K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2009, 17:06   #21
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
hej alle. Jeg skal som tidligere skrevet i arbejdsprøvning, men i stedet for Reva syd har min sagsbehandler givet mig lov til at blive arbejdsprøvet på Kofoeds skole i århus. Jeg er så superglad for at der sker noget nu, og jeg føler mig tryg ved kofoeds skole. Det kan jo også være der er andre herinde der synes det ville passe til dem, man er jo ikke tvunget til Reva hvis man selv har nogen foreslag til arbejdsprøvning. Knus fra Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2009, 22:43   #22
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Paw

Det lyder da rigtig dejligt for dig og ikke mindst at du er tryg ved det.

Må jeg spørge hvad der sker på Kofoeds skole, ud over en afklaring.
Det kunne da være spændende at høre om.

God tur

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 18:19   #23
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Hej BMDC. jeg har skrevet et indlæg om Kofoeds skole herinde, så hvis du går op i søgefeltet herinde og skriver kofoeds skole så dukker det frem.Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 23:00   #24
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Paw

Det vil jeg da lige prøve, da det lyder meget spændende.

Husk nu at fortælle om dit forløb.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 23:07   #25
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Jeg må lige sige at det virker tiltrækkende med Kofoeds Skole. et sted hvor der er tilbud til alle. Sådan nogle kunne vi godt bruge flere af i vores samfund.

Glæder mig til at hører om dit forløb.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2009, 17:10   #26
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
igår var jeg til møde angående min arbejdsprøvning på Kofoeds Skole. Oprindelig havde min sagsbehandler indstillet mig til 4 ugers arbejdsprøvning på reva syd, men Kofoeds Skole fortalte mig at mit forløb der vil tage 6 til 8 mdr. idet de gerne vil afklare mig grundigt. Jeg har valgt at se positivt på det, for skolen tager virkelig hensyn til mig med pauser og respekterede mit ønske om to timer om dagen, og man har jo læst mange skrækhistorier om reva herinde.derudover har jeg besluttet at skrive en dagbog omkring forløbet, så må vi håbe den får en happy ending. Knus fra Paw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2009, 17:00   #27
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Ressourceprofil.

Hej alle Jeg har lige modtaget min ressourceprofil idag som jeg skal underskrive. jeg vil nøjes med at den samlede vurdering:Pågældende har ingen uddannelse udover 9 klasses eksamen i nogle få fag. På bagrund af ovenstående vurderer jeg at pgl. livet igennem har været tilknyttet det sociale system og kæmpet for at opnå en tilknytning til arbejdsmarkedet. Dette er sporadisk lykkedes i korte perioder, men er hver gang afbrudt pga. manglende ressourcer. Pgl. har været ansat i flexjob fra 2005 og indtil sygemelding. på baggrund af ovenstående er det min vurdering at pgl. har psykiske vanskeligheder som gør det svært for ham at være sammen med andre mennesker i arbejdsmæssig sammenhæng. Pgl. har endvidere store vanskeligheder hvad angår omstillingsevne og indlæringsevne. pgl. har ikke sine forældre men har sin egen kernefamilie. Økonomien er ok. Det vurderes på baggrund af lægelige oplysninger at pgl. lider af depression og Angst og at pgl. er en del invalideret af denne angst som især er social angst. desuden kroniske rygproblemer. Det vurderes at funktionsevnen i forhold til arbejdsmarkedet er truet. Der vurderes behov for et afklaringsforløb mhb. på afklaring af arbejdsevnen og det videre forløb. Citat slut. og så er det jeg ville høre om det giver mig gode chancer for at få ftp.fra Paw

Sidst redigeret af paw thomsen; 23-05-2009 kl. 17:01. Årsag: stavefejl
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2009, 17:11   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.783
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Paw.
Desværre ikke da de sidste linier lyder : Der vurderes behov for et afklaringsforløb mhb. på afklaring af arbejdsevnen og det videre forløb. Citat slut. og så er det jeg ville høre om det giver mig gode chancer for at få ftp.

Tror du skal indstille dig på en eller flere arbejdsprøvninger, men disse kan selfølgelig godt udmunde i enten flex-job eller pension. Held og lykke. Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-05-2009, 17:58   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, har et stykke papir - næsten enslydende, og der betyder afklaringsforløbet og afklaring af arbejdsevnen mere, at der skal knald på ressourceprofilen, som skal afklare nøjagtigt hvorvidt der er en arbejdsevne eller ej......

I den forbindelse kan der selvfølgelig godt snige sig en arbejdsprøvning ind. Men ikke nødvendigvis. Jeg har jo lige fået tilkendt førtidspension uden arbejdsprøvning!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2009, 18:10   #30
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindelig havde min sagsbehandler indstillet mig til 4 ugers arbejdsprøvning på reva syd, men Kofoeds Skole fortalte mig at mit forløb der vil tage 6 til 8 mdr. idet de gerne vil afklare mig grundigt.
det lyder underligt...syntes der er stor forskel på 4 uger og 6 til 8 måneder...

jeg ville ikke gøre det...forlang dog de 4 uger også på Kofoeds skole.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Kan ikke mere Spearl Alt det andet 11 05-10-2011 20:52
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Kan ikke mere Gizmomis Alt det andet 8 20-02-2009 22:16
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension