K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2011, 10:44   #1
S.C.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
S.C. er ny på vejen
Ledighedsydelse flex

Hvor langt tid kan man går ledig på flex? Er det 2år som akassen? Eller..

På forhånd tak.
S.C. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 11:58   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der er ikke nogen grænse for hvor længe du kan gå ledig med ledighedsydelse, dog er der nogen ting du skal vide ..

Efter 12 måneders ledighed ud af 18 mdr skal kommunen revurdere dig (se om der er andre skånehensyn eller andet )

Du skal samarbejde om den revurdering

efter et halvt års ledighed kan du forlange at få en anden privat aktør (til at hjælpe dig med at finde job )

efter et års ledighed skal kommunen sende dig til privat aktør

Hvis du er ledig fleksjobber, kan du inden for 12 måneders sammenlagt ledighed deltage i seks ugers selvvalgt uddannelse.

Hvis du som ledig flekser bliver mere syg for andre sygdomme eller andet så er det vigtigt at du melder dig syg og kontakter kommunen og får opdateret din ressourceprofil ... de ved ikke at der er forværring eller ny sygdom hvis ikke du oplyser det ...

Du kan miste din ledighedsydelse hvis du siger nej til et passende fleksjob eller hvis du nægter at deltage i feks revudering ...

Men ellers er det ikke sådan at du mister din ledighedsydelse efter en tid ...

Håber jeg fik det hele med
  Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 14:03   #3
S.C.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
S.C. er ny på vejen
Tak for det gode svar.

Kommer helt i tvivl, om hvilken hylde jeg høre hjemme på.
S.C. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 18:53   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Som flekser bør du kende denne her: http://www.clh.dk/?id=1474
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 09:40   #5
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Som flekser bør du kende denne her: http://www.clh.dk/?id=1474
Tak, Vovse.

Fandt det her, som Jeg tror er det min Mishandler vil bruger

Citat:
Tvivl om rådighed
Opstår der tvivl om personens rådighed, er kommunen forpligtet til at afprøve, om personen står til rådighed for et fleksjob. Det kan ske ved tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, fx praktik i en virksomhed eller danskundervisning. Hvis kommunen vurderer, at personen ikke står til rådighed for et fleksjob, er personen ikke længere berettiget til ledighedsydelse.

Personen bevarer dog ledighedsydelsen i den periode, hvor kommunen genvurderer arbejdsevnen i forhold til et fleksjob. Personen bevarer også ledighedsydelsen, mens kommunen undersøger, om vedkommende opfylder betingelserne for at få førtidspension.

Ledighedsydelsen skal tilbagebetales, hvis der senere udbetales førtidspension for den samme periode.
Citat slut:

Men da Jeg fik flex/ledighedsydelsen VAR jeg jo arbejdsprøvet til de 5 timer, så det kan jo ikke komme bag på den, at den er meget lav.
Kan De så komme bagefter og sige, Du SKAL op på 15 ellers...... ?
Jeg gør jo alt hvad Jeg kan og smiler samtidig...
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 11:51   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Tak, Vovse.

Fandt det her, som Jeg tror er det min Mishandler vil bruger

Citat:
Tvivl om rådighed
Opstår der tvivl om personens rådighed, er kommunen forpligtet til at afprøve, om personen står til rådighed for et fleksjob. Det kan ske ved tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, fx praktik i en virksomhed eller danskundervisning. Hvis kommunen vurderer, at personen ikke står til rådighed for et fleksjob, er personen ikke længere berettiget til ledighedsydelse.

Personen bevarer dog ledighedsydelsen i den periode, hvor kommunen genvurderer arbejdsevnen i forhold til et fleksjob. Personen bevarer også ledighedsydelsen, mens kommunen undersøger, om vedkommende opfylder betingelserne for at få førtidspension.

Ledighedsydelsen skal tilbagebetales, hvis der senere udbetales førtidspension for den samme periode.
Citat slut:

Læg nøje mærke til det, som jeg har markeret med rødt.

Ved en revurdering skal kommunen overveje, om borgeren er berettiget til fp.

Det er bl.a. derfor, at jeg plejer, at skrive, at fleks er ca. halvvejen til en fp.
Når man som flekser har været ledig i et år skal h*n revurderes, og ved revurderingen skal kommunen tage stilling til om borgeren kan være berettiget til fp.


Det var lige præcis det forløb jeg selv oplevede.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 14:54   #7
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Vovse, men Hun siger jo bare, at Kommunen
HAR jo givet afslag på ftp, så den er jo ude.
Derfor SKAL Jeg arbejde mindst 15 timer.
Det har De(Kommunen) jo sagt at De mener jeg kan, da jeg jo ellers ikke havde fået fleksen...

Så Hun henviser til afslaget hver gang jeg siger at Jeg ikke kan, men jo gerne vil.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 18:56   #8
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Læg nøje mærke til det, som jeg har markeret med rødt.

Ved en revurdering skal kommunen overveje, om borgeren er berettiget til fp.

Det er bl.a. derfor, at jeg plejer, at skrive, at fleks er ca. halvvejen til en fp.
Når man som flekser har været ledig i et år skal h*n revurderes, og ved revurderingen skal kommunen tage stilling til om borgeren kan være berettiget til fp.


Det var lige præcis det forløb jeg selv oplevede.
Jeg var deroppe, hvor hun spurgte om der var noget nyt...
Jeg svarede næ, jeg har det stadig rigtig skidt, om ikke værre.
Nå nå, men så kører vi bare videre, var svaret.

Var det så revuderingen ?
Kan jeg få den skriftligt ?
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
Løn ved flex job mm Xeva Spørgsmål ang fleksjob 27 27-06-2007 18:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension