efter jeg skrev til dig ovenfor.

Har du det oprindelige brev? Og var det fra januar?

Og HVOR har du fundet de ting, du har lagt på om betingelserne?

Kan du lægge et link, for jeg har fundet noget helt andet på retsinformation, og der står INTET, der bare minder om ovenstående.

Måske det er din kommunes EGEN "fortolkning".

Men se her, hvorfor jeg tror, du STADIG kan nå at få dine penge... evt. til den første eller senere.

For det første skal du jo IKKE søge tilskuddet igen. Du skal blot BEKRÆFTE, at du fortsat er enlig.

Der står ikke, at du ikke kan få dine penge, hvis du blot inden een måned efter den 1. i det kvartal, hvor pengene skal udbetales, bekræfter, at du fortsat er berettiget til pengene.

Se her:

Citat:
§ 22 a. Kommunalbestyrelsen udsender en gang årligt en anmodning om skriftlig bekræftelse fra modtageren af ordinært og ekstra børnetilskud, jf. § 2, nr. 1-3, og § 3, af modtagerens fortsatte status som enlig forsørger.

Har kommunen ikke modtaget bekræftelsen senest en måned fra anmodningen, ophører udbetalingen af børnetilskud, jf. § 2, nr. 1-3, og § 3, fra det følgende kvartal. Udbetalingen genoptages med virkning fra kvartalet efter, at bekræftelsen er modtaget.
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=121423

Som jeg læser det, så skulle du senest have bekræftet din status som enlig den 31. marts 2009, som også er sidste frist for ansøgning af tilskud for april kvartal.

Du har så een måned til at reagere, så det er da forsøget værd.

Du kan jo skrive følgende i klagen, men med dine egne ord...

"Da jeg ikke har modtaget anmodning om bekræftelse af, at jeg fortsat er enlig, så kan jeg i §22a se, at jeg har een måneds frist til at få bekræftet dette. D.d. er der kun gået 3 uger.

Og jeg kan bekræfte, at jeg fortsat er enlig.

Jeg beder derfor om, at mine penge snarest muligt indsættes på min nem-konto.

Og så vil jeg gerne have aktindsigt i hele sagen, især hvilke datoer, der er afsendt henholdsvis almindeligt brev med anmodning SAMT det anbefalede brev, som jeg aldrig har modtaget."

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 18-04-2009 kl. 23:42.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 23:56   #32
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Og denne her er også interessant.

Din kommune må IKKE stoppe udbetalingen, da du fortsat er enlig.

Citat:
Kommunens afgørelse om ophør af udbetaling af børnetilskud meddelt ved brev fredag den 30. marts var ikke fremsendt tidligt nok til, at modtageren kunne nå at reagere og indrette sig på den nye situation inden april kvartals begyndelse.


Modtageren, der ikke havde svaret på kommunens anmodninger om hans fortsatte status som enlig, var derfor berettiget til ordinært og ekstra børnetilskud, medmindre han ved kvartalets begyndelse ikke opfyldte de øvrige betingelser for at modtage børnetilskud.*)
Prøv at læse det hele her:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=121883

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 00:18   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Zuza, pruttenQ34 skriver at hun modtog brevet engang i Januar og skulle returnere det senest 6 Marts, men at hun først fik afleveret det 1 April......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 00:26   #34
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tak, Helenekr...

Citat:
Oprindeligt indsendt af pruttenQ34 Se meddelelser
håber da ved gud ikke det kun er i nogen komuner de gør dette trisks????
jeg har virkelig haft meget om ørene og har lige fået min udeboende datter hjem igen og det er en meget svær start med en teenager hjemme hvis jeg ingen penge har ....
jeg har lige siddet skrevet en mail til borgmesteren,men tvivler på han høre mig....og har bedt om et skriftligt afslag på hvorfor jeg ikke kan få mine penge....derefter anker jeg det simpelthen syntes det sygt komunen skal sidde tjene penge på enlige der ikke få afl dette parpir..
jeg har fået dette brev i januar og det skulle være afl d 6 marts men jeg fik først afl det 1 april...4500 er mange penge for mig og jeg har været helt nede over det.....'kan man skrive til komunal bestyrelsen?? for jeg går hele vejen
Du skal klage over det og henvise til den afgørelse, der ligger fra ankestyrelsen.

Du skulle have haft endnu et brev laang tid før den 31, marts om standsning af dine penge med partshøring osv... og så havde du jo også kunnet nå at søge børnetilskud igen FØR den 31. marts.

Så jeg tror, du kan sove trygt og roligt igen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 09:12   #35
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Tak, Helenekr...



Du skal klage over det og henvise til den afgørelse, der ligger fra ankestyrelsen.

Du skulle have haft endnu et brev laang tid før den 31, marts om standsning af dine penge med partshøring osv... og så havde du jo også kunnet nå at søge børnetilskud igen FØR den 31. marts.

Så jeg tror, du kan sove trygt og roligt igen.

hejsa zuza jeg er lidt i tvivl efter have læst dette også og aligevel hvis komunen først har sendt anmodning igen i marts kan det være jeg har ret til dem aligevel..komunen må kunne dokumentere hvornår de har sendt den sidste anmodning da den fra januar er bortkommet

:Børnetilskud - enlig forsørger - skriftlig bekræftelse på fortsat status som enlig forsørger - anbefalet brev
Afgørelse truffet af: Ankestyrelsen

J.nr. 3700024-05

Afgørelsesdato: 28-09-2005

SM uds. dato: 01-11-2005

Meddelelsesnr.: SM B-9-05

Lov
lov om børnetilskud og forskudsvis udbetaling af børnebidrag - lovbekendtgørelse. nr. 909 af 3. september 2004 - § 22 a

Resumé
Retten til børnetilskud som enlig forsørger i april kvartal 2004 bortfaldt, da kvinden ikke rettidigt havde fremsendt den skriftlige bekræftelse på, at hun fortsat var enlig forsørger.

Ankestyrelsen fandt det godtgjort, at hun havde modtaget anmodning om at underskrive den skriftlige bekræftelse fremsendt ved almindelig brev, og at hun telefonisk den 23. februar havde aftalt med kommunen, at hun ville komme op til kommunen samme dag og underskrive en bekræftelse, da den tidligere fremsendte var bortkommet.

Ankestyrelsen henstillede til kommunen at sikre, at udsendelse af den skriftlige bekræftelse på fortsat status som enlig forsørger skete ved anbefalet brev.

Til toppen af siden


Sagsfremstilling
Kommunen traf afgørelse om, at retten til børnetilskud som enlig forsørger i april kvartal 2004 bortfaldt, da kvinden ikke rettidigt havde fremsendt bekræftelse om fortsat status som enlig forsørger.
Det sociale nævn tiltrådte kommunens afgørelse om afslag på børnetilskud i april kvartal 2004.
Nævnet begrundede afgørelsen med, at kommunen primo januar havde sendt en anmodning om bekræftelse af status som enlig forsørger, og at modtagelsen heraf blev bekræftet af kvinden selv i telefonsamtale med kommunen den 23. februar 2004.
Kvinden klagede over nævnets afgørelse.
I klagen var det bl.a. anført, at kvinden hele tiden havde fastholdt, at hun hverken kunne be- eller afkræfte påstanden om, at hun under en samtale med kommunen den 23. februar 2004 skulle være kommet i tanke om erklæringen, idet hun som tidligere nævnt, mange gange - og som også var lægeligt dokumenteret - havde meget dårlig hukommelse. Kvinden satte spørgsmål ved, om hun som hævdet af kommunen, havde fået et anbefalet brev. Hun havde endvidere anført, at det nu var blevet dokumenteret af Post Danmark samt erkendt af nævnet, at hun ikke havde modtaget et anbefalet brev.
Sagen blev behandlet i principielt møde med henblik på afklaring af, om det havde betydning for ansøgerens ret til børnetilskud, at kommunen ikke havde fremsendt anmodning om bekræftelse af fortsat status som enlig forsørger ved anbefalet brev.

Til toppen af siden


Afgørelse
Kvinden havde ikke ret til børnetilskud som enlig forsørger i april kvartal 2004, jf. børnetilskudslovens § 22 a.

Begrundelsen var, at hun først den 21. april 2004 havde underskrevet den skriftlige bekræftelse på sin fortsatte status som enlig forsørger, jf. børnetilskudslovens § 22 a.

Efter denne bestemmelse udsender kommunalbestyrelsen én gang årligt en anmodning om skriftlig bekræftelse fra modtageren af ordinært og ekstra børnetilskud af modtagerens fortsatte status som enlig forsørger. Har kommunen ikke modtaget bekræftelsen senest en måned fra anmodningen, ophører udbetalingen af børnetilskud fra det følgende kvartal. Udbetalingen genoptages med virkning fra kvartalet efter, at bekræftelsen er modtaget.

Ankestyrelsen lagde vægt på, at kommunen havde anmodet kvinden primo januar måned 2004 ved almindelig brev at underskrive en skriftlig bekræftelse.

Ankestyrelsen lagde endvidere vægt på oplysningerne fra telefonsamtale den 23. februar 2004 mellem kvinden og kommunen, hvor det blev aftalt, at hun skulle komme op i kommunen samme dag og underskrive en ny bekræftelse, da den tidligere fremsendte bekræftelse var bortkommet.

Ankestyrelsen lagde således ikke afgørende vægt på, at kvinden ikke havde modtaget bekræftelsen ved anbefalet brev.

Ankestyrelsen lagde herved vægt på, at der ifølge de foreliggende oplysninger ikke skønnedes at være tvivl om, at hun havde modtaget bekræftelsen fra kommunen.

Ud fra en samlet vurdering af sagens oplysninger fandtes det således godtgjort, at kvinden havde modtaget den skriftlige bekræftelse og rettidigt kunne have nået at aflevere den til kommunen.

Ankestyrelsen henstillede til kommunen at sikre, at udsendelse af den skriftlige bekræftelse på fortsat status som enlig forsørger sker ved anbefalet brev.

Ankestyrelsen tiltrådte således det sociale nævns afgørelse.


det andet fandt jeg her:
http://home20.inet.tele.dk/erikjappe...ud.htm#Kontrol

derud over undre jeg mig over hun kan ringe til mig privat og påminde mig om huske søge om juli kvartal når hun ikke kunne gøre dette for mig inden tidsfristen for april kvartal?
jeg må indrømme det måske er lidt selvforskyldt fra min side da jeg jo også fik en anmodning i januar sidste år men som sagt har jeg haft så mange problemer og komunen adminstrere derfor også min varme og el da jeg havde svært ved huske betale..lyder dumt men jeg har problmer med dette..
ankestyrrelsen er åbentbart ligeglad med om de sender anmodningen anbefalet...((
jeg har desværre ikke selv datoen på hvornår jeg modtog sidste brev og hvad tidsfristen løb på da dette blev sendt til komunen...men som sagt burde komunen dokumetere dette???

ZUZa kan du ikkelige kopier der hvor der står jeg skulle have været til partshøring for det tror jeg ikke man skal???
mener også jeg skulle have en afgørelse om stop af børnetilskud som jeg kun har fået indtil nu via tlf samtale da hun ringede sagde jeg skulle huske søge om juli kvartal??

Sidst redigeret af pruttenQ34; 19-04-2009 kl. 09:30.
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 09:49   #36
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Føler med dig, sikke en gyser.
- Så finder zuza noget, hvor der er håb og så finder du så den her afgørelse i Ankestyrelsen...

Det er ikke 'dumt', at man ikke kan overskue eller glemmer at betale, eller ikke magter at forholde sig til alle de her frygtelige rudekuverter.
Det er jo et reelt problem man har af den ene eller anden grund.
På et tidspunkt var jeg ved at dø af skræk, når der dumpede sådan en konvolut ind, for jeg havde ikke styr på noget som helst.
Heldigvis har jeg en støtte/kontaktperson, som måtte sidde ved siden af mig i en lang periode, mens jeg sprættede dem op...
Syntes det var pinligt dengang, men jeg lærte at forholde mig til de her 'ruder', uden at dø af skræk og fik langsomt styr på økonomien og alle mulige og umulige instanser, som man skal svare på.
Oven i har jeg en kalender, men i nogen perioder glemmer jeg at være checket - ikke smart, men igen, så er det jo netop ikke med vilje, så jeg kan sagtens forstå, at den smuttede for dig.
Måske den også er for mig

Håber virkelig, at du får de penge - de er ikke til at undvære!
Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 19-04-2009 kl. 09:53.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 10:18   #37
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
tusinde tak mella.....rart vide man ikke er den eneste der ikke har styr eller har ikke haft styr på disse ting og nej de er ikke tilundvære betyder jo meget for hvordan vores sommerferie bliver..jeg må bare vente på de sender mig en skriftlig dokumentation for hvornår jeg har modtaget disse anmodninger....hun sagde bare til mig det skulle være indleveret senest d 6 marts og hvis det er rigtigt har de jo kun sendt mig et brev i januar med tidsfrist d 6 marts og eftersom hvad jeg læser skal de sende to..jeg er lidt forvirret lige nu da jeg simpelthen ikke kan huske hvornår jeghar modtaget,men tror ikke på jeg har haft et brev liggende her ved mit skrivebord siden januar og først fået det sendt i april...de må have sendt et ud i marts som jeg så skyndte mig sende...
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 10:28   #38
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Zuza, pruttenQ34 skriver at hun modtog brevet engang i Januar og skulle returnere det senest 6 Marts, men at hun først fik afleveret det 1 April......
ja men jeg er næsten sikker på jeg har fået et til efter d 6 marts for det fra januar husker jeg ikke helt..det var komunen der sagde jeg havde fået et i januar(og måske har de ret) men jeg er næsten sikker på at det de har modtaget d 6 april er fra et senere tidspunkt de har sendt
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 12:03   #39
pruttenQ34
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2008
Indlæg: 303
Styrke: 17
pruttenQ34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Og denne her er også interessant.

Din kommune må IKKE stoppe udbetalingen, da du fortsat er enlig.



Prøv at læse det hele her:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=121883

ja og jeg har intet brev fået hvormed en afgørelse om jeg ikke fik for april måned var vedlagt?? hun sagde det til mig i tlf i fredags d 17 april
pruttenQ34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2009, 12:24   #40
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg er overbevist om at grunden til at de tager pengene, er at du afleverer efter skæringsdatoen den 30/3.

Men har de ikke sendt anbefalet brev, har de et problem. Du skal så kræve bevis for, at der er sendt et anbefalet brev, har de bevis for det kan du intet gøre ( sedlen fra posten kunne jo være blevet smidt ud med reklamerne ). Men har de ikke dokumentation for det har du en chance for at få pengene forsinket.

Ved ikke om det er et direkte krav, at kommunerne skal sende anbefalet brev, eller det bare er noget de fleste kommuner gør.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension