K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2010, 06:43   #1
charho
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2009
Lokation: København
Indlæg: 27
Styrke: 15
charho er ny på vejen
Optagelse af samtale med sagsbehandler

Er der nogen der ved dette.

Jeg er sygemeldt og har de gange jeg har været til samtale med jobcenter sygedagpenge optaget samtalen med min mobil.

Jeg har nu fået at vide at man ikke må optage en samtale med en sagsbehandler. Hvis man ønsker at optage samtalen skal sagsbehandleren have besked om dette.
Er dette korrekt ?
Jeg bruger kun optagelserne til eget brug for at kunne huske hvad sagsbehandler har sagt.

charho er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 07:15   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Så længe du selv deltager i mødet er det fuldt ud lovligt.

Her i straffeloven kan du scrolle ned til §263 stk.3:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2135

Heraf fremgår det, at det er ulovligt at optage fra møder o.l. du ikke selv deltager i.

Deraf må man kunne udlede, at det er lovligt at optage når man selv deltager i mødet.

Men der er noget med, at en ombudsmand har slået fast, at kommunen har lov at fastsætte rammerne for deres møder. D.v.s., at hvis du spørger din sagsbehandler om tilladelse til at optage, så har han/hun lov at nægte dig det, og så er det det der gælder.

Så lad endelig være med at spørge.

Hvis du bruger søgefunktionen på siden her, kan du nok finde en del om det, da emnet har været debatteret før.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 07:34   #3
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
trot faktis du skal have lov af den anden person, hvilket også må være mest rimeligt, tænk hvis du blev optaget uden din viden.
jeg ville syntes det var ubehaligt at blive optaget uden sin viden.
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 08:01   #4
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Cool Red din egen røv først!

Citat:
Oprindeligt indsendt af charho Se meddelelser
Er der nogen der ved dette.

Jeg er sygemeldt og har de gange jeg har været til samtale med jobcenter sygedagpenge optaget samtalen med min mobil.

Jeg har nu fået at vide at man ikke må optage en samtale med en sagsbehandler. Hvis man ønsker at optage samtalen skal sagsbehandleren have besked om dette.
Er dette korrekt ?
Jeg bruger kun optagelserne til eget brug for at kunne huske hvad sagsbehandler har sagt.

Glem ALT om hvad der er "lovligt" osv - optag alt det du kan, og gem det.

Systemet laver så mange fejl og forglemmelser, ødelægger liv pga af dette, så du gør nu som dem - undskylder, hvis noget bliver opdaget, og henviser i øvrigt til din manglende "fatteevne" - se i øvrigt mit indlæg der starter med TIPS......Er man havnet herinde på K10 ER man som regel "taber"-stemplet i hoved og røv, og så er der kun tilbage at spille som de har fordelt kortene!

Systemet skal nedbrydes INDEfra!!!
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 08:23   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
general kan det være en god ide at optage samtaler ved møder med sagsbehandler osv. kan hjælpe dig virkeligt meget heldigvis huskede jeg det i sidste uge så nu kan de abre komme an
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 08:57   #6
p.m.o.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 22
Styrke: 15
p.m.o. er ny på vejen
Optag uden bekymring.....

Du skal ikke være nervøs for at optage dine samtaler, men hvis det er tilfældet så afhold mødet et andet sted, under alle omstændigheder må du tænke kreativt.!
Men, hvis kommunen er utilfredse med at du optager, tyder det dog på at kommunen har noget at skjule overfor dig.
Du skulle måske hellere få en bisidder med, som så kan optage samtalen - med egne øre og med den teknik du nu bruger.
Det er altid bedre at være to til disse samtaler, og det skaber noget respekt overfor dig, modsat set fra sagsbehandlerens side i værste fald.!

Har selv lige prøvet at optage en samtale, og hvis det bare gøres diskret er der ingen som får ondt i hæmmoriderne af det.!

Forsat god dag til Alle.!!!

Hilsen p.m.o.
p.m.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 09:02   #7
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
må du gerne

Som andre også siger må du meget gerne optage en samtale du selv deltager i

Jeg gjorde det evd alle mine, og pga min ondskabsfulde sagsbehandler ikke vidste det, endte det med jeg kunne bevise hvordan hun fordrejede sandheden, og det er en af grundende til at min ftp gik igennem.

Så optag endelig, men lad vær med at fortæl sagsbehandler det.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 11:33   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jeanettess Se meddelelser
trot faktis du skal have lov af den anden person,
NIX

Prøv at kigge i straffeloven, som jeg linkede til i mit forrige indlæg, deraf fremgår det tydeligt, at det er ulovligt at optage fra møder o.l. som man ikke selv deltager i.

Dermed er det ikke ulovligt at optage fra møder o.l som man selv deltager i.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 11:56   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kommuner der nægter optagelse, spiller fordækt.

Som feks Hillerød, som under hjemmesiden, sætter krav, om at sagsbehandler skal godkende dette, samt AT SAGSBEHANDLER INGEN KOMPENTANCE HAR TIL NOGEN FORM FOR AFGØRELSE.

Se, derfor bør man gøre dette skjuldt, for dette udsagn, passer ikke ift forvaltningsloven, og lov om retsikkerhed, hvor sagsbehandlers ord selvsagt er GÆLDENDE.

Problemer er, at bevise dette.
Derfor OPTAG.

Og derfor skriver kommunen som de gør, for at prøve at forhindre at de bliver hængt op på sagsbehandlers ord.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 12:02   #10
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Det viste jeg ikke, det tror jeg også jeg vil gøre. Men må man godt gør det, når jeg også har en bisidder med??
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Samtale med sagsbehandler om funktionsevnen ved § 100 Indiansummer Alt det andet 8 05-02-2013 11:38
optage samtale med sagsbehandler Teletrold Alt det andet 11 28-04-2011 22:31
Optagelse af møder Adi Alt det andet 4 01-03-2011 07:50
§ 10 samtale med sagsbehandler morm Spørgsmål ang fleksjob 0 20-09-2010 12:33
Er det lovligt at optage samtale med sagsbehandler? Kan optagelsen bruges til noget? Loppen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-04-2010 11:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension