K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2012, 00:04   #21
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
breve

Ofte fredag eller lørdag!

Men hvis det er kortere svar og jeg har skrevet pr. mail, svarer min sagsbehandler så hurtigt som muligt og det kan sagtens være samme dag.
__________________

Førtidspensionist pr. 1/3-2013 !
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 09:13   #22
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Meget tit fredag, og med det post væsen også fredag eftermiddag, og lørdag. Jeg har gjort det, at jeg har indført ikke at åbne breve fra kommunen, eller andre væsener fredag/lørdag, da jeg intet kan stille op med disse oplysninger alligevel, og ønsker ikke at få ødelagt min week end.

Jeg kan sagtens lade være, for det er næsten altid noget negativt når det kommer disse dage, og først mandag kan jeg alligevel får fat i nogen der har med dette at gøre.

*De skal ikke også ødelægge min week end, nok at de ødelægger resten af ugen/måneden/året. indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 11:12   #23
Kiarra
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
Kiarra er ny på vejen
Sund holdning at have Indiansummer, det virker som en god idé ikke at lade dem have indflydelse på din weekend. Stærkt at du kan vente med at åbne brevene.

Tak for jeres svar, kære mennesker.

Jeg vil gerne påpege, at trods det, at man er tilmeldt E-boks, kan nogle breve godt blive sendt pr almindelig post alligevel, af ukendte årsager.

Håber at høre lidt flere erfaringer, på forhånd tak og fortsat god uge derude : )
Kiarra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 13:20   #24
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Jeg har ikke lagt mærke til hvilken ugedag brevene ankommer, men til gengæld har jeg flere gange oplevet at NÅR der kommer brev, ankommer det altid flere dage efter det er dateret, og det har i visse tilfælde været kritisk fordi jeg har skullet skrive noget under og sende retur inden for en vis dato og der har jeg oplevet at der kun var 1 dag til de skulle have det i hænde, og sådan noget synes jeg er for dårligt.

Pøj pøj med klagen
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 13:40   #25
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.785
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Netop derfor...

Kære Dansbo og alle andre.

At Folketingets Ombudsmand kræver at breve tilsendt borgeren SKAL afsendes samme dag, som brevet er dateret, fordi:

når den lovbundne 10 kalenderdages frist for aktindsigt heller ikke overholdes og hvis borgeren ikke kan bevise hvornår brevet er modtaget, fordi konvolutten med datostempel er smidt væk, kan man miste retten til at anke i en given sag.

Ankefristen er også en lovbunden frist på 4 uger = 28 dage på minuttet. og hvis ikke DU overholder denne frist, mister du retten til en anke.

Derfor gem altid konvolutter med datostempel når du modtager alm post fra det offentlige.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 16:45   #26
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Nu sendes meget af posten jo som B-post, deraf forsinkelsen!

Jeg selv har administrativ dag om fredagen, dvs at det er der jeg har tiden til at sende breve til mine borgere.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 18:50   #27
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
med undtagelses af indkaldelser til jobsamtaler, er alle andre brevet ankommet på lørdage og flest med en afgående/vikarierende sagsbehandler så man ikke havde nogen at henvende sig til!
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 19:43   #28
Globetrotteren
Bruger ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Globetrotteren er ny på vejen
Hej.

Jeg kan huske da jeg for en del år siden var på sygedagpenge, jeg fik et brev om lørdagen at jeg var ud blevet fra et møde med min sb dagen før (fredag).

Så jeg var hermed pr. dags dato fredag d. det og det afmeldt fra syge dagpenge, min sb havde altså sendt brevet fredag formiddag (møde dagen) lige efter jeg ikke var mødt op til det møde, vildt nok......

Gik total i chok, og selvfølgelig på en lørdag hvor de havde lukket, frygtligt.
Da mandagen så kom, ringede jeg straks ved åbningstid om morgenen og forklarede sb at jeg aldrig havde modtaget noget brev, men min sb var kold, da jeg jo var "ud blevet fra mødet" om fredagen så jeg var afmeldt.

Var total nede indtil tirsdag eftermiddag da posten kom, der var det brev fra min sb som han havde sendt til mig om onsdagen
(2 dage før møde dagen fredag)....


Så posten havde klokket i det første brev som han selvfølgelig skulle sende til mig kun 2 dage (onsdag) før møde dagen (fredag) sikke en klaphat.

Jeg måtte så tage brevene/konvelutterne med op på kommunen for at bevise min uskyld, det var et marridt. Og sb han sad bare stadig helt kold og sagde
NÅ så blev du reddet på målstregen var...

1 måned senere fik jeg en ny kvindelig sb som var super, heldigvis...

Så jo jeg kan udemærket forstå jeres frustration ang. posten selvfølgelig skal komme på en fredag eftermiddag (efter lukke tid på kommunen) eller lørdag.

Er i dag på fp. Mvh.
Globetrotteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 21:20   #29
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.785
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det var jo et skoleeksempel på....

Kære Globetrotter

... på hvorfor Ombudsmanden udtaler følgende:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=12937

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 05:59   #30
Globetrotteren
Bruger ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Globetrotteren er ny på vejen
Måske en lille hemmeligt spare runde

Hej phhmw.

ja det kunne da vidst ikke passe bedre, spot on....

Der er sikkert en del derude som er blevet smidt af igennem tiderne, lige pga. det med posten.

Og en del af dem er måske så syge, at de simpelthen ikke har haft overskud til at tage kampen op med kommunen, forfærdeligt.

Men det kunne også lugte lidt af en lille hemmeligt spare runde, specielt minded på de borger, der ikke lige er helt oppe på dupperne med orden i sagerne (post-papirer-osv.)

Mvh.
Globetrotteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BREVE fra kommunen skal..... phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 23 23-04-2015 17:47
OBS! Tabte breve Risa Politik og Samfund 2 03-01-2012 18:03
Kvittering for breve Lenep Alt det andet 3 26-11-2008 22:09
Breve fra kommunerne Metro Den nyttige viden vi alle har 37 04-04-2008 01:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension